بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

معرفی بلو بانک؛ دانلود بلو بانک برای آیفون

آیا تا به حال از محصولات بانکداری نوین و اپلیکیشن‌هایی مانند بلو بانک برای آیفون استفاده کرده‌اید؟ صنعت بانکداری یکی از ارکان مهم اقتصاد محسوب می‌شود و همواره بار سنگین تبادلات مالی و جابه‌جایی سرمایه در ابعادی جهانی بر عهده این بخش قرار دارد. با آنکه سابقه ساخت نمونه‌های اولیه بانک‌ها به سالیان بسیار دور باز می‌گردد، اما این عرصه همیشه در تلاش بوده است تا خود را با پیشرفت‌های شکل گرفته همراه کند. یکی از این پیشرفت‌ها که چندی است مورد توجه بانک‌های ایرانی نیز قرار گرفته است، بانکداری دیجیتالی و ساخت نئو بانک‌ است. در این میان بانک‌های گوناگونی تلاش کرده اند تا با مسیر جدید همراه شوند و از قافله عقب نمانند.

بانک سامان یکی از نهادهای مالی و پیشرو در خدمات بانکداری است که توانسته است با ارائه بلو بانک خدمات تازه و جذابی را در اختیار مشتریانش قرار دهد و با ایجاد سرویس‌های نئو بانکی، مسیری تازه را پیش روی کاربران قرار دهد. اما منظور از نئو بانک چیست؟ بلو بانک سامان چه ویژگی‌هایی دارد و از کجا می‌توان نسخه ایمن و رسمی آن را دانلود کرد؟ از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با موضوعات مطرح شده، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

منظور از نئو بانک چیست؟

منظور از نئو بانک در یک کلام به معنی بانک‌های جدید و دیجیتال هستند، بدین معنا که شما برای انجام امور معمول بانکی دیگر نیازی به مراجعه حضور به شعب مختلف ندارید و می‌توانید به سادگی و در مدت بسیار کوتاهی از خدمات مختلف بانک مورد نظر بهره‌مند شوید. به عنوان نمونه احتمالاً با پروسه دریافت کارت‌های بانکی آشنا هستید و می‌دانید این کار بسته به اینکه از چه بانکی کارت خود را دریافت می‌کنید، می‌تواند زمان‌بر باشد. اگر چه این فرایند در طول سال‌های اخیر بسیار کوتاه شده است، اما با هم معطلی در بانک و دریافت کارت خود داستانی وقت‌گیر است.

اکنون تصور کنید که نیازی به رفتن بانک نداشته باشید و بانک تنها با دریافت تصاویر مدارک هویتی شما حساب را باز کرده و برای شما کارت صادر کند! بله این موضوع با وجود سیستم بلو بانک سامان دیگر عجیب نیست و شما می توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه علاوه بر افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی، به انبوهی از امکانات مختلف دسترسی داشته باشید. اما بد نیست با بلو بانک سامان بیشتر آشنا شویم.

هر آنچه باید درباره بلو بانک سامان بدانید

بلو بانک در حقیقت بخش نئو بانک مجموعه بانکی سامان است که از حوالی سال ۱۳۹۸ به شکل یک استارت‌اپ کار خود را شروع کرد. بلو بانک را می‌توان یک مجموعه جدید و دیجیتال دانست که به کاربران اجازه می‌دهد اغلب فعالیت‌های بانکی خود را بدون مراجعه به بانک انجام دهند. برای دسترسی به خدمات بلو بانک تنها کافیست یک گوشی هوشمند و اینترنت در اختیار داشته باشید و نسخه رسمی اپلیکیشن بلو بانک برای آیفون را از استور بزرگ آی‌اپس دانلود و نصب کنید. سپس با دریافت کد ورود و تأیید، به برنامه وارد شده و مراحل احراز هویت و ثبت‌نام را تکمیل کنید.

در نهایت کارت بانکی شما در مرحله صدور قرار می‌گیرد و پس از چند روز از طریق پست به شما تحویل می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم در این پروسه نیازی به هیچگونه کار خاصی نبوده و تمامی کارها از طریق اپلیکیشن قابل انجام است. حتی مدارک احراز هویتی شما از طریق ضبط یک فیلم کوتاه از چهره خود و ارسال عکس از کارت ملی امکان‌پذیر است. ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که آیا می‌توان با استفاده از بلو بانک کارهایی مانند کارت به کارت و انتقال وجه بین بانکی را انجام داد یا خیر.

