بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

آیفون 7، آیفون 7 پلاس + مشخصات، نقد و بررسی

یکی دیگر از سری‌ گوشی‌های اپل، گوشی آیفون 7 است. این گوشی سپتامبر سال 2016 عرضه بازار شد و دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. جنس محافظ بدنه این گوشی از شیشه سخت شده است و از صفحه لمسی 3D T پشتیبانی می‌کند و این بدین معناست که گوشی لمس همزمان را تشخیص می‌دهد. اما بیایید تا دیگر امکانات این گوشی و آیفون 7 پلاس را زیر ذره‌بین ببریم و به دقت آن‌ها را با یکدیگر برسی کنیم.

بدنه

ابعاد آیفون 7 دقیقا 138.3 در 67.1 است و قطر آن 7.1 میلی متر است. اما اگر بخواهیم درباره وزن آن بگوییم، می‌توان گفت که در بین گوشی‌های هم دوره خود بسیار سبک‌تر است و تنها 138 گرم وزن دارد. سبک بودن موبایل باعث می‌شود بعد از ساعت‌ها استفاده از آن دستتان خسته نشود. این گوشی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.

اما این بدین معنا نیست که می‌توانید آن را داخل آب بیاندازید و توقع داشته باشید صدمه نبیند. آیفون 7 تنها در برابر آب مقاوم است، ولی ضدآب نیست که همین ویژگی باعث می‌شود تا اگر تصادفا روی گوشی آب بریزید و یا چند ثانیه در آب بیوفتد، خراب نشود و مشکل اساسی برایتان به وجود نیاید. فریم و بدنه این موبایل از جنس آلومینیوم است و برای شیشه‌ی روی صفحه آن هم از گلوریلا گلس استفاده شده که مقاومت بسیار بالایی دارد.

ساختار شکنی اپل!

در این سری از گوشی‌های آیفون، ممکن است چندان تغییری نسبت به ایفون 6 نبینید، اما اگر به دقت آن را بررسی کنیم، میبینم که در طراحی بدنه گوشی، جک 3.5 میلی متری هندزفری حذف شده تا قطر گوشی کمتر شود و بتوانند طراحی ظریف‌تری را به کاربران ارائه دهند. این تغییر کوچک باعث جنجال‌های بسیاری شد و کاربران  زیادی آن را یک ایراد تلقی کردند، چراکه برای گوشی دادن به موسیقی یا باید از کابل تبدیل استفاده می‌کردند، یا از هدفون‌های بلوتوثی! البته شما به راحتی می‌توانید از درگاه لایتنینگ ایرپاد خود را به گوشی وصل کنید و از آن استفاده کنید.

سیستم عامل و آپدیت‌ها

گوشی آیفون 7 دارای سیستم عامل iOS  10.0.1 است که قابلیت ارتقا به جدیدترین آی او اس را دارد و شما می‌توانید در زمان عرضه آن، به راحتی موبایل خود را آپدیت کنید و از سرعت و رابط کاربری ارتقا یافته لذت ببرید.

پردازنده

اپل برای اولین بار در آیفون 7 از پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای A10 رونمایی کرد که دارای دو هسته‌ی Hurricane و دو هسته‌ی Zephyr است. این کمپانی اعلام کرده است که این سری از پردازنده‌ها تقریبا 40 درصد قوی‌تر و بهتر از سری قبل یعنی A9 عمل می‌کند و تا حدودی این ادعا درست است ولی نسبت به گوشی‌های سری قبل که تا 70 درصد نسبت به سری قبلی خود، قوی‌تر و سریع‌تر بودند می‌توان گفت اتفاق خیلی معمولی است.

حافظه و رم آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

حافظه رم این پردازنده 2 گیگابایت است که به شما کمک می‌کند تا بازی‌ها و برنامه‌های دلخواهتان را به راحتی اجرا کنید و لذت ببرید. اما درباره حافظه ذخیره سازی در این گوشی باید بگوییم که کمی در گوشی‌ها متفاوت است. شما می‌توانید این گوشی را با حافظه داخلی‌ 32، 128، 256 گیگابایت خریداری کنید.

دوربین

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های اپل، کیفیت دوربین آن‌ها است. این کمپانی همیشه سعی کرده تا روی دوربین‌های خود کار کند تا بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کند. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش به خوبی عمل کرده و زبانزد کاربران سراسر  دنیا شده است. ولی اگر بخواهیم تنها به برسی دوربین ایفون 7 بپردازیم باید بگوییم که توانسته یک قدم از سری قبلی گوشی‌های خود بهتر عمل کند. یکی از ایراداتی که ایفون 6 داشت، عکاسی در محیط‌های کم نور و تاریک بود که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تا حد زیادی برطرف شده و می‌توانید کیفیت بهتر عکاسی را در شب و تاریکی تجربه کنید. دوربین پشت این آیفون 12 مگاپیکسل است و دوربین‌های سلفی آن 7 و 2 مگاپیکسل هستند که باز هم نسبت به سری قبل خود پیشرفت داشته‌اند و کیفیت بالاتری را ارائه داده‌اند.

قیمت

در میان همه این توضیحات، بدون شک یکی از سوالاتی که در ذهن شما مطرح می‌شود، قیمت آیفون 7 است. همانطور که می‌دانید در قیمت ریالی این گوشی‌ها نوسانات بسیاری وجود دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم می‌توان گفت که هزینه خرید این مدل به دلار آمریکا چیزی حدود 650 دلار است که البته ممکن است بر اساس حافظه داخلی و رنگ، این قیمت تغییر کند.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.