بدون دیدگاه
آیفون باز, باتری

بهترین زمان تعویض باتری آیفون

عمر باتری آیفون

زمان تعویض باتری آیفون، چه وقت است؟

یکی از دغدغه‌های کاربران آیفون حفظ سلامتی باتری گوشی است، که ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد. باتری یکی از حساس‌ترین بخش‌های موبایل است و توجه نکردن به سلامت آن می‌تواند به تلفن همراهتان صدمه وارد کند. به احتمال زیاد بعد از مدتی استفاده، پایین آمدن کیفیت باتری، شما را عصبی و کلافه می‌کند. روی هم رفته دانستن بهترین زمان تعویض باتری آیفون به شما کمک می‌کند تا از کند شدن عملکرد گوشیتان جلوگیری کنید و کارایی بهتری را تجربه کنید. در این بخش هم ما سعی کردیم تا اطلاعاتی کاربردی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

طول عمر باتری چیست؟

همان طور که می‌دانید سلامت باتری شما به نحوه‌ی مراقبت کردنتان بستگی دارد. اگر شما نگذارید پورت شارژرتان جرم بگیرید و از خود شارژر مخصوص ایفون استفاده کنید، باتری کمتر آسیب می‌بیند و می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید. تعیین کردن طول عمر یک باتری کار راحتی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور معمول نزدیک به 400 سیکل طول می‌کشد تا سلامت باطری شما از 100 به 80 برسد. کاهش طول عمر آن به مرور اتفاق می‌افتد و به دلیل وجود فرآوردهای لیتیومی داخل سلول‌های باتری است که جلوی فعالیت‌های سلول‌ها را می‌گیرد.

 

چگونه بهترین زمان تعویض باتری ایفون را تشخیص دهیم؟

برای اینکه متوجه شویم چه زمانی برای تعویض باتری، بهترین وقت است، باید وارد Settings شوید و بعد از انتخاب battery، گزینه Battery Health را فشار دهید و درصد حداکثر ظرفیت باتری را در آنجا مشاهده کنید.

بهترین زمان تعویض باتری ایفون

خاموش شدن غیر منتظره گوشی

البته اگر گوشیتان به طرز غیر منتظره‌ای خاموش شد، این پیام را خواهید دید:

“This iPhone has experienced an unexpected shut down, because the battery was unable to deliver the necessary peak power….”

و به این معناست که باتری گوشی شما در حال حاضر توانایی اجرای برنامه‌ها را ندارد و ناگهان خاموش می‌شود، که دلیلش ناتوانی باتری، در انتقال حداکثر توان ضروری بوده است. در این شرایط مدیریت عملکرد اعمال می‌شود تا از این اتفاق جلوگیری شود. ممکن است باتری شما ظرفیت پایینی داشته باشد، اما متوجه شوید که مدیریت عملکرد (Performance Manager) در آن اعمال نشده است و به این معناست که گوشی شما در شرایطی که باید خاموش می‌شده، نبوده‌ است.

اما این را هم در نظر بگیرید که اگر برنامه یا بازی با گرافیک بالایی را اجرا کنید، احتمال اعمال تنظیمات ذکر شده، بالا خواهد رفت. شما می‌توانید با دانلود برنامه Mister Battery برای ایفون، حداقل و حداکثر میلی آمپر و زمان دقیق شارژ شدن گوشی خود را محاسبه کنید تا دستگاه خود را بیهوده به برق نزنید، چراکه همین هم باعث تحلیل رفتن کیفیت آن می‌شود و در نتیجه می‌توانید بهترین زمان تعویض باتری ایفون، را راحت تر تشخیص دهید.

چگونه عمر باتری آیفون به حداکثر برسانیم؟

باتری‌های آیفون از تکنولوژی لیتیوم‌یون که سریع‌تر شارژ و دیرتر خالی می‌شود، استفاده می‌کنند و این در حال حاضر از بهترین تکنولوژی‌های این زمینه است. در کل عمر باتری به مدت زمانی گفته می‌شود که یک باتری قابل استفاده است. اگر می‌خواهید باتری آیفون در بیشترین زمان ممکن برایتان کار بکند، نکات زیر را رعایت کنید:

  • سیستم موقعیت‌یاب خود را غیر فعال کنید
  • زمانی که نیازی به اینترنت ندارید گوشی خود را در Airplane Mode قرار دهید
  • روشنایی موبایل را کم کنید
  • بستن برنامه‌ها در زمینه برنامه

افزایش عمر باتری

همان طور که می‌دانید با گذشت زمان، باتری گوشی ضعیف خواهد شد و باید آن را عوض کنید. در این مقاله ما با ذکر دلایل مختلف پایین آمدن ظرفیت باتری، روش‌هایی برای افزایش عمر و دانستن بهترین زمان تعویض باتری ایفون، می‌توانید کارکرد موبایل خود را بهبود دهید.

مطالب پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.