1 دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

نقد وبررسی آیفون 11

نقد وبررسی آیفون 11

اغلب گوشی‌های آیفون از لحاظ ظاهری طراحی مشابهی به یکدیگر دارند. می‌توان گفت که کمپانی اپل بیشتر تمرکز خود را روی کیفیت کاربری محصولات خود قرار داده. در طراحی آیفون 11 هم اتفاق خیلی متفاوتی نیوفتاده و از لحاظ ظاهری تقریبا مثل سری‌های خود یعنی 10R و 10S است. اما بیایید با هم  یک نگاه اجمالی به طراحی آن بیاندازیم. بدنه آیفون 11 جنس شیشه‌ای دارد و یک فریم آلومینیومی دارد. از لحاظ اندازه و سایز آن خوش دست و استفاده از آن بسیار راحت است.

اندازه صفحه هوم اسکرین این گوشی 6.1 اینچ می‌باشد که از سری Liquid Retina IPS LCD در آن به کار برده شده. ناچ همیشگی آیفون هم در این گوشی به چشم می‌خورد که در آن دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره قرار گرفته‌است. دکمه‌های میوت و پاور در لبه سمت راست و چپ گوشی قرار گرفته‌اند که هیچ فرقی با سری‌ قبلی خود ندارد.

نمایشگر

نمایشگر آیفون 11 با کیفیت 828 در 1792 پیکسل تجربه جذابی را برایتان رقم خواهد زد. در این گوشی شما رنگ‌ها را به دقیق‌ترین و طبیعی‌ترین حالت ممکن مشاهده خواهید کرد و با کنتراست خوبی که دارد دیگر چیزی از یک نمایشگر کم نخواهید داشت. روی هم رفته صفحه این دستگاه بسیار با کیفیت و دقیق است، اما متاسفانه سرعت آن هنوز هم روی 60 هرتز قرار دارد. اما در حالت کلی نکته آزاردهنده‌ای نیست و به خوبی پاسخگویی نیازتان خواهد بود.

دیگر ویژگی‌ها و امکانات

برای بازکردن قفل گوشی شما می‌توانید از سیستم تشخیص چهره آن استفاده کنید. آیفون با بهره‌مندی از فناوری AR می‌تواند به دقت و با توجه به جزئیات، صورت شما را Track کند و چهره‌تان را تشخیص دهد. با وجود این قابلیت باز هم برای بازکردن قفل آن باید Swipe Up کنید تا وارد گوشی شوید. این نکته ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید به صورت دستی هم برای آیفون 11 خود پسورد عددی بگذارید. اسپیکرهای این دیوایس استریو هستند و صدای بسیار قوی و با کیفیت را پخش می‌کند، اما در آیفون 11 پرو شما می‌توانید بالانس بیشتری را در صدایی که به گوش می‌رسد را تجربه کنید.

همانطور که می‌دانید اپل مدت‌هاست که جک 3.5 میلیمتر هندزفری را از طراحی موبایل‌های خود حذف کرده، اما در جعبه این سری از موبایل‌ها، یک هندزفری قرار گرفته که به طور مستقیم به درگاه لایتنینگ وصل می‌شود و می‌توانید برای گوش دادن به موسیقی از آن استفاده کنید.

آیفون 11

رم گوشی آیفون 11

یکی از نکته‌های قابل توجه آیفون 11، رم 4 گیگابایتی آن است. ممکن است با خود فکر کنید که نکته‌ی بسیار بدی است و شما را دچار مشکل خواهد کرد، اما اصلا این طور نیست و هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزاری که گوشی‌های اپل وجود دارد، باعث می‌شود مشکلی پیش ناید و روی هم رفته به خوبی به نیازتان پاسخ می‌دهد.

دوربین آیفون 11

همانطور که می‌دانید دوربین گوشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک دستگاه به حساب می‌آید. در آیفون 11 هم توانسته به خوبی در این بخش کاربران را راضی کند. در پشت موبایل در یک قاب مربعی شکل دو لنز 12 مگاپیکسلی قرار دارد که یکی از آن‌ها اولترا واید است. لنز سلفی آیفون 11 هم 12 مگاپیکسل است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

هر سه دوربین دقت خوبی در جزئیات و نمایش رنگ‌ها دارند و از داینامیک رنجی بالایی دارند. یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی این است که شما هر عکسی را در حالت عادی بگیرید، به صورت اتوماتیک برای شما یک عکس اولترا واید هم ثبت می‌کند. اگر هم زمان عکاسی هوا تاریک باشد، باز گوشی آن را به صورت اتوماتیک به حالت شب تغییر می‌دهد تا کیفیت تصاویر بالاتر برود.

دوزبین آیفون11

فیلم برداری

فیلم برداری با آیفون 11 بسیار لذت بخش است. کیفیت فیلمبرداری با تمام لنزهای این دستگاه 4K و با سرعت 20 فریم بر ثانیه است که ویدیوهای جذابی را برایتان ثبت می‌کند. یکی از قابلیت‌های جذاب این قسمت ضبط ویدیوی اسلوموشن است.

این ویژگی‌ بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. چراکه قبل از این برای فیلمبرداری اسلوموشن باید نرم‌افزارهای حرفه‌ای و یا دوربین‌های تخصصی استفاده می‌کردید. ولی حالا این ویژگی را در گوشی خود دارید و می‌توانید در هر زمان از آن بهره ببرید.

مقایسه آیفون 11 پرو و پرومکس

سری 11 گوشی‌های آیفون در نگاه اول از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت‌اند و آیفون 11 از پرو و پرومکس ارزان‌تر است. اما تفاوت‌های دیگر هم در این میان به چشم می‌خورد. در طراحی آن‌ها هم از متریال یکسانی استفاده شده، اما یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها در اندازه است. آیفون 11 پرو صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد، اما آیفون 11 پرومکس دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی است.

در ورژن پرو شما یک باتری 3046 میلی آمپری خواهید داشت ولی در پرومکس این عدد به 3969 تغییر پیدا می‌کند. پس با ایفون 11 پرو می‌توانید در حالت عادی 9 تا 10 ساعت شارژ دارید که در پرومکس چند ساعت بیشتر خواهد بود. در کل باتری هر دوی آن‌ها عملکرد خوبی دارند و از لحاظ CPU و دوربین هم تفاوت چندانی ندارند و قابلیت‌های مشابهی دارند.

اما اگر بخواهیم هر دوی آن‌ها را با آیفون 11 معمولی مقایسه کنیم، اولین چیزی که به نظر می‌آید رنگ‌ها است. در سری پرو و پرومکس رنگ‌های معمولی و کلاسیکی را می‌توانید انتخاب کنید در صورتی که در ورژن عادی آن می‌توانید رنگ‌های شادی مثل قرمز و زرد را بر گزینید که نکته بسیار جذابی است.

تفاوت دیگری که با یک نگاه اجمالی هم دیده می‌شود، دوربین‌هاست. پرو و پرومکس دارای 3 ماژول دوربین هستند ولی آیفون 11 تنها دو لنز دارد. روی هم رفته شما برای انتخاب گوشی مورد نظرتان شمایید باید امکاناتی که برایتان اولویت دارد را در نظر بگیرید.

رنگبندی آیفون 11

قیمت آیفون 11

تفاوت قیمتی این سری از گوشی‌ها بسیار قابل توجه است. آیفون 11 در آمریکا هم اکنون 540 دلار است. پرو999 دلار و پرومکس با قیمت 1100 دلار به فروش می‌رسد.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

۱ دیدگاه در “نقد وبررسی آیفون 11

  1. بیتا گفت:

    مگه داریم بهتر از این گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.