1 دیدگاه
IOS, آیفون باز

iOS 15 معرفی شد!

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره اپل از ورژن جدید سیستم عامل خود رونمایی کرد و حالا این امکان را دارید که از آن به راحتی استفاده کنید. شما می‌توانید iOS 15 را روی گوشی‌هایی که از سال 2018 تا به الان عرضه شده اجرا کنید و از قابلیت‌های جدید آن بهره‌مند شوید.

برای آپدیت سیستم عامل خود تنها کافیست ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و به بخش General بروید. حالا روی گزینه Software Update بزنید تا iOS 15 را دریافت کنید. البته اگر در این قسمت با خطا مواجه شدید و به هر صورت نتوانستید به‌روزرسانی را انجام دهید، حتما این مطلب را در بلاگ اپس بخوانید تا مشکلتان رفع شود.

اپل iOS 14 را برای موبایل‌های قدیمی‌تر خود، یعنی آیفون S6 و S6 Plus در نظر گرفته بود. البته این نکته قابل ذکر است که بین تراشه 16 نانومتری A9 این موبایل‌ها با A14 Bionic که در آیفون 12 قرار دارد، تفاوت بسیاری وجود دارد که باعث شده بعضی از کاربران برای نصب این سیستم عامل به شک بیفتند. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که iOS 14 روی سری گوشی‌های iPhone 6 به خوبی کار نکند و سرعت گوشی را پایین بیاورد.

نگاه کلی به آی او اس 15

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به آپدیت جدید iOS بیندازیم، باید گفت که بیشتر تغییری که در آن رخ داده، بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات است. با Share play می‌توانید ساعت‌ها با دوستان خود از راه دور آهنگ گوشی کنید و یا فیلم ببینید. با تماس تصویری‌های با کیفیت فیس تایم و برنامه Messages شما می‌توانید با دوستان و اطرافیان خود بهترین تجربه ارتباطات مجازی را داشته باشید و با آن‌ها در ارتباط باشید. در iOS 15 همه این امکانات ارتقا پیدا کرده‌اند و ویژگی‌های جدید و جذابی به آن‌ها اضافه شده که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

لیست دستگاه‌های آیفون برای آپدیت iOS 15

این کمپانی به تازگی iOS 15 را در اختیار کاربران قرار داده است که با به روز رسانی آن شاهد تغییراتی در آیفون خود خواهند بود. البته باید این را هم در نظر بگیرید که این نسخه برای سری 6 آیفون‌ها ارائه نشده است و فقط برای سری 7 به بعد قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر آن لیستی را برای شما تهیه کرده‌ایم، تا متوجه شوید iOS 15  با چه دستگاه‌هایی سازگار است.

  • آیفون‌های سری 13
  •  آیفون 12، 12 پرو و پرو مکس و آیفون 12 مینی
  • آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون XR و آیفون X
  • آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس
  • آیفون SE (نسل 2) و iPod touch (نسل هفتم)

قابلیت‌های iOS 15

این سیستم عامل جدید که در WWDC 2021 رونمایی شد، قابلیت‌های جدیدی را در آیفون و برنامه‌های آن به وجود آورده که قطعا از آن لذت خواهید برد. تغییراتی که در این آپدیت شاهد آن هستید، عبارت اند از:

  • SharePlay
  • امکانات جدید FaceTime
  • نوتیفیکیشن و حالت فوکوس
  • لایو تکست
  • Lookup
  • کیف پول
  • نقشه
  • آب و هوا
  • Safari

SharePlay در iOS 15

شیر پلی یکی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل است که با کمک آن می‌توانید ویدیوها، موسیقی و صفحه نمایش خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال شما با یکی از دوستانتان فیس تایم کرده‌اید و در حالی که مشغول صحبت با آن‌ها هستید، می‌توانید از طریق Apple Music آهنگ دلخواه خود را گوش دهید.

قابل ذکر است که این موزیک همزمان برای شما و فردی که با او تماس ویدیویی برقرار کرده‌اید، پخش می‌شود. علاوه بر آن می‌توانید فیلم‌های مورد نظر خود را از پلتفرم‌های مختلف با دوستان خود ببینید و از گزینه‌ی تصویر در تصویر استفاده کنید و ویدیو یا آهنگ دلخواه خود را پخش کرده و لذت ببرید.

