۳ دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

بررسی مشخصات فنی و ظاهری اپل واچ اس ای

معرفی اپل واچ اس ای

همان طور که می‌دانید محصولات اپل طرفداران بسیاری دارند و اپل واچ اس ای – Apple watch SE یکی از آن‌هاست. این محصول در سال سپتامبر 2020 وارد بازار شد. قیمت این نسخه از Apple Watch از قیمت 279 دلار شروع می‌شود و با توجه به مدل دلخواه شما قیمت آن متغیر است. اگر می‌خواهید درباره‌ی این مطلب بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

اپل واچ اس ای از جنس آلومینیوم است و از لحاظ طراحی، مانند سری‌های نسل قبل این کمپانی می‌باشد و تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری ندارد. اپل برای سری SE، رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی در نظر گرفته و این ساعت قطر 40 میلی متری دارد و در رزولوشن 394*324 و 44 میلی متری با Resolution 448*368 پیکسل ارائه می‌شود.

Apple Watch SE از پردازنده‌ای که در اپل واچ 5 استفاده شده بود، بهره می‌برد و صفحه نمایش آن حدود 30 درصد از سری 3 بزرگتر است. اما یک نکته منفی قابل ذکر آن عدم پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار است، در حالی که اپل واچ 5 و 6 این قابلیت را دارند.

قابلیت‌های ورزشی

اگر شما ورزش می‌کنید، اپل واچ سری SE می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. همان طور که می‌دانید محصولات ساعت هوشمند شرکت Apple نسبت به رقبای خود از جمله فیت بیت و گارمین تمرکز بیشتر بر سلامت و فیتنس دارد. اپل واچ اس ای از شتاب سنج، ژیروسکوب و ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد که به شما کمک می‌کند بهتر بتوانید فعالیت‌های ورزشی خود را تحت نظر داشته باشید.

علاوه بر این، قابلیت تشخیص سقوط و برقراری تماس اضطراری بین المللی در این ساعت وجود دارد. در گوشی‌های آیفون، برنامه جدید Fitness اضافه شده که در آن تمرین‌های ورزشی قرار داده شده و با وصل شدن با Apple Watch، می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را پیگیری کنید و لدت ببرید.

یکی از ویژگی‌های جذاب سری SE ساعت هوشمند اپل، امکان تشخیص دادن شست و شوی دست‌هاست. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا با تنظیم 20 ثانیه‌ای که از طرف سازمان بهداشت جهانی توصیه شده، بتوانید دست‌های خود را بشویید و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید. در واقع این ساعت هوشمند صدای آب و صابون را تشخیص می‌دهد. برای استفادت از این قابلیت، شما می‌توانید به Settings بروید و وارد بخش Handwashing شوید و آن را فعال کنید.

عمر باتری

باتری یکی از مواردی است که برای کاربران ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد. عمر باتری اپل واچ SE، مانند سری 6 و 3 حدود 18 ساعت است. اگر بخواهید از GPS استفاده کنید و به موزیک گوش دهید، شارژ دهی Battery آن از Apple Watch 6 کمی کمتر خواهد بود. فول شارژ کردن باتری نزدیک به 2.5 ساعت طول می‌کشد و مدت تایم پخش موسیقی 10 ساعت و مکالمه  آن1.5 ساعت خواهد بود.

تفاوت قیمتی مدل‌های Apple watch SE

با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویژه اپل واچ اس ای، ساعت قابل قبول و مناسبی برای استفاده‌ی روزمره است. به خصوص رابط کاربری ساده و جذابش باعث می‌شود تا تجربه کاربردی لذت بخش‌تری داشته باشید.

همان طور که در بالاتر گفتیم قیمت مدل بلوتوثی این ساعت هوشمند 279 دلار است و نسخه سلولار آن با هزینه‌ی 329 دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. وجود امکانات مختلفی مثل تشخیص سقوط و امکان برقراری تماس اضطراری، باعث شده که Apple Watch SE مورد توجه بسیاری از آیفون داران و به خصوص ورزشکاران قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی :

۳ دیدگاه در “بررسی مشخصات فنی و ظاهری اپل واچ اس ای

  1. بیتا گفت:

    واقعا از همه سری بهتره قیمت مناسبی هم داره

  2. Moein گفت:

    خیلی ممنون واقعا جامع و خوب بود.من به تازگی اپل واچ اس ای گرفتم و جواب چیز هایی مثل مدت زمان شارژ باتری و طول عمر باتری برام سوال بود رو گرفتم.
    ممنون

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم که این مطلب به شما کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.