بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

نقد و بررسی مک بوک ایر 2020

نقد و بررسی

لپ تاپ‌های اپل همیشه از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی در بازار هستند. ظرافت طراحی و هماهنگی سخت افزار و نرم افزار، باعث بالارفتن سرعت عمل دستگاه و بهبود تجربه کاربری شده‌‍ است. اخیرا این کمپانی با رونمایی از تراشه‌ی جدید خود در مک بوک ایر 2020 باز همگان را غافلگیر کرد. اگر اخبار و محصولات این کمپانی برای شما هم جذاب است و یا دوست دارید درباره لپ تاپ مک بوک m1 بیشتر بدانید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

بررسی و مقایسه لپ تاپ macbook m1

نگاه کلی به مشخصات مک بوک ایر 2020

برای خرید یک لپ تاپ خوب قطعا خیلی نکات را باید متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید. اما اغلب، مشخصات کلی و اولیه هر محصول را نگاه می‌کنیم و بعد از بررسی این ویژگی‌ها، می‌توانید به سراغ جزئیات آن بروید.

اگر بخواهیم یک نگاه اولیه به مک بوک ایر 2020 بیاندازیم، می‌توان گفت که شما با یک دستگاه ظریف و خوشدست طرفید که وزن آن 1.29 کیلوگرم است که به راحتی در کیفتان جا می‌شود و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و می‌توانید آن را به راحتی حمل کنید.

اما گذشته از ظاهر و طراحی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ رم و حافظه داخلی آن به حساب می‌آید. ظرفیت حافظه داخلی این محصول 512 گیگابایت و رم آن 8 گیگابایت است.اگر شما نمی‌خواهید کارهای گرافیکی سنگین با آن انجام دهید، می‌توان گفت که به راحتی پاسخگوی نیازتان است و شما را همراهی می‌کند.

 

ویژگی‌های مهم :

ابعاد 4.1-16.1 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر
وزن 1.29 کیلوگرم
رم 8 گیگابایت
حافظه داخلی 512 گیگابایت
حافظه Cache 12 مگابایت
سری پردازنده M1
سیستم عامل Apple Mac OS
حجم باتری باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 49.9 وات‌ساعت
پورت HDMI ندارد
پورت USB4 دارد
پورت Thunderbolt دارد
اندازه صفحه نمایش 13.3 اینچ
رزولوشن 1600 × 2560 پیکسل

 

باتری

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نقد و بررسی مک بوک ایر 2020، باتری آن است. اپل در این قسمت به خوبی توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. در این سری از لپ تاپ‌های اپل، شما می‌توانید بیشتر از 15 ساعت از دستگاه خود استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید.

این در صورتی است که اپل در سری‌های قبل خود نهایتا تا 11 ساعت شارژدهی داشت. پس برخلاف رقبای این دستگاه، شما تجربه جذاب‌تری از باتری خواهید داشت و این برای افرادی که به صورت مداوم در مسیر هستند و دسترسی به پریز برق ندارند، نکته بسیار مثبتی است.

تراشه m1 اپل

در سال 2020 کمپانی Apple با معرفی پردازنده‌ی m1، اینتل را کنار گذاشت و در مک بوک ایر 2020 از تراشه‌ای که خود او تولید کننده‌اش است، استفاده کرد. شاید باور نکردنی باشد، اما این پردازنده به راحتی می‌تواند با Core i9 رقابت کند و هم رده‌های خود را به چالش بکشد.

استفاده از این پردازنده باعث شده که این لپ تاپ دیگر نیازی به فن نداشته باشد. همین نکته باعث شده که سروصدای کمتری از دستگاه به گوش برسد و کاربران به خاطر همین ویژگی منحصر یه فرد جذب این محصول شده‌اند.

تراشه m1 اپل

تولید تراشه m1 و استفاده از آن‌ها در لپ تاپ‌های اپل، قطعا اتفاق بزرگی به حساب می‌آید که قطعا دستخوش تغییراتی هم خواهد بود. برای مثال شرکت ادوبی که به نرم افزارهای گرافیکی‌اش معروف است، اعلام کرد که برنامه‌های خود را به زودی برای پردازنده‌ی اپل در مک بوک ایر 2020 و دستگاه‌های مشابه، بهینه سازی خواهد کرد.

 

مقایسه مک بوک ایر 2020 با نسخه پرو

اگر شما هم دوست داشته باشید از این سری لپ تاپ‌ها خریداری کنید، قطعا اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می‌کند، تفاوت مک بوک ایر 2020 با سری پرو است. می‌توان گفت که از نظر ظاهری، هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و حتی رنگ‌های آن‌ها هم سیلور، رزگلد و سفید است.

اما در این بخش تنها دو نکته مهم وجود دارد، باتری و رم. در مک بوک m1 شما یک رم 8 گیگابایت و یک باتری با ظرفیت 49.9 وات‌ بر ساعت را دارید که تقریبا 15 ساعت شارژدهی دارد، اما باتری در سری پرو دارای ظرفیت 58.2 وات ساعت است که می‌تواند تا 17 ساعت برای شما کار کند.

این خود تفاوت بسیار قابل توجهی است. نکته دومی که در مقایسه این دو توجه شما را جلب می‌کند، RAM آن است. در سری پرو شما می‌توانید آن را با رم 8 گیگابایت و یا 16 گیگابایت تهیه کنید. در صورتی که برای مک بوک ایر 2020 تنها امکان خرید با رم 8 گیگابایت را دارید.

مک بوک پرو

قیمت مک بوک ایر 2020 و پرو

مک بوک ایر 2020حافظه 256 $999.00
مک بوک ایر 2020حافظه 512 $1,249.00
مک بوک پرو 13 اینچ $2,399.00
مک بوک پرو 16 اینچ $2,799.00

نتیجه گیری

روی هم رفته شما باید مطابق با نیاز و اولویت‌هایی که دارید، دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر شما اغلب از چند برنامه گرافیکی همزمان استفاده می‌کنید و شارژدهی و رم برایتان خیلی اهمیت دارد، ما به شما خرید مک بوک ایر 2020 پرو را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر تنها برای استفاده روزمره به یک لپ تاپ احتیاج دارید، مک بوک ایر 2020 به راحتی پاسخگوی نیازتان خواهد بود.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.