در پاسخ باید بگوییم از آنجا که بلو بانک و حساب‌های مرتبط با آن به سامانه شتاب بانک مرکزی متصل است؛ بنابراین هیچ محدودیتی در خصوص اتصال به درگاه‌های بانکی و انجام کارت به کارت میان بانک‌های گوناگون نخواهید داشت و می‌تونید به هر کدام از حساب‌های متصل به سامانه شتاب پول واریز کنید. اگر شما هم به دنبال افتتاح حساب در این نئو بانک هستید یادآور می‌شویم که تنها مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب داشتن کارت ملی جدید، کد پستی محل سکونت و یک شماره تلفن موبایل به اسم خودتان هستید. نکته مهم و البته جالب توجه در خصوص امنیت اپلیکیشن بلو بانک این است که شما علاوه بر امکان قرار دادن یک رمز عبور می‌توانید از اثر انگشت خود برای ورود به این برنامه هم استفاده کنید.

ویژگی‌های بلو بانک

از آنجا که علاوه بر بانک سامان نهادهای مالی دیگر هم به دنبال پیوستن به سیستم بانکداری نوین هستند، بنابراین بد نیست اندکی بیشتر درباره ویژگی‌ها بلو بانک بدانیم. از جمله نکات کلیدی بلو بانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتتاح حساب در کمتر از ۱۰ دقیقه
  • شناسایی هویت به شکل آنلاین و فعال‌سازی حساب در کمتر از ۲ ساعت
  • صدور رایگان کارت و دریافت آن بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک سامان
  • انتقال پول به شکل هوشمند به حساب‌های گوناگون
  • پشتیبان آنلاین و پاسخگو
  • دریافت تخفیف از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بلوبانک
  • امکان مدیریت و مسدود‌سازی کارت از طریق اپلیکیشن
  • دارای پروتکل‌های امنیتی و زیرساختی قدرتمند
  • امکان انتخاب رنگ کارت بانکی از میان گزینه‌های پیش‌فرض
  • امکان پرداخت قبوض گوناگون از طریق اپلیکیشن بلو بانک
  • افتتاح حساب بدون نیاز به پرداخت وجه و هزینه اضافی

ویژگی‌هایی که باید به بلو بانک افزوده شود

علی‌رغم امکانات و ویژگی‌های متعدد بلو بانک، این سیستم جدید دارای برخی نواقصی است که کاربران بی‌صبرانه منتظر اصلاح و حل‌وفصل آن‌ها هستند. مجموعه بانک سامان و تیم بلو بانک با گنجاندن برخی از ویژگی‌های مهم می‌توانند به نیاز کاربران به شکلی مناسب پاسخ دهند. برخی از موضوعاتی که مورد پیگیری کاربران است عبارت‌اند از:

  • افزوده شدن امکان ثبت و استعلام چک
  • افزوده شدن صدور دسته چک وابسته به حساب بلو بانک
  • امکان دریافت وام‌های متنوعی بر حسب امتیاز یا موجودی حساب کاربران
  • افزوده شدن طرح‌های دلخواه برای چاپ روی کارت‌ها

دانلود بلو بانک برای آیفون

سخن پایانی

بانک سامان با مشارکت و راه‌ندازی سیستم بلو بانک توانسته بسیاری از امکانات مورد نیاز بانکی را در این چهارچوب نوین بانکداری در اختیار کاربران قرار دهد. عدم نیاز به مراجعه به بانک، افتتاح حساب تنها در چند دقیقه، دریافت رایگان کارت بانکی، پرداخت قبوض و بسیار از امکانات دیگر از جمله ویژگی‌های برجسته بلو بانک است. کاربران می‌توانند با دانلود بلو بانک برای آیفون از آی‌اپس و نصب آن به صورت راگیان تنها در مدت زمان کوتاهی به یکی از مشتریان نئو بانک سامان تبدیل و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.