بدون دیدگاه
آموزش, سایر محصولات اپل, لوازم جانبی اپل

گیفت کارت چیست؟ + آموزش فعال سازی

گیفت کارت اپل چیست؟

ممکن شما کاربران آیفون بارها و بارها کلمه Gift Card را شنیده باشید. گیفت کارت اپل در معنای کلی به کارت‌ها یا کدهایی گفته می‌شود که کمپانی‌های مختلف به کاربران خود ارائه می‌دهند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

Gift Card برای چه کاری استفاده می‌شود؟

برای مثال اگر شما گیفت کارت اپل داشته باشید، می‌توانید به میزان اعتباری که در اکانتتان موجود است، اضافه کرده و از خدمات اپل مثل، آیتونز، Apple Music، اپ استور، اپل بوک، Apple TV و اپل آرکید استفاده کنید.

Gift Card Apple

کاربردهای دیگر

برای استفاده از این سرویس‌ها به وسیله‌ی Apple Gift Card خود اشتراک تهیه کرده و از آن بهره‌مند شوید. البته باید در نظر داشته باشید که گیفت کارت اپل شما چه مقدار اعتبار دارد. برای مثال اگر 30 دلار است، باید سرویس‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر از 30 دلار نباشد. البته این امکان وجود دارد که بسته به هزینه‌ی آن‌ها بتوانید با اعتبار خود اکانت‌های مختلفی را خریداری کنید.

یکی دیگر از کاربردهای اپل آیدی استفاده و نصب برنامه‌های پولی و پرداخت درون برنامه‌ای است. با گیفت کارت اپل هر اپلیکیشن و بازی که نیاز به پرداخت دلاری دارد را تهیه کنید و به راحتی آن‌ها را دانلود کنید. شما تا جایی که در کارت خود اعتبار داشته باشید، می‌توانید برنامه و اشتراک‌های متنوع بخرید و از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش فعال سازی گیفت کارت اپل

وارد اپ استور شوید و روی پروفایل خود، یعنی جایی که عکستان قرار دارد بزنید. در این قسمت می‌توانید میزان اعتبار خود را ببینید. حالا گزینه Redeem Gift Card or Code را فشار دهید. در این بخش شما این امکان را دارید که از دو روش اسکن و یا وارد کردن دستی کد، برای اضافه کردن گیفت کارت استفاده کنید. اگر کارت فیزیکی دارید، می‌توانید به راحتی آن را Scan کرده و در مرحله آخر هم می‌توانید ببینید که اعتبار شما افزایش یافته و امکان استفاده از آن را دارید.

گیفت کارت و نحوه فعال سازی

 فعال سازی Apple Gift Card به صورت خلاصه:

  1. وارد App Store شوید
  2. اکانت خود را باز کنید
  3. روی گزینه Redeem Gift Card or Code بزنید
  4. کد Apple Gift Card را تایپ یا اسکن کنید

چند نوع Gift Card وجود دارد؟

لازم در همین قسمت اشاره کنیم که گیفت کارت اپل دو نوع است. یکی از آن‌ها همانی است که به صورت نرمال از آن برای Apple TV، آیتونز و این گونه خدمات استفاده می‌کنید، اما نوع دیگری هم وجود دارد که نباید آن را اشتباه بگیرید و اسم آن گیفت کارت اپ استور است و کارایی متفاوتی دارد که به وسیله آن شما می‌توانید از نمایندگی‌های رسمی اپل اجناس فیزیکی مثل گوشی و تبلیت خریداری کنید. پس حواستان باشد که این دو را با هم اشتباه نگیرید و دچار مشکل نشوید.

کاربرد گیفت کارت

آیا گیفت کارت را می‌توان شارژ کرد؟

هر زمان که اعتبار شما در Gift Card به پایان برسد، دیگر نمی‌توانید آن را شارژ کنید و باید مجددا یک گیفت کارت جدید را تهیه و استفاده کنید.

آیا Gift Card همان Apple pay است؟

به هیچ وجه نمی‌توانید اعتبار گیفت کارت اپل را به موجودی Apple Pay خود اضافه کنید. شما برای داشتن Credit باید از طریق مراحلی که در بالاتر گفتیم کد کارت را در اپ استور وارد کرده و بعد از آن استفاده کنید.

آیا می‌توانیم با گیفت کارت آیفون بخریم؟

اصلا نمی‌توان از Apple Gift Card برای خرید آیفون استفاده کرد. اما همانطور که گفتیم شما می‌توانید از گیفت کارت اپ استور که خاکستری رنگ است، استفاده کنید و با آن از فروشگاه‌های Apple محصولات موردنیاز خود را تهیه کنید.

آیا ممکن است Gift Card کار نکند؟

سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید این است که آیا این امکان هست که Gift Card کار نکند؟ خیلی کم پیش می‌آید که گیفت کارت اپل اعمال نشود و کار نکند. اما اگر چنین اتفاقی افتاد، بدین معناست که یا از قبل استفاده شده و یا از جای قابل اطمینانی خریداری نکرده‌اید. پس بهتر است که در زمان خرید از معتبر بودن آن مرکز مطمئن شوید و بعد اقدام به تهیه Apple Gift Card کنید.

در این بخش ما سعی کردیم تا به تمام سوالات شما درباره گیفت کارت اپل پاسخ دهیم و ابهامات را درباره این موضوع رفع کنیم، اما اگر باز هم سوالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.