بدون دیدگاه
آموزش

آموزش استفاده از اپلیکیشن یادآوری (Reminders) در آیفون و آیپد

احتمالاً برای هر کدام از ما بارها پیش آمده است که کار یا قراری را فراموش کرده باشیم. دغدغه و مشکلات از جمله موضوعاتی هستند که باعث می‌شود، برخی از کارها یه‌موقع و به‌درستی انجام نشوند. اما چگونه می‌شود یک برنامه‌ریزی درست برای امور روزانه داشته باشیم و کارها و قرارهای خود را از یاد نبریم؟ راه‌حل این مشکل استفاده از اپلیکیشن یادآوری یا ریماندر است. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی برنامه‌ها و قرارهای کاری، خانوادگی و موضوعات گوناگون را به‌شکلی منسجم و مرتب تنظیم کنید.

اگر تا به حال از این برنامه کاربردی استفاده نکرده‌اید و درباره چگونگی استفاده از اپلیکیشن یادآوری (Reminders) در آیفون و آیپد چیز زیادی نمی‌دانید، نگران نباشید. ما در این مقاله از آی‌اپس نحوه استفاده از این برنامه‌ مهم را به شما آموزش می‌دهیم و با هم می‌بینیم که چگونه می‌توان به کارها و قرارهای مهم بدون فوت وقت و تأخیر رسید. از شما دعوت می‌کنبم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آموزش استفاده از اپلیکیشن یادآوری (Reminders)

برنامه ریمایندرز یا یادآوری جزو اپلیکیشن‌های اصلی سیستم عامل آی او اس به‌شمار می‌رود و کاربران بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی می‌توانند کارها و قرارهای خود را از طریق این نرم‌افزار تنظیم کنند. بر خلاف تصور کار با این اپلیکیشن اصلاً سخت و چالشی نیست و فقط باید اصول و قواعد لازم را بدانید. برای آنکه بیشتر با چندوچون این برنامه آشنا شوید مراحل زیر به ترتیب طی کنید.

ابتدا اپلیکیشن Reminders را از میان برنامه‌های آیفون یا آیپد خود پیدا کنید. این اپلیکیشن ظاهری کاملاً مشخص دارد به شکل پیشفرض روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اپل نصب شده است.

پس از اجرای برنامه به سراغ گزینه Add List بروید. توجه داشته باشید انتخاب این گزینه برای افرادی است که لیستی از کارها و قرارهای مختلف در روزهای گوناگون دارند و می‌خواهند برای آن‌ها زمان‌بندی مناسب داشته باشند. در صورتی که شما به‌دنبال تنظیم یک قرار کاری مشخص برای امروز هستید، می‌توانید گزینه Today را انتخاب کنید.

با انتخاب Add List برای شما پنجره‌ای باز می‌شود که باید در آن نام لیست کارهایتان نوع لیست (List Type) و رنگ مختص به آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید شما می‌توانید از نمادها و آیکون‌های پیش‌فرض نیز برای بهتر نشان دادن مدل کارهایتان استفاده کنید.

پس از انتخاب نام، رنگ و موضوعات مختلف روی گزینه Done ضربه بزنید تا لیست شما آماده شود. خواهید دید که لیستی با نامی که انتخاب کرده بودید به بخش My List شما افزوده شده است. در این مرحله روی گزینه New Reminder ضربه بزنید. در قسمت New Reminderکافیست نام موضوع مورد نظر خود را تایپ کنید، سپس در صورتی که موضوع مورد نظر شما نیاز به توضیح خاصی دارد آن را در بخش Note بنوسید.

برای آنکه اطلاعات بیشتری به برنامه بدهید روی گزینه Details ضربه بزنید. توجه داشته باشید در نسخه آیپد برای رفتن به گزینه Details باید روی علامت (i) در کنار صفحه سمت راست ضربه بزنید تا امکان وارد کردن جزئیات بری شما نمایش داده شود.

در این بخش با انتخاب Date روز یا روزهای مورد نظرتان را انتخاب کنید. با انتخاب Time ساعت و زمان اناجم کار را مشخص کنید. با انتخاب گزینه Early Reminder هم می‌توانید اطلاع‌رسانی زودهنگام قرار یا کار را فعال‌سازی کنید.

با انتخاب Location می‌توانید محل یادآوری کار یا قرار را مشخص کنید.

