بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

مشخصات باتری آیفون 12

کمپانی اپل، نسل 12 گوشی‌های خودرا به بازار عرضه کرده و یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این سری موبایل‌ها، مجهز بودن به شبکه اینترنت 5G است. طراحی گوشی‌های آیفون سری 12 در بخش شبکه ارتباطی نوین 5G و نمایشگر حرفه‌ای آن، نسبت به نسل‌های قبل آیفون بسیار پیشرفت کرده است. همان طور که می‌دانید داشتن باتری قوی در تلفن همراه یکی از دغدغه‌های کاربران است. در این مقاله، درباره باتری آیفون 12 مطالبی را برای شما فراهم کرده‌ایم، پس اگر می‌خوهید درباره‌ی مشخصات باتری این آیفون اطلاعاتی کسب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع باتری آیفون 12

این سری‌ گوشی‌های اپل 4 مدل دارند، پرو، پرو مکس، مینی و آیفون 12 است، که البته همه این مدل‌ها طرفداران بسیاری دارند، که آیفون مینی، باتری 2227 میلی آمپری دارد و آیفون 12 از باتری 2815 میلی آمپری برخوردار است، اما آیفون پرو باتری 2775 میلی‌آمپری دارد و پرو مکس نیز به باتری 3687 میلی‌آمپری نیز مجهز شده‌.

آیفون 12

در این گوشی‌ها، تراشه Bionic A14 وجود دارد که از قابلیت راندمان مصرف انرژی بهینه‌ایی برخوردار است اما به دلیل پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G، باعث مصرف زیاد باتری موبایل شده است.

با توجه به مقایسه‌هایی که انجام شده است موبایل‌های خانواده‌ی آیفون 12، باتری‌های بهتری نسبت به سری گوشی‌های آیفون 11 دارند، اما اگر بخواهیم 4 مدل سری جدید آیفون را مقایسه کنیم آیفون مینی کمترین میزان ماندگاری عمر باتری را دارد.

مقایسه این باتری نسبت به آیفون 11

این بار شرکت اپل، باتری‌هایی با ظرفیت پایین‌تر از نسل قبلی گوشی‌های خود یعنی آیفون 11 در سری آیفون های 12 استفاده کرده است. در واقع اگر بخواهیم که به صورت دقیق‌تر در مورد این موضوع صحبت کنیم باید گفت که ظرفیت آیفون 12 پرومکس 2815mAh است.

این در حالی است که ظرفیت باتری آیفون 11 پرو 3046 میلی‌آمپر و آیفون پرو مکس 3969 میلی‌آمپرست. اما نباید از این نکته گذشت که در آیفون نسل جدید، پردازنده‌ی A14 Bionic خواهیم داشت که از لحاظ قدرت، حدود 50 درصد قوی تر از نسل های قدیمی آیفون 11 است.

مقایسه باتری آیفون

مقایسه آیفون 12 و مدل پرو آن از لحاظ قدرت باتری

پس از بررسی کوتاه متوجه خواهیم شد که هر دو تلفن آیفون 12 و آیفون 12 پرو دارای باتری با ظرفیتی یکسان هستند. این به این معنی است که ظرفیت هر کدام 2815mAh خواهد بود.

از سمت دیگر هر دوی این گوشی‌ها از پردازنده‌ی A14 Bionic بهره‌مند بوده و از جهت این که در هر دوی آن‌ها از نمایشگرهای مشابه استفاده شده، می توان گفت از که لحاظ کارکرد و بازدهی می‌توانند کاملا مشابه یکدیگ عمل کنند.

مقایسه نسبت به ظرفیت باتری iPhone 12 Mini و عملکرد آن

گوشی آیفون 12 مینی دارای باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی بوده که ظرفیت آن در مقایسه با بسیاری از تلفن همراه های دارای سیستم عامل اندروید، نصف آن‌ها است. البته این به این معنی نخواهد بود که این نکته قطعا نکته ضعف این سری باشد.

چرا که همان طور که در بالا اشاره کردیم، سری گوشی‌های آیفون 12 از باتری 2815 میلی آمپری بهره مند هستند ساعتی بهره می‌برند و آیفون 12 promax دارای باتری 3687 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

ظرفیت باتری آیفون 12 مینی

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد، طبق ظرفیتی که باتری گوشی iPhone 12 Mini دارد،امکان پخش حداکثر 12 ساعت فیلم و 50 ساعت صدا را دارد. از سمتی آیفون 12 می‌‌تواند تا حداکثر 50 ساعت ویدیو و 65 ساعت صدا پخش کند. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که تراشه‌ی Bionic A14 امکان راندمان مصرف انرژی را دارد.

اما از طرفی این مورد را باید در نظر داشت که با این باتری، احتمال این که بازدهی باتری این نوع آیفون، در حالت 5G پایینی داشته باشد، وجود دارد. و اگر از آن دسته افرادی هستید که بیش تر مصرف اینترنت شما از اینترنت تلفن همراه شما است، این موضوع می تواند برای شما آزار دهنده باشد.

پخش فیلم و صدا

یکی از قسمت‌های لذت بخش‌ در رابطه با استفاده از گوشی‌های اپل، دیدن فیلم، ویدیو و گوش دادن به آهنگ‌های جذاب و متنوع است. طبق تحقیقات، باتری آیفون 12 مینی توانایی پخش بیش از ۱۰ ساعت فیلم و ۵۰ ساعت صدا را دارد و آیفون 12 هم می‌تواند تا 50 ساعت ویدیو و 65 ساعت صدا را پخش کند. در نتیجه می‌توان گفت این گوشی‌ها از نظر ظرفیت و کیفیت باتری، توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب کنند.

همان طور که می‌دانید باتری موبایل یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی است و در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی را درباره‌ی مشخصات این باتری را برای شما تهیه کنیم تا با خواندن آن دید بهتری نسبت به سری جدید گوشی‌های اپل داشته باشید. امیدواریم اطلاعاتی که قرار دادیم برایتان کارامد و مفید باشد.

مطالب پیشنهادی دیگر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.