بدون دیدگاه
آیفون باز, باتری

نحوه نمایش درصد باتری در آیفون

همانطور که می‌دانید باتری یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران این است که همیشه وضعیت شارژ موبایلتان زیر نظر داشته باشد و بتوانید در طول روز از آن استفاده کنید. بهترین کاری که می‌توانید برای کنترل باتری آیفون خود انجام دهید، مشاهده درصد آن است. اما ممکن است به دلایل مختلف نتوانید آیکون درصد باتری را در گوشی خود ببینید، پس در این مقاله همراه ما باشید تا با نحوه نمایش درصد باتری در آیفون آشنا شوید و آن را انجام دهید. نحوه دیدن درصد Battery در آیفون‌های مختلف متفاوت است، اما ما سعی می‌کنیم تا چند شیوه را برایتان توضیح دهیم تا این مطلب بتواند به همه شما کاربران آی‌اپسی کمک کند.

درصد شارژ در آیفون x، آیفون Xs و آیفون XR

نحوه نمایش درصد باتری در آیفون X در بالای صفحه است و شما باید با کشیدن صفحه به سمت پایین وارد بخش Control Center شوید و در این قسمت به راحتی می‌توانید درصد شارژ باقی مانده را مشاهده کنید.

اما اگر بخواهید عدد آن را همیشه روی آیکون باتری مشاهده کنید، می‌توانید وارد تنظیمات – Settings شوید و روی گزینه باتری Battery بزنید، در این قسمت شما این امکان را دارید تا با فعال کردن گزینه Battery percentage درصد باتری را به صورت خودکار روی آیکون باتری خود مشاهده کنید.

نمایش درصد Battery در ایفون 11

نحوه نمایش درصد باتری در آیفون 11 شبیه به دیگر سری از این گوشی‌ها است و با کشیدن صفحه Home Screen و انجام دادن تنظیمات گفته شده، می‌توانید این کار را انجام دهید. ولی یکی دیگر از شیوه‌هایی که می‌توانید از آن برای چک کردن درصد باتری استفاده کنید، سیری است.

سیری یک دستیار هوشمند صوتی است که می‌توانید با دستورهای صوتی از او میزان درصد باتری گوشی خود را بپرسید. اما همانطور که می‌دانید زبان پیش‌فرض سیری انگلیسی است. ولی اگر زبانتان خوب نیست، می‌توانید با تغییر زبان سیری این کار را انجام دهید.

مشاهده درصد باتری در آیفون 12

اگر از کاربران آیفون 12 هستید و دوست دارید با نحوه نمایش درصد باتری در آیفون 12 آشنا شوید، کافیست قدم به قدم با ما این مراحل را انجام دهید. ساده‌ترین روش برای مشاهده‌ی درصد شارژ باقی مانده، کشیدن صفحه هوم اسکرین به سمت پایین است، در این قسمت به راحتی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

اما یکی از امکاناتی که iOS 14 برای شما کاربران فعال کرده است، استفاده از ویجت‌هاست که به صورت پیش‌فرض روی مجموعه گوشی‌های آیفون 12 نصب شده است. شما هم می‌توانید با اضافه کردن ویجت به هوم اسکرین میزان باتری باقی مانده آیفون خود را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط پیشنهادی:

نمایش درصد شارژ در ایفون 13

اگر به تازگی آیفون 13 خریده‌اید و نمی‌دانید که درصد باتری کجا قرار دارد، تنها کافیست که انگشت خود را روی بالا سمت راست اسکرین گوشیتان به پایین بکشانید تا کنترل سنتر – Control Center باز شود. حالا به راحتی می‌توانید درصد شارژ مانده‌ی خود که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد را مشاهده کنید.

شیوه فعال کردن ویجت

فعال کردن ویجت باتری آیفون به صورت زیر است:

  1. ابتدا چند ثانیه صفحه Home Screen گوشی خود را لمس کنید
  2. روی آیکون به‌علاوه در بالای صفحه بزنید
  3. در این قسمت لیستی از ویجت‌ها برایتان باز می‌شود
  4. روی ویجت Batteries بزنید
  5. در این قسمت می‌توانید شیوه نمایش درصد باتری را انتخاب کنید
  6. حالا روی گزینه Add Widget بزنید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره نحوه نمایش درصد باتری در آیفون به شما اطلاعاتی بدهیم و امیدواریم که برایتان مفیده بوده باشد. اگر شما هم دوست دارید درباره Battery گوشی خود اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالب پیشنهادی زیر را از دست ندهید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.