۲ دیدگاه
آرکید, معرفی بازی

بازی inside با پایانی غافلگیر کننده!

بازی inside

پلی دد یکی از استودیوهای معروف بازیساز است که بازی لیمبو را در کارنامه‌ی خود دارد. این کمپانی دانمارکی پس از موفقیت چشمگیر Limbo، تصمیم به ساخت بازی فوق العاده دیگری به اسم اینساید گرفت. این گیم در ابتدا برای کنسول Xbox One در سال 2016 عرضه شد و سپس به دلیل محبوبیت فراوانی که داشت این استودیو نسخه iOS آن را در سال 2017 منتشر کرد. ما در این مقاله به بررسی بازی inside می‌پردازیم. به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما تا انتهای این مطلب همراهمان باشید تا با گیم آشنا شوید.

داستان بازی

داستان بازی از آن جایی شروع می‌شود که شما در نقش پسر بچه‌اید که در حال پایین آمدن از صخره هستید و متوجه می‌شوید که نیروهای امنیتی با ماشین‌ها و سگ‌ها هار و وحشی شما را تعقیب می‌کنند. پس از عبور کردن از این شرایط به مزرعه‌ای پر از خوک‌ می‌رسید و باید با استفاده از حیواناتی که می‌بینید به شهر برسید که مردم آن عادی نیستند و مثل زامبی‌ها هستند که فردی آن‌ها را کنترل می‌کند.

داستان بازی inside

گیم پلی بازی inside

در این گیم پلی دو و نیم بعدی، شما کنترل پسر بچه‌‌ای را به دست می‌گیرید که باید او را در مسیر پیش رو هدایت کنید در حین بازی شما باید فقط به سمت راست در حال حرکت باشید. کاراکتر بازی تنها می‌تواند بپرد و بعضی از اشیاء را بگیرید. علاوه بر دکمه‌های جهت، دو دکمه‌ی دیگر برای پریدن و گرفتن وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را هم به کار بگیرید. در شرایط مورد نیاز هم شما این امکان را دارید تا شنا کنید و از طناب بالا بروید.

شما باید از حیوانات اهلی و وسایلی که در مسیر در اختیارتان قرار می‌گیرد به صورت آزمون و خطا استفاده نمایید تا از مردم زامبی مانند و شهری که به ظاهر متروکه است، فرار کنید.

در بازی inside معماهای زیادی با فاصله‌های مشخصی وجود دارند و به صورتی طراحی شده‌اند که نه خیلی سخت باشد که سریع نا امید شوید و نه خیلی آسان باشند که حوصله‌تان سر برود.

با وجود اینکه اینساید تجربه کوتاهی است و 4 ساعت طول می‌کشد، مطمئن باشید که پر از تنوع است و اصلا حوصله شما سر نمی‌رود.

گیم پلی بازی inside

گرافیک، طراحی و صدا گذاری

در بخش گرافیک می‌توان گفت که این بازی المان‌های زیادی را از لیمبو گرفته اما فرق آن‌ها در این است که در اینساید از رنگ‌های متفاوتی استفاده شده اما در Limbo تنها از دو رنگ سیاه و سفید بهره برده است. گرافیک این گیم دو و نیم بعدی محسوب می‌شود و از لحاظ انیمیشنی هیچ مشکلی ندارد.

لیبمو و اینساید

صدا گذاری این بازی بسیار ساده است اما این سادگی به معنا بد بودن آن نیست و شما بیشتر صدای پا و صدا‌های که از محیط می‌آید را می‌شنوید. به علاوه، تقریبا هیچ موسیقی‌ای پخش نمی‌شود و شاید در شرایط خاص موزیک مینیمال و با صدای کم به گوش برسد.

سخن آخر

در آخر می‌توان گفت که بازی inside را هر فردی باید خودش تجربه کند و وارد دنیای آن شود و با توضیح بیشتر ماجرا لذت این گیم از بین می‌رود. گیمرهایی که این بازی را تجربه کردند همگی از شگفتی و عجیب بودن آن صحبت می‌کنند و قطعا شما با تجربه کردن اینساید ذهنتان درگیر می‌شود و  بعد از اتمام آن می‌خواهید دوباره آن را بازی کنید.

همین حالا می‌توانید inside را از اپ استور آی‌اپس دانلود کنید و به پسر بچه کمک کنید راه خود را پیدا کند. با نصب این گیم قطعا محو دنیای عجیب و غریبی که دارد خواهید شد.

امیدواریم این مقاله برایتان جذاب بوده باشد و اگر اینساید را تجربه کرده‌‌اید، حتما نظر خود را با ما و دیگر کاربران در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “بازی inside با پایانی غافلگیر کننده!

  1. mohammad گفت:

    هرچی از جذابیت این بازی گفته بشه کمه
    عالیه، عالی
    اینکه باید از دم دستی ترین امکانات موجود استفاده کنی تا بتونی پیش بری خیلی لذت بخشه

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام محمد عزیز،
      بله دقیقا بازی Inside یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی در سبک ماجراجویه و همین‌ها باعث شده جوایز مختلفی ببره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.