بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

معرفی ۴ عنوان از بهترین بازی‌های فکری آیفون

برای بسیاری از ما گیم و بازی‌های رایانه‌ای بخشی جدا نشدنی از زندگیمان است. اگر سن شما وارد دهه سوم یا چهارم شده باشد، احتمالاً خاطرات خوش بازی با دستگاه‌هایی مانند آتاری، سگا و پلی‌ استیشن ۱ و حس و حال آن‌ها را به خاطر دارید. اما این روزها علاوه بر کنسول‌های بازی و رایانه‌های مخصوص، کاربران از طریق گوشی‌های موبایل هم مشغول این سرگرمی‌های جذاب هستند. در این میان یکی از سبک‌هایی که از گذشته طرفداران فراوانی داشته و می‌تواند تا ساعت‌ها ما را در داستان و گیم‌پلی خود غرق کند، بازی‌های فکری یا پازلی هستند.

این مدل از بازی‌ها با به چالش کشیدن مغز حس فوق‌العاده‌ای را در گیمرها ایجاد می‌کنند و به نوعی موجب ترغیب بازیکنان به ادامه بازی و حل پازل‌های بیشتر و سخت‌تر می‌شوند. اگر شما هم به این سبک از بازی‌های علاقه‌مند هستید و به دنبال پیدا کردن بهترین بازی‌های فکری برای آیفون یا آیپد خود هستید، توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بهترین بازی‌های فکری برای آیفون

به طور یقین انتخاب چند بازی خاص از میان حجم زیادی از گیم‌های گوناگون و جدید کاری دشوار است، به خصوص آنکه گیمرها بسته به مهارت و حرفه‌ای بودن در این زمینه سلیقه‌های مختلفی دارند و یافتن چند عنوان خاص امری دشوار است. با این حال ما ۴ عنوان از بهترین بازی‌های فکری آیفون را که در وب‌سایت‌ها معتبر و بر اساس نظرات کاربران به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم.

مجموعه بازی‌های The Room

بدون شک یکی از بهترین بازی‌های فکری و چالشی برای آیفون، مجموعه The Room است. با جست‌وجو در میان وب‌سایت‌های گوناگون برای یافتن بهترین بازی فکری برای آیفون همواره به نسخه‌های مختلف این بازی برخورد می‌کنید که علاوه بر کاربران، منتقدان هم تجربه آن‌ها را توصیه کرده‌اند. اما چه موضوعی موجب محبوبیت The Room شده است؟ این بازی که در حال حاضر نسخه‌های مختلف آن به شکل رایگان روی استور بزرگ آی‌اپس قرار دارد، گیمرها را درون یک اتاق خاص در خانه‌ای مرموز و عجیب و غریب قرار می‌دهد و بازیکنان باید برای رهایی از این فضای ترسناک معماها و پازل‌ها گوناگونی را حل کنید.

علاوه بر حس خاص و تم نیمه‌ ترسناکی که بازی دارد، گرافیک و صدا‌گذاری این عنوان نیز در نوع خود بی‌نظیر است، همین موضوع موجب شده تا گیمرهای عاشق گرافیک نیز با تجربه The Room از آن لذت ببرند. اینکه در شرایط استرس‌زا بازی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و شما باید چه کارهایی را برای رهایی از شرایط موجود انجام دهید به شکل خاصی توانایی‌ها و قدرت تمرکز شما را به چالش می‌کشد. اگر احیاناً نگران آنلاین بودن بازی و دسترسی مداوم آن به اینترنت هستید، خیالتان راحت! این بازی به شکلی کاملاً آفلاین قابل تجربه بوده و نیازی به اتصال دائم اینترنت ندارد.

بازی Monument Valley

یکی از عناوین فکری جذاب با گرافیکی خاص و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، عنوان Monument Valley است. این بازی که موفق به دریافت بهترین بازی از سوی اپل در سال ۲۰۱۴ شده است شما را در دنیایی خاص و رنگارنگ قرار می‌دهد. شاید در نگاه اول به تصاویر و محیط بازی این ذهنیت در شما پدید آمده باشد که با یک عنوان سطحی و معمولی طرف هستید، اما اشتباه نکنید! بازی Monument Valley شما را با چالش‌ها و معماهای خود میخکوب خواهد کرد. شما در این بازی وظیفه دارید شاهزاده‌ای با نام آیدا را از میان پیچ‌وخم‌های ساختمان‌های گوناگون هدایت کنید تا به مقصد مورد نظرش برسد، اما این کار برخلاف ظاهر ساده‌اش بسیار سخت و نیازمند برنامه است.