گزینه When Messaging هم که به تازگی اضافه شده است به شما اجازه می‌دهد در هنگام چت با دوستان یا خواندو ارسال پیامک به دوستان خود یادآوری‌‌های تنظیم شده را دریافت کنید. توجه داشته باشید. با توجه به اینکه کار و برنامه شما از نظر اولویت و اهمیت چه درجه‌ای دارد، سطح آن را مشخص کنید.

با رفتن و انتخاب گزینه Priority، تسک یا هر کار دیگر خود را بسته به اهمیت اولیت‌بندی کنید. دقت کنید که برنامه با توجه به این موضوع به شما پیام‌های یادآوری مختلفی ارسال خواهد کرد.

نکته دیگری که در خصوص یک کار و ساخت ریمایندر اهمیت دارد، موارد Subtasks یا کارهای فرعی است. به عنوان مثال می‌خواهید برنامه به شما خروج از خانه و رفتن به یک قرار را یادآوری کند. شما می‌توانید مواردی مانند برداشتن کلید ماشین، پوشیدن یک لباس مخصوص، خاموش کردن چراغ‌ها و بسیاری از خرده‌کاری‌های دیگر را در قالب ساب تسک به اپلیکیشن ریمایندر اضافه کنید.

در نهایت شما می‌توانید با انتخاب یک عکس با محوریت کار و فعالیت مورد نظر لیست و برنامه‌های نیاز به یادآوری روزانه خود را در اپلیکیشن ریمایندر به‌آسانی بسازید.

استفاده از اپلیکیشن Reminder با استفاده از سیری (Siri)

یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد دستیار هوشمند آن‌ها یعنی سیری است. امکان استفاده از سیری تقریباً در اکثر برنامه‌های بومی اپل گنجانده شده است و شما می‌توانید به آسانی از آن بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید مراحل بالا را انجام ندهید و تنها با چند دستور ساده صوتی از سیری بخواهید برایتان یک یادآور ست کند، راهنمای این بخش را با دقت مطالعه کنید.

در قدم اول ابتدا برای آنکه فراخوانی سیری به ساده‌ترین شکل اتفاق بیفتد، به تنظیمات (Setting) رفته و در تب Siri & Search گزینه Hey Siri را فعال کنید. توجه داشته باشید علاوه بر این روش سیری از طریق راه‌های دیگر نیز قابل فراخوانی است.

پس از فعال‌سازی سیری کافی است با گفتن Hey Siri آن را آماده به کار کنید و در ادامه با جملاتی مانند:

  • Remind me tomorrow at 2:00 p.m. to call Mom
  • Remind me to feed the cat every day at 8:00 a.m
  • Remind me to check the mail when I get home

از سیری بخواهید که برای شما یک ریمایندر یا یادآور مناسب بسازد. فقط دقت داشته باشید در مواردی که موضوع لوکیشن مطرح می‌شود مانند خانه، محل کار یا محقل قرار باید از قبل دسترسی Location Services را فعال کرده باشید و در بخش لیست تماس یا Contact App لوکیشن محل‌هایی مانند کار، خانه، محل قرار و موارد دیگر را در My Card اضافه کرده باشید.

در ضمن اگر تا پیش از این روی اپلیکیشن ریمایندر هیچ لیستی نساخته باشید، سیری از شما مجوز ساخت یک لیست از کارها را می‌خواهد که با تأیید آن به این دستیار هوشمند اجازه می‌دهید تا یادآورهای شما را به شل صوتی ایجاد کند.

سخن پایانی

با توجه به مشغله و درگیری‌های کاری این روزها فراموش کردن موضوعات مختلف امری اجتناب ناپذیر شده است، اما می‌توان با استفاده از فناوری روز و گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی این مشکل را حل کرد. اپلیکیشن یادآور (Reminder)  برای آیفون یکی از برنامه‌های بومی اپل است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. کافیست یک لیست دلخواه از کارهای خود را در این برنامه به شکل دستی ایجاد و برای هر کدام زمان و مکان مناسبی برای یادآوری مشخص کنید. در عین حال Siri هم می‌تواند به شما در این کار کمک کند. کافیست آن را فراخوانی کنید و با دستوراتی که محوریت آن‌ها عبارت Remind me هستند، یادآورهای گوناگون با بازه‌های زمانی و مکانی مختلف بسازید.

اگر دوست دارید از برنامه‌های یادآور دیگر استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به استور بزرگ آی‌اپس از جدیدترین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون به رایگان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.