بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

نقد و بررسی آیفون 12 مینی

قیمت آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی یکی از محبوب‌ترین سری ایفون‌های اپل است که طرفداران بسیاری داشته و در عین حال این گوشی به گفته کاربران بسیار خوش دست و جذاب است که توانسته به سادگی در دل کاربران جا باز کند. در این مطلب هم ما با نقد و بررسی آیفون 12 مینی سعی داریم اطلاعات مناسبی را در اختیارتان بگذاریم.

مشخصات آیفون 12 مینی

این گوشی اپل در 13 نوامبر 2020  به عموم عرضه شد. این دستگاه iOS دارای ابعاد 5.4 اینچ است و نسبت به آیفون 12 پرو سایز کوچکتری دارد و مناسب افرادی است که گوشی‌های کوچکتر را می‌پسندند. جنس قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه بوده و دو دوربین اصلی به همراه فلش و میکروفون، در قاب مربعی شکل آن قرار دارد و تقریبا می‌توان گفت که بیرون زدگی بسیار کمی دارند.

از آن‌جایی که جنس پشت گوشی از شیشه است، اثر انگشت بسیار روی آن می‌ماند و تنها ایرادی که می‌توان از طراحی این موبایل گرفت همین است که روی هم رفته آنقدر نکته‌ی بدی نیست. اما درباره دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به درگاه شارژ لایتنینگ و اسپیکر و میکروفون زیر گوشی اشاره کرد. در سمت راست گوشی دکمه خاموش و روشن وجود دارد و در سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت وجود و دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود دارد. روی صفحه گوشی هم که طبق معمول شاهد یک ناچ سیاه هستیم که در آن دوربین سلفی، سیستم تشخیص چهره و یک اسپسکر وجود دارد. روی هم رفته طراحی این گوشی بسیار خوشدست و جذاب است و در این روزها که اکثر گوشی‌ها صفحه‌های بزرگ دارند، آیفون 12 مینی توانسته با این طراحی، محصولی متفاوت و پرطرفدار را به بازار عرضه کرد.

صفحه نمایش

نوع نمایشگر آیفون 12 مینی Super Retina XDR OLED بوده که با دیگر گوشی‌های سری 12 آیفون یکی است . اندازه آن هم 5.4 اینج بوده که از HDR 10 هم پشتیبانی می‌کند. میزان نور صفحه هم به قدری است که در زیر نور مستقیم آفتاب هم می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. رزولوشن آن هم 1080 است که نکته بسیار قابل توجه و جذابی است و رنگ‌ها طیف‌های مختلف را به واسطه پشتیبانی از Dolby Vision به شما نمایش می‌دهد و روی هم رفته می‌توان گفت که این گوشی چیزی از آیفون 12 پرو و پرومکس کم ندارد و به خوبی نیازتان را برآورده می‌کند.

صفحه نمایش آیفون 12

باتری

اگر بخواهیم آیفون 12 مینی رو از نظر باتری با 12 پرو و پرومکس مقایسه کنیم، می‌توان گفت که نتوانسته به قوت دیگر گوشی‌های این سری عمل کند. ظرفیت باتری این گوشی 2100 میلی آمپر ساعت است که نسبت به دیگر دستگاه‌های این سری پایین‌تر است. اما اگر در طول روز از آن استفاده سنگین نکنید به خوبی پاسخگوی نیازتان خواهد بود. در جعبه این گوشی همانطور که می‌دانید خبری از آداپتور نیست، اما اگر از کابل USB آن به همراه آداپتور 20 وات استفاده کنید، در کمتر از 10 دقیقه این دستگاه 100 درصد شارژ می‌شود و این نکته بسیار قابل توجهی است.

حافظه داخلی، رم و سیم کارت

حافظه داخلی این گوشی متغیر است و شما می‌توانید آن را با 64، 128 و 256 خریداری کنید. اما طبیعتا هر چقدر حافظه داخلی آن بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. رم این گوشی 4 است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای روزمره شما باشد. یکی از نکته‌هایی که می‌تواند درباره این آیفون مینی 12 کمی آزار دهنده باشد، تک سیم کارت بودن آن است. البته اگر شما همیشه از یک خط موبایل استفاده می‌کنید این موضوع شما را اذیت نخواهد کرد.

دوربین

یکی از بخش‌های جذاب این گوشی کیفیت بسیار بالای دوربین آن است. ممکن است اغلب تصور کنند که آیفون 12 مینی از کیفیت عکس پایین‌تری نسبت به 12 پرو و پرومکس برخوردار بوده، اما سخت در اشتباهید! دوربین‌های اصلی این موبایل یک لنز 12  مگاپیکسلی واید  یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید بوده و کیفیت بسیار بالایی را در اختبارتان می‌گذارد که به وجد خواهید آمد. اما درباره فیلم برداری با این دستگاه باید به شما بگوییم که استابلایزر قوی و کیفیت 4k تجربه شیرین و جذابی را برایتان ایجاد می‌کند.

قیمت آیفون 12 مینی

همانطور که می‌دانید قیمت گوشی دچار نوسانات بسیاری است. اما این گوشی بستگی به رنگ و میزان حافظه داخلی آن دارد. شما می‌توانید آن را با حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت تهیه کنید که قیمت آن به دلار آمریکا بین 730 تا 890 دلار است. در ایران هم  قیمت آیفون 12 مینی با حافظه 128 گیگابایت تقریبا 25 میلیون است.

 

مطالب دیگر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.