قابلیت جدید فیس تایم در iOS 15

در کنفرانس معرفی iOS 15، اعلام شد که فیس تایم به صدای فراگیر یا Spatial Audio مجهز شده. این ویژگی باعث می‌شود، هنگامی که با فردی تماس ویدیویی برقرار کرده‌اید صدای شما را طبیعی‌تر بشنود. علاوه بر آن، در FaceTime قابلیت استفاده از هوش مصنوعی صدا واضح‌تر، بدون نویز و سروصدای محیط  اضافه شده است. در این آپدیت، ساخت لینک برای پیوستن دوستانتان به ویدیو چت گروهی امکان پذیر شده.

نوتیفیکیشن و حالت فوکوس

همان طور که می‌دانید نوتیفیکیشن از ضعف‌های سیستم عامل گوشی‌های آیفون است. کمپانی اپل تلاش کرده که در این آپدیت نمایش اعلان‌ها را بهبود دهد. در این نسخه شما می‌توانید آن‌هایی که فرصت خواندنشان را ندارید را در یک گروه جداگانه قرار دهید. به این در اولین فرصتی که پیدا کردید آن‌ها را بررسی کنید. علاوه بر این، در iOS 15 اعلان‌ها از لحاظ ظاهری تغییر کرده و بسیار جذاب‌تر شده‌اند.

در کنار این تغییرات ایجاد شده، در بخش اعلانات، گزینه Do not disturb اضافه شده است که می‌توانید فعال کنید تا iMessage تمامی پیام‌ها را به صورت خودکار جواب ‌دهد. این مخصوص زمان‌هایی است که شما در دسترس نیستید و نمی‌توانید تکست آن‌ها را پاسخ دهید.

لایو تکست و  Lookup

ویژگی Live Text مثل برنامه گوگل لنز، این امکان را دارد تا متن‌های موجود در تصویر، اسکرین شات و یا هر عکس با نوشته‌ای را برای شما انتخاب و کپی ‌کند. با Lookup می‌توانید دوربین آیفون خود را به سمت اشیای مختلف ببرید و اطلاعات مربوط به عکسی که گرفتید را در وب سرچ کنید. این قابلیت توانایی شناسایی حیوانات، آثار هنری، مناظر طبیعی و… را دارد.

کیف پول و آب و هوا

iOS 15 در برنامه Wallet تغییراتی را به وجود آورده است که در آن می‌توانید سوییچ ماشین خود، کارت شناسایی شرکت‌ها، کلید هتل‌ها و حتی کارت شناسایی خود را به آن اضافه کنید. قابل ذکر است که این قابلیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی کاربرد دارد. اپل در برنامه Weather، انیمیشن‌ها و اینفوگرافی‌های جذاب‌تری را برای کاربران آیفون اضافه کرده‌اند.

نقشه و Safari

اپل در این سیستم عامل، تغییرات جدیدی را در برنامه نقشه اعمال کرده است. این اپلیکیشن مثل گوگل نقشه کل کره زمین را در اختیارتان قرار می‌دهند. علاوه بر آن، این نرم افزار برای شما اطلاعات مختلفی از شهرها مثل مسیرهای دوچرخه سواری، ارتفاعات، راه‌ها، ترافیک و… را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این برنامه، امکان استفاده از دوربین، برای اسکن کردن لوکیشن است و در آن به شما مسیری که باید برای رسیدن به مقصد خود طی کنید را نشان می‌دهد.

در برنامه Safari، نوار Tab آن در این آپدیت جدید، به پایین صفحه منتقل شده است و آن‌ها را می‌توانید در گروه‌های جداگانه بگذارید. کمپانی اپل iOS 15 را فصل پاییز سال 1400 منتشر می‌کند و شما کاربران می‌توانید گوشی آیفون خود را با این سیستم عامل به‌روز رسانی کنید و از آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط پیشنهادی:

۱ دیدگاه در “iOS 15 معرفی شد!

  1. بیتا گفت:

    کاش ایران تحریم نبود میتونستیم از همه قابلیت ها استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.