بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها, رفع مشکل

رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت

رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت

رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت

یکی از چالش‌های رایج کاربران iOS، مشکل آنتن‌دهی گوشی‌های دو سیم کارت است که در این حالت آنتن هر دوسیم کارت شما کاملا قطع می‌شود و با پیام Searching یا No Services مواجه می‌شوید، البته این مشکل با چند راه حل ساده برطرف می‌شود. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، در این مقاله ما راه حلی برای رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت به شما خواهیم گفت که می‌تواند به شما کمک کند.

اول از همه یک بار گوشی خود را ریستارت کنید

اول از همه باید بدانید که اغلب این مشکل ممکن است بدون هیچ دلیلی برای گوشی شما بوجود بیاید و در نود درصد مواقع، به هیچ عنوان موبایل ایراد سخت افزاری ندارد! اگر چنین اتفاقی برای شما هم افتاد، اولین و ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، خاموش و روشن کردن دستگاه یا همان Restart است. پس حتما آیفون خود را یک بار ریستارت کنید تا شاید مشکل برطرف شود و سیم‌کارت‌ها فعال شوند.

ریستارت گوشی آیفون

سیم کارت را دوباره در گوشی قرار دهید

اگر با ریستارت کردن دستگاه، باز هم ایراد برطرف نشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا سیم کارت‌های خود را یک بار از دستگاه خارج کنید و دوباره آن‌ها را در گوشی قرار دهید، چراکه گاهی اوقات ممکن است از ابتدا سیم کارت شما درست در جایش قرار نگرفته باشد و به همین دلیل در آنتن‌دهی به مشکل خورده‌اید.

از رجیستری گوشی خود مطمئن شوید!

یکی از روش‌های رفع این مشکل ، اطمینان از رجیستری گوشی موبایل است. رجیستری تلفن همراه، از ابتدا برای همین به‌جود آمدند تا از ورود کالای قاچاق به کشورهای مختلف جلوگیری کند، به همین دلیل همه گوشی‌ها باید یک کد رجیستری از سامانه همتا دریافت کنند تا دستگاه فعال شود و بتوانند از آن استفاده کنند. مطمئنا اگر آیفون شما کد همتا را دریافت نکرده باشد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید و هیچ سیم کارتی هم روی آن فعال نخواهد شد، پس قطعا هنگام خرید و فعال سازی مویابل به این نکته دقت کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

تنظیمات شبکه سیم کارت برای رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت

اگر با تمام روش‌های بالا بازم هم مشکلتان حل نشد، باید وارد تنظیمات سیم کارتتان شوید تا در صورت نیاز با تنظیمات دستی، به رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت بپردازید. برای این کار، قدم به قدم مراحل را با ما پیش بروید، تا این کار را انجام دهید.

رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت

  1. ابتدا وارد Setting شوید.
  2. گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  3. آپشن Cellular Data را روشن وخاموش کنید.
  4. گزینه‌ی Cellular Data options را لمس کنید.
  5. گزینه‌ی Data Roaming را یک بار فعال و غیرفعال کنید.

تنظیم اتوماتیک شبکه

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل آنتن آیفون های دو سیم کارت، تغییر تنظیمات شبکه است و شما می‌توانید آن را به اتوماتیک تغییر دهید تا دستگاه iOS شما بتواند از این طریق به صورت اتوماتیک، بهترین شبکه موبایل را انتخاب کند. شما هم برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و روی گزینه‌های نوشته شده کلیک کنید.

  1. Setting
  2. Carriers
  3. Automatic

با انجام این تغییرات، دستگاه iOS شما به صورت خودکار سیم کارتی که قابلیت آنتن دهی دارد را فعال می‌کند، چراکه گاهی اوقات ممکن است شما در منطقه‌ای باشید که دکل اپراطوری نباشد و طبیعتا سیم کارت آن اپراتور، آنتن دهی خوبی ندارد و در این حالت اکر حالت اتوماتیک را فعال کرده باشید، دستگاه آیفون شما به صورت اتوما آن سیم کارتی که بهترین آنتن دهی را دارد فعال می‌کند.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.