بدون دیدگاه
اپلیکیشن های کاربردی

پرطرفدارترین اپ‌های ایرانی آیفون را بشناسید

این روزها برنامه‌های موبایل به دلیل سهولت در استفاده و حجم کم و نصب آسان در مقایسه با برنامه‌های رایانه‌ای از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این اپلیکیشن‌های رنگارنگ به حدی جای خود را در زندگی روزمره هر کدام از ما باز کرده‌اند که دیگر نمی‌توان انجام کارها را بدون وجود آن‌ها تصور کرد. در کشورمان ایران هم چند سالی است که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اندروید و آی او اس در تلاش هستند تا با ساخت برنامه‌های کاربردی و جذاب نیازهای کاربران را به شکلی بومی پاسخ دهند.

این روزها حداقل یکی از برنامه‌های بانکی، تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین، رزرو هتل و هواپیما روی گوشی همه ما نصب است و از امکانات آن استفاده می‌کنیم. اما کدام از این اپلیکیشن‌ها میان کاربران ایرانی طرفداران بیشتری دارد؟ با توجه به محدودیت‌های اپل در خصوص توسعه برنامه‌های ایرانی و عرضه آن‌ها کدام اپلیکیشن‌های روی آیفون توسط کاربران ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است؟

در این مقاله به به تعدادی از برنامه‌های کاربردی، پرطرفدار و محبوب ایرانی می‌پردازیم که شما می‌توانید آن‌ها را به رایگان از استور بزرگ آی‌اپس دانلود و نصب کنید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های ایرانی آیفون

بر خلاف گذشته که برنامه‌های ایرانی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده برنامه‌های موبایل به خصوص برای گوشی‌های آیفون هستیم. در این یمان سازندگان تلاش کرده‌اند تا حد ممکن خدمات و امکانات گوناگون را در بطن این برنامه‌ها بگنجانند تا کاربران علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، نیازمند حضور در نقاط مختلف شهر و صرف هزینه‌های جانبی نباشند. در این بین برخی از برنامه‌های ایرانی به نسبت سایر اپلیکیشن‌ها، طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند و کمتر کسی را می‌توان یافت که این APPها را روی گوشی خود نداشته باشند. ما هم در این بخش قصد داریم به چند مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های ایرانی برای آیفون بپردازیم.

اپلیکیشن دیجی‌کالا برای آیفون

دیجی‌کالا نامی که همه ما درباره‌اش شنیده‌ایم و شاید حداقل یکبار از آن خرید داشتیم. این فروشگاه بزرگ و پلتفرم تجاری قدرتمند سال‌هاست که محصولات گوناگون را اعم از خوراک، پوشاک، لوازم برقی، کالاهای دیجیتال و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار داده است و با امکان ارسال به درب منزل، موجب شده است تا افراد نیاز کمتری برای مراجعه به فروشگاه‌های مختلف داشته باشند. فعالیت دیجی‌کالا به سال‌ها پیش بازمی‌گردد و کسی تصورش را نمی‌کرد که این فروشگاه روزی در حد و اندازه‌های رقبای خارجی خود مانند آمازون، بست بای و وال مارت ظاهر شود. 

در ابتدا این فروشگاه خدمات خود را تنها روی وب‌سایتش عرضه می‌کرد، اما با محبوبیت و استقبال از گوشی‌های موبایل، این مجموعه هم تصمیم گرفت تا با ساخت یک برنامه تمامی خدمات خود را در قالب اپلیکیشن به کاربران عرضه کند. از قضا این رویکرد موجب محبوبیت و استفاده بیشتر کاربران از این فروشگاه بزرگ شد و در حال حاضر اپ دیجی‌کالا جزو محوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های برای آیفون به شمار می‌رود. در صورتی که هنوز این برنامه را در لیست اپ‌های خود ندارید می‌توانید اپلیکیشن دیجی‌کالا را از فروشگاه آی‌اپس دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن آپ (آسان پرداخت)

یکی از برنامه‌های چند منظوره و پرکاربرد و البته محبوب برای آیفون‌داران، اپلیکیشن آپ است. این نرم‌افزار کاربردی به افراد اجازه می‌دهد تا ضمن پرداخت قبوض، خرید شارژ و کارت به کارت بلیط قطار و هواپیما نیز تهیه کنند. به طور کلی برنامه‌های چند منظوره که طیف گسترده‌ای از خدمات را به کاربران ارائه می‌دهند، محبوبیت بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های تک منظوره دارند. شرکت آسان پرداخت با ارائه آپ توانسته به بخش مهمی از نیاز کاربران با ایجاد یک پلتفرم ایمن با رابطی کاربر پسند پاسخ دهد.اگر هنوز از این برنامه محبوب استفاده نکرده‌اید توصیه می‌کنیم اپلیکیشن آپ را از استور آی‌اپس دانلود کنید.

اپلیکیشن اسنپ

 نام اسنپ را دیگر حتی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز شنیده‌اند!! بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی ایران که علاوه بر خدمات حمل و نقل و جابه‌جایی افراد، امکانات دیگری مانند خرید اقساطی کالا، سفارش غذا، رزرو هتل و قطار و هواپیما و انبوهی از امکانات دیگر را در اختیار کاربران قرار داده است. این برنامه که مشتقات و اپلیکیشن‌ها مرتبط دیگری نیز برای آیفون دارد، مدت‌هاست که میان کاربران ایران طرفدار پیدا کرده است و به عنوان یک اپلیکیشن چند منظوره و پرکاربرد تقریباً بی‌رقیب است. توصیه می‌کنیم آخرین و جدیدترین نسخه اپلیکیشن اسنپ را از استوی آی‌اپس دانلود کنید و از امکانات و ویژگی‌های متنوع آن بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن فیلیمو

 برنامه‌های پخش فیلم و سریال چندی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است و شاهد توسعه اپ‌های مشابه ایرانی در این زمینه نیز هستیم. یکی از این برنامه‌ها که کاربران استقبال فراوانی از آن کرده‌اند، فیلیمو است. این پلتفرم با پخش فیلم‌های سینمایی، اکران آنلاین و نمایش سریال‌های جذاب در سبک‌های مختلف علاقه‌مندان به دنیای هنر هفتم به یکی از پیشگامان اپلیکیشن‌های فیلم در کشورمان تبدیل شده است. کاربرانی که به دنبال سریال‌ها یا شوهای خنده‌دار و مفرح هستند، می‌توانند برای دریافت و دانلود آخرین اپلیکیشن فیلیمو و جدیدترین برنامه‌ها به استور آی اپس مراجعه کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من

ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در ارائه خدمات مختلف مخابراتی و تلفن همراه دارای جامعه کاربری بزرگی در کشورمان است. این مجموعه تلاش کرده است علاوه بر ارائه نسل‌های جدید سیم کارت و ارائه اینترنت پرسرعت و امکانات ریز و درشت دیگر، از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز بخشی از این سرویس‌ها را به شکل دیجیتالی در دسترس کاربران قرار دهد. کاربران برای پرداخت قبض، خرید شارژ، دیدن باقی‌مانده حساب و فعال‌سازی طرح‌های مکالمه و اینترنت از طریق این اپلیکیشن اقدام کنند. 

اگر شما هم یکی از سیم کارت‌های شبکه ایرانسل را در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم به جای مراجعه به سایت‌های گوناگون یا استفاده از کدهای دستوری، جدیدترین نسخه اپلیکیشن ایرانسل من را استور iAPPS دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن دیوار

فروش اجناس بدون کاربرد در منزل یا اقلام دست دوم همیشه یک چالش اساسی برای کاربران بود. بسیاری از طریق فروش به مغازه‌‌های خاصی کالاهای مازاد خود را به فروش می‌رساندند. اما این رویه با ورود سایت‌هایی مانند دیوار رویه فروش اجناس دست دو و حتی نو نیز تغییر کرد. این پلتفرم به‌سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت و روزی هزاران آگهی مختلف اعم از ماشین، وسایل منزل و محصولات گوناگون در آن ثبت می‌شود. کاربران توانستند با استفاده از دیوار اجناس اضافی خود را به قیمت مناسب به دست دیگران برسانند و عملاً نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در این میان حذف شد. این مجموعه چندی است با توسعه اپلیکیشن آیفون و اندروید دیوار تمامی امکانات موجود در وب‌سایت خود را به شکلی جمع‌وجوتر در اختیار کاربران قرار دهد. این اپلیکیشن هم جزو بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های ایرانی آیفون از نظر کاربران شناخته شده است و سازندگان آن در تلاش هستند با ارائه روش‌ها و قابلیت‌های جدیدتر بر امکانات این برنامه بیافزایند.

اگر شما هم قصد دارید یک وسیله یا کالایی را به دست مصرف‌کننده واقعیش برسانید، اپلیکیشن دیوار را از استور آی‌اپس به رایگان دانلود کنید.

اپلیکیشن نوبیتکس

دنیای رمزارزها مملوء از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود است. در این میان به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های گوناگون کاربران ایرانی نتوانستند آن طور که شایسته آن‌هاست در پلتفرم‌های خارجی حضور پیدا کنند و از امکانات مجموعه‌های مختلف بهره‌‌مند شوند. با این حال مجموعه نوبیتکس به عنوان یکی از پلتفرم‌های کریپتویی مدتی است که با عرضه خدمات گوناگون و معرفی ویژگی‌های جدید در تلاش است تا خود را به عنوان یک برند بزرگ در سطح کشور و منطقه معرفی کند. اپلیکیشن این صرافی نیز جزو محبوب‌ترین برنامه‌های ایرانی آیفون به‌شمار می‌رود که مورد توجه کاربران قرار گرفته است و آن‌‌ها از این طریق می‌توانند به دنیای بزرگ دارایی‌های دیجیتال ورود پیدا کنند.

اگر سرمایه‌ای در اختیار دارید و به‌دنبال مکان مناسب برای کسب سود به شکل بلند مدت هستید یا تمایل دارید از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال درآمد داشته باشید، می‌توانید جدیدترین نسخه اپلیکیشن نوبیتکس را از استور بزرگ آی‌اپس به همراه هزاران برنامه مختلف دیگر نصب کنید.

سخن‌ پایانی

مواردی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم تنها بخش کوچکی از برنامه‌های متنوع و محبوب ایرانی است که کاربران روی گوشی‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد نصب می‌کنند. نکته مهم و ارزشمند در خصوص این برنامه‌ها، توجه ویژه به نیاز کاربران، انجام به‌روزرسانی‌های مدام و از همه مهم‌تر در دسترس بودن آن‌هاست. بر خلاف بسیاری از برنامه‌های خارجی که پولی هستند یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای دسترسی به قابلیت‌های مختلف خود دارند، برنامه‌های ایرانی به شکل کلی چنین رویکردی ندارد و به همین علت جایگاه بهتری نسبت به برنامه‌های هم‌تراز و مشابه خارجی خود پیدا کرده‌اند.

شما بیشتر از کدام برنامه‌های ایرانی استفاده می‌کنید؟ کدام اپلیکیشن‌های بومی را روی آیفون یا آیپد خود نصب دارید و به طور کلی نظر شما در ارتباط با توسعه این مدل از اپلیکیشن‌ها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.