1 دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

نقد و بررسی آیفون 12

نقد و بررسی آیفون 12

نقد و بررسی آیفون 12

امروز در بلاگ اپس، قصد داریم گوشی جذاب Apple – آیفون 12 را برای شما بررسی کنیم. گوشی که با رونمایی شدنش و تجربه کاربری فوق العاده‌اش، همه را شگفت زده کرده است. پس برای این نقد و بررسی با ما همراه باشید.

طراحی آیفون 12

این گوشی طراحی بسیار تخت و جذابی دارد. قاب پشت و جلویی آن از جنس شیشه است. به راحتی جای اثرانگشت روی آن می‌ماند. فریم آلومینیومی این گوشی در کنار قاب شیشه‌ای گوشی نمای بسیار زیبایی را ایجاد کرده است که استفاده از آن را لذت بخش می‌کند. در پایین بدنه‌ی آیفون 12 شما درگاه لایتنینگ، یک اسپیکر و دوتا پیچ را مشاهده می‌کنید.

در لبه‌ی سمت راست آن هم دکمه خاموش و روشن و در لبه سمت چپ آن هم خشاب سیم کارت و دکمه صدا را می‌بینید. قاب پشتی این دستگاه هم شما دو ماژول دوربین، یک فلش و یک میکروفون را در یک قاب مربعی شکل دارد که با یک طراحی کلاسیک کنار هم قرار گرفته‌اند.

پنل جلویی

این گوشی دارای یک صفحه 6.1 اینچی دارد. در بالای صفحه هم یک ناچ مشکی که امضای همیشگی گوشی‌های آیفون است به چشم می‌خورد. البته در ناچ مشکی بالای صفحه یک اسپیکر، دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره قرار دارد. همانطور که می‌دانید در پنل جلویی دیگر خبری از دکمه‌ی هوم اسکرین نیست.

اما برای باز کردن قفل صفحه می‌توانید از سیستم تشخیص چهره آن که بسیار قوی و قدرتمند است استفاده کنید. این روزها یکی از چالش‌های بسیار قابل توجه درباره Face ID آیفون 12، استفاده از ماسک است. قطعا با استفاده از ماسک تشخیص چهره برای سیستم سخت می‌شود. اما کمپانی اپل در آپدیت‌های بعدی خود سعی کرد که این چالش را تا حدی رفع کند.

صفحه نمایش آیفون 12

صفحه نمایش آیفون 12 دارای یک پنل Super Retina XDR OLED است و از دالبی ویژن 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. کیفیت رزولوشن این نمایشگر 1170 در 2532 است که تصاویر بسیار جذاب و خیره کننده‌ای را ارائه می‌کند. پنل اولد این گوشی باعث می‌شود که کنتراست خوبی در عکس و فیلم‌ها بوجود بیاید و نمای جذاب‌تری را مشاهده کنید. این دیوایس رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و حتی با تغییر زاویه هم رنگ‌ها به هم نمی‌ریزد و این یعنی محدودیتی در زاویه دید ندارید.

اگر از این گوش در نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید به راحتی می‌توانید صفحه را مشاهده کنید و این یعنی صفحه از نور بالایی برخوردار است. صفحه نمایش سری 12 گوشی‌های آیفون به گفته خود اپل دارای یک محافظی به اسم سرامیک شیلد است که مقاومت آن را تا 4  برابر افزایش داده است و باعث می‌شود صفحه گوشی کمتر خش بیوفتد و آسیب نبیند.

آیفون 12

باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی باتری آن است. میزان انرژی که گوشی می‌تواند در طول روز داشته باشد قطعا بسیار مهم است. چراکه امروز تقریبا همه افراد از موبایل خود به صورت 24 ساعته برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند. iPhone 12 هم توانسته در این بخش به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد.

ظرفیت باتری این دیوایس 2800 میلی آمپر بر ساعت است که به خوبی می‌تواند پاسخگوی کارهار روزمره هر فرد معمولی باشد. اما باید بدانید که اگر گیمر هستید و از گوشی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، باید همیشه یک پاور بانک همراه داشته باشید تا بتوانید همیشه با گوشی خود بازی کنید و از آن لذت ببرید.