گرافیک جذاب، موسیقی دلنشین، تم و محیط‌های جالب بازی به همراه مراحل متنوع، همگی موجب شده تا Monument Valley، یک تجربه ویژه و خاص باشد. خبر خوب اینکه شما می‌توانید به جای پرداخت ۵ دلار و خرید این بازی از استور اپل آن را از فروشگاه آی‌اپس به رایگان دانلود و نصب کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید این بازی نیازی به اتصال دائم اینترنت ندارد و با خیالت راحت می‌توانید آن را به شکل آفلاین تجربه کنید. پس تا فرصت باقی است به شاهزاده آیدا در رسیدن به مقصد و عبور از مسیر پر خطر کمک کنید!

بازی The Gardens Between

تصور کنید با بهترین دوست خود به شکلی جادویی به سرزمینی عجیب فرستاده شده‌اید و باید از پس مشکلات و چالش‌های مختلف برای رهایی از این جهان عجیب و غریب برآیید. در این مسیر چه خواهید کرد و چگونه با دوست خود همکاری می‌کنید؟ بازی The Gardens Between دقیقاً شما را در چنین موقعیتی قرار می‌دهد. در این بازی شما باید به همراه دوست خود پازل‌های زمانی خاصی را حل کنید و آیتم‌های مورد نیاز برای طی کردن مراحل گوناگون را به‌دست آورید.

The Gardens Between جزو معدود بازی‌هایی است که حتی نظر منتقدان سخت‌گیر را هم به خوب جلب کرده است. دنیای این گیم جذاب می‌تواند تا ساعت‌ها شما را درگیر داستان و مراحل خود کند. محیط‌های متنوع و رنگارنگ، داستان غنی، موسیقی و گرافیکی جذاب و بسیاری از المان‌های دیگر این بازی را به یک تجربه ناب تبدیل کرده است. اگر شما هم می‌خواهید از موانع و جزایر عجیب و غریب عبور کنید و ماجراجویی نابی را پشت سر بگذارید، حتماً بازی The Gardens Between را از استور آی‌اپس دانلود و نصب کنید. در ضمن این بازی هم نیازی به اینترنت و اتصال دائم ندارد!

بازی FRAMED 2

گیم‌هایی با ظاهر کمیک‌گونه با چاشنی تعقیب و گریز می‌توانند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشند. بازی FRAMED 2 که در حقیقت ادامه‌ای بر نسخه اول آن است شما را در داستانی کمیک‌گونه قرار می‌دهد و باید در این فضا به کارکتر اصلی بازی در فرار از دست مأموران پلیس‌ کمک کنید. سبک و سیاق این بازی در نوع خود خاص و کم‌نظیر است چرا که به جای حل یک معما یا پیدا کردن آیتمی خاص باید صحنه‌های داستان را به شکلی درست در کنار هم قرار دهید تا بتوانید داستان بازی را به پیش ببرید.

در نگاه اول ژانر بازی اندکی خاص و عجیب به نظر می‌رسد، اما مطمئن باشید با پشت سر گذاشتن چند مرحله اول طوری شیفته بازی خواهید شد که محال است لحظه‌ای آن را رها کنید. اگر دوست دارید مدل جدیدی از بازی‌های فکری و پازلی را تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم بازی پولی FRAMED 2 را به رایگان از آی‌اپس دانلود و نصب کنید.

سخن پایانی

بازی‌های فکری و پازلی علاوه بر بحث سرگرمی، مغز و ذهن ما را به چالش می‌کشد و موجب می‌شود از توانایی‌های نهفته فکرمان به شیوه‌ای متفاوت استفاده کنیم. با آنکه هر روز شاهد عرضه و معرفی بازی‌های گوناگون در سبک‌های مختلف هستیم، اما بازی‌های فکری جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای در میان کاربران و گیمرهای حرفه‌ای دارند. عناوین فریمد ۲، گاردنز بیتوین، مانیومنت ولی و دِ روم عناوین موفقی هستند که علاوه بر منتقدان بازی‌های رایانه‌ای کاربران هم تجربه آن‌ها را به دیگران توصیه می‌کنند.

شما روی گوشی آیفون خود چه بازی‌های فکری نصب کرده‌اید؟ آیا تجربه‌ای از بازی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، داشته‌اید؟ به نظر شما نام چه بازی‌هایی در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.