بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

مک بوک ایر چیست ؟

مک بوک ایر

مک بوک ایر چیست ؟

همان طور که می‌دانید به سری لپ‌تاپ‌های باریک اپل، مک بوک ایر گفته می‌شود. MacBook Air برای اولین‌ بار در سال 2008 توسط شرکت Apple معرفی شد. چیزی که در ابتدا باعث هیجان طرفداران اپل و کاربران سراسر دنیا شد، طراحی آن بود که در نوع خود و آن زمان فوق العاده بود. از این رو این کمپانی توانست با معرفی این سری از لپ تاپ‌های خود در سال 2008 خود بدرخشد.

کیفیت در کنار زیبایی

اپل MacBook Air خود را با سایزهای 11 و 13 اینچی روانه‌ی بازار کرد. طراحی این لپ تاپ به گونه‌ای بود که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود توانست کارایی خود را از لحاظ کارکرد پورت‌های ورودی و خروجی حفظ کند.

لازم به ذکر است که برخلاف خیلی از لپ تاپ‌های رده بالای بازار، پورت‌های این دستگاه‌ها از همان زمان تا به الان ثابت کرده‌اند که دارای کیفیت بالایی می باشند. بنابراین می‌توان گفت که اپل، علاوه بر زیبایی تمرکز لازم و کافی‌ای را بر کیفیت نیز داشته است.

وزن مک بوک ایر

علاوه بر طراحی خیره کننده و زیبا، وزن این دستگاه‌ها بسیار مناسب بوده و هم برای کارهای خانگی و هم برای رفت و آمد و استفاده‌های تجاری کاملا مناسب هستند و در واقع این مزیتی است که از ابتدای معرفی این سری از لپ‌تاپ‌های اپل تا به الان وجود دارد.

شارژدهی MacBook Air

مک بوک ایر از لحاظ شارژدهی کاملا می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند و هرچند که سری‌ MacBook Pro شارژدهی بالاتری نسبت به سری MacBook Air دارند، اما به این صورت نیست که بگوییم شارژدهی سری Air ضعیف است!

یکی از مزیت‌های دیگر این سری از مک بوک‌ها، داشتن بدنه آلومینیومی است که حرارت را به خوبی انتقال می‌دهد. از این رو علاوه بر سبکی، باعث دفع حرارت مادربرد خواهد شد.

MacBook Air جایگزینی برای iBook G4

شرکت Apple توانست با تولید محصول مک بوک ایر، جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های سری iBook G4 ارائه دهد. به همین جهت اپل این امکان را پیدا کرد که تجربه مشتری بهتری را ایجاد کند. جالب است بدانید که این سری لپ تاپ‌های اپل از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی هستند که باعث افزایش وفاداری مشتریان به این کمپانی شده‌اند.

آموزش، هدف دیگر مک بوک ایر

هدف دیگر اپل از تولید محصول MacBook Air، اثرگذاری و و ورود به بحث آموزش بود. چراکه افرادی مانند دانش آموزان و دانشجویان نیاز به لپ تاپی خواهند داشت که جا‌به‌جایی و حمل و نقل آسانی داشته باشد. به همبن دلیل این ویژگی باعث شد که مک بوک ایر