همانطور که می‌دانید متاسفانه دیگر درجعبه‌های آیفون آداپتور قرار نمی‌گیرد و شما باید خود یک آداپتور 20 واتی تهیه کنید تا بتوانید تقریبا در یک ساعت و نیم دستگاه خود را فول شارژ کنید و از آن لذت ببرید. آیفون 12 از سری جدید شارژهای مگ سیف هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید بدون نیاز به متصل کردن گوشی به سیم آن را شارژ کنید و لذت ببرید. اگردوست دارید درباره Magsafe بدانید، می‌توانید مطلب باتری مگ سیف آیفون خوب یا بد؟ را بخوانید و کامل با این محصول آشنا شوید.

دوربین آیفون 12

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند، قطعا دوربین آن است، به خصوص درباره گوشی‌های اپل که در همه این سال‌ها به با کیفیت‌ترین دوربین‌های بازار معروف است. آیفون 12 هم توانسته مثل همیشه با دوربین‌هایش نظر کاربران را به خود جلب کند. این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید است که هر دوی آن‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و شما را شگفت زده می‌کنند.

به جرئت می‌توان گفت که عکس‌های این گوشی بسیار با کیفیت هستند. در این گوشی رنگ‌ها به طبیعی‌ترین حالت ممکن نمایش داده می‌شوند و این نکته بسیار قابل توجهی است. داینامیک رنج گوشی‌های آیفون همیشه خوب بوده و در این سری هم باز به همین کیفیت عمل کرده‌است. در حالت پرتره هم این دستگاه به خوبی می‌تواند سوژه اصلی را از پس زمینه جدا کند و یک جلوه طبیعی و جذابی را در عکس‌ها ایجاد کند. در این مود بک گراند به خوبی مات می‌شود و به هیچ وجه نمای غیر طبیع را ایجاد نمی‌کند.

دوربین آیفون 12

فیلمبرداری

گوشی آیفون 12  توانسته در بخش فیلمبرداری به خوبی عمل کند. شما می‌توانید عکس‌های پرتره‌ی با کیفیتی بگیرید. در تصویر‌برداری رنگ‌ها به خوبی مشخص می‌شوند و رزولوشن بالایی دارند. این موبایل از سطح بالایی روشنایی، داینامیک رنج، شارپنس و کنتراست دارد. نکته قابل نوجه این است که سرعت تغییر فوکوس این دوربین 12 مگاپیکسلی عالی است. اگر می‌خواهید برای گرفتن عکس و فیلم برداری گوشی بخرید، آیفون 12 گزینه‌ای مناسب برای شماست و قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه وجود دارد.

سخت افزار آیفون 12

این گوشی  آخرین نسل از پردازنده‌های اختصاصی اپل یعنی A14 Bionic را دارد و عملکرد سخت افزاری آن بسیار عالی است. در این موبایل به دلیل هماهنگی سخت افزار و نرم افزار که وجود دارد در انجام کارهای روزمره و بازی کردن فوق العاده است. علاوه بر آن، این موبایل 4 گیگ رم دارد که محدودیتی را  ایجاد نمی‌کند و به خوبی پاسخگوی نیاز شماست.

اسپیکر

در گوشی آیفون 12 صدا استریو از هر دو اسپیکر بالا و پایین پخش می‌شود. ویژگی‌ای که باعث شده این موبایل از بقیه متفوت باشد، تفکیک صدای آن است که عملکرد بسیار عالی دارد و هنگامی که شما در حال تماشای فیلمی یا بازی کردن هستید، کیفیت صدای آن را متوجه می‌شوید.

قیمت آیفون 12

سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید هزینه‌ی گوشی iPhone 12 است. قیمت این موبایل از 799 دلار شروع می‌شود و بستگی به حجم فضای درخواستی شما قیمت آن متغیر است. برای مثال اگر 128 GB بخواهید، هزینه آن 849 دلار است ولی 256 GB آن 949 دلار است.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

۱ دیدگاه در “نقد و بررسی آیفون 12

  1. بیتا گفت:

    رنگ آبیش بی نظیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.