بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

گوشی آیفون + تاریخچه

آیفون

استیو جابز که موسس کمپانی اپل است، در سال 2007 موفق شد اولین گوشی آیفون را روانه بازار کند. اپل با همان اولین محصول خود توانست انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

به قدری که در همان ابتدا افراد زیادی برای خرید این گوشی‌ها کنار فروشگاه‌ها صف کشیدند و استقبال کردند. اولین iPhone که به بازار عرضه شد دارای یک صفحه نمایشگر 3.5 اینچی بود و طراحی کلاسیک و خوش دستی داشت.

علاوه‌بر این‌ها رابط کاربری ساده سیتم عامل iOS یکی از مهم‌ترین دلایل پرطرفدار شدن این گوشی است. در این سیستم عامل برخلاف اندروید، کدها اوپن سورس نیستند و این باعث بالا رفتن امنیت اطلاعات شما می‌شود.

همه این‌ها روی هم رفته باعث شد تا این گوشی اپل بسیار مورد توجه قرار بگیرد و به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید.

مشخصات اولین گوشی اپل:

اولین گوشی آیفون

  • صفحه نمایش 3.5 اینچی
  • صفحه لمسی خازنی
  • پشتیبانی از لمس همزمان
  • دوربین اصلی 2 مگاپیکسل
  • رم 128 مگابایت
  • وزن 136 گرم
  • قطر گوشی 0.45

ممکن است با خود فکر کنید که قیمت آیفون در آن زمان چقدر بود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اولین موبایل اپل به قیمت 500 دلار فروخته می‌شد و دوست داران آیفون می‌توانستند آن را از فروشگاه‌های معتبر منطقه خود خریداری کنند.

پیشرفت موبایل‌های اپل

در طی این 14 سال، این گوشی، دچار تغییر و تحولات بسیاری شد. هم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری هم از نظر دیزاین و طراحی.

اما اپل توانست در این مدت به خوبی کیفیت خود را حفظ کند  و روز به روز در همه زمینه‌ها پیشرفت کند. برای مثال دوربین‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند است. چراکه امروزه بسیاری از مردم برای عکاسی روزمره خود از موبایلشان استفاده می‌کنند.

پس کیفیت دوربین بسیار مهم است. قطعا شما هم توقع کیفیت خیلی خوبی را از این گوشی‌‌ها دارید. اما می‌توان گفت که اپل به خوبی توانسته توقع شما را برطرف کند.

به جرئت می‌توان گفت دوربین‌های گوشی آیفون، کیفیت خیلی بهتری نسبت به رقبای خود دارند و همیشه هم این کمپانی تلاش کرده تا در سری جدید گوشی‌های خود کیفیتش را بالا ببرد.روی هم رفته می‌‌توان گفت این برند در هر سری از گوشی‌های آیفون، چیز جدیدی برای ارائه به کاربران دارد.

قیمت گوشی آیفون

گوشی‌های آیفون در این سال‌ها به قیمت‌های متفاوتی عرضه شدند. اما همانطور که می‌دانید در ایران قیمت آن نواسانات زیادی داشته و همواره در حال تغییر است. اگر می‌خواهید قیمت گوشی iPhone را براساس مدل‌های موجود در بازار بدانید، قیمت‌ها به شرح زیر است.

قیمت گوشی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.