بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

نقد و بررسی آیفون x

آیفون x

همه چیز درباره آیفون x

گوشی آیفون x یکی دیگر از موبایل‌های اپل است که در نوامبر 2017 به بازار عرضه شد. طبیعتا این کمپانی در سری جدید گوشی‌های خود تغییراتی ایجاد کرده و آن را به کاربران ارائه داده است. در این مطلب هم ما گوشی iPhone x (آیفون 10) را زیر ذره‌بین می‌بریم و آن را به دقت بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید گوشی را دارید، در این نقد و بررسی همراه ما باشید.

نمایشگر

اولین چیزی که از نمایشگر این گوشی به چشم می‌خورد، ناچ همیشگی آیفون است که درست بالای گوشی قرار گرفته و ممکن است گاهی آزار دهنده باشد. برای مثال زمان‌هایی که شما در حال تماشای ویدیویی در حالت Landscape هستید به احتمال زیاد ناچ سیاه، کمی از صفحه شما را می‌گیرد و اعصابتان را خرد می‌کند.

اما اکثرا کاربران آیفون با گذر زمان به آن عادت می‌کنند و دیگر به نظرشان نمی‌آید. ولی اگر این مسئله را کنار بگذاریم می‌توان گفت که آیفون x صفحه نمایش خیلی خوبی دارد. یک صفحه 5.8 اینچی OLED که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. کیفیت پیکسلی آن هم 1125 در 3426 است و شیشه‌ای مقاوم در برابر خش دارد. البته در صفحه گوشی شما شاهد یک تغییر بزرگ هستید و آن هم حذف دکمه‌ی هوم اسکرین است که تغییر جذابی است.

دیگر ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10
  • نمایشگر با قابلیت نمایش رنج وسیعی از رنگ‌ها
  • نمایشگر 3D Touch
  • نمایشگر True-tone

بدنه

بدنه‌ی پشتی آیفون x از جنس شیشه است و فریم آن از فولاد ضد رنگ تهیه شده و طراحی شیک جذابی را دارد. در سمت چپ گوشی دکمه سایلنت و کم و زیاد کردن صدا قرار دارد و در سمت راست آن هم دکمه‌ی پاور یا همان خاموش و روشن را می‌بینید. جایگاه دکمه‌ها تغییری نکرده و شبیه به سری قبل هستند.

وزن این محصول اپل 174 گرم می‌باشد که نسبتا دستگاه سبکی به حساب می‌آید و استفاده از آن راحت و جذاب است. این دیوایس مقاوم در برابر آب و گرد و خاک می‌باشد. ولی اغلب این قابلیت را با ضدآب بودن اشتباه می‌گیرند. توجه داشته باشید این ویژگی بدین معناست که اگر اتفاقی گوشی شما چند لحظه بر حسب اتفاق در آب کم عمق بیوفتد، خراب نمی‌شود و تنها مقاوت دارد. پس نمی‌توان از آن برای عکاسی و فیلم برداری در زیر آب استفاده کرد.

Face ID در آیفون x

سوالات بسیار زیادی درباره فیس آیدی آیفون x برای کاربران پیش می‌آید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا دیگر لازم نباشد پسوردتان را به صورت دستی وارد کنید و در کثری از ثانیه وارد صفحه اصلی شوید. البته اپل با فناوری پیشترفته‌ای که به کار برده، باعث شده که سیستم تشخیص چهره در تاریکی هم به خوبی کار کند.

در فضاهای تاریک گوشی تنها با یک فلشی که ممکن است به چشم نیاید، سعی می‌کند چهره را تشخیص دهد و قفل گوشی را باز کند. از طریق همین تکنولوژی یک امکان دیگر هم برای شما فراهم شده‌است. زمان‌هایی که گوشی تشخیص دهد که به آن نگاه نمی‌کنید، به صورت اتوماتیک به حالت Sleep می‌رود. این باعث ذخیره انرژی باتری گوشی می‌شود و بسیار برای عمر مفید باتری و موبایل مفید است.

آیفونx

یکی از ویژگی‌های جذاب و بامزه این سری از گوشی‌ها استفاده از ایموجی‌های 3D است. این ایموجی‌ها با استفاده از IR camera کار می‌کنند. صورت شما را ترک می‌کنند و یک انیمیشن جذاب از صحبت کردن و حرکات شما در غالب ایموجی‌ها بوجود می‌آورد که بسیار سرگرم کننده است. این صورتک‌های 3D انیمیشن‌های جذاب و بسیار باکیفیتی را به شما می‌دهد و ممکن است ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

دوربین آیفون 10

امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند، دوربین آن‌ها است. چراکه بسیاری از افراد عکس و فیلم‌های روزمره خود را موبایل ثبت می‌کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. اما بریم سراغ آیفون x، دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل است و با فوکوس خودکار کار شما را برای عکاسی راحت‌تر کرده‌است.

دوربین سلفی آن هم با کیفیت 7 مگاپیکسل عکس‌های جذاب و با کیفیتی را برایتان ثبت می‌کند. دوربین فیلمبرداری آن هم  با لرزشگیر خوبی که در اختیارتان گذاشته است، ویدیوهای جذابی را با کیفیت 4K می‌گیرد و قطعا رضایتتان را جلب خواهد کرد.

دوربین آیفون 10

دیگر امکانات و ویژگی‌های دوربین آیفون x:

  • بزرگنمایی تا 2 برابر
  • دارای فلش چهارگانه
  • فیلم برداری 1080 و 4K
  • فوکوس دستی و خودکار
  • تشخیص چهره و لبخند HDR
  • عکاسی پانورما
  • فیلم برداری با قابلیت 420 فریم بر ثانیه

قیمت آیفون x

قیمت گوشی‌های اپل ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت و متغییر باشد. اما معتبرترین قیمت آیفون x، به دلار آمریکا چیزی حدود 680 دلار است. روی هم رفته در این مقاله سعی کردیم به تمام سوالات شما درباره‌ی آیفون 10 پاسخ دهیم. ولی اگر باز هم درباره این سری گوشی‌ها سوالی دارید، می‌توانید درقسمت نظرات آن را با ما درمیان بگذارید.

مطالب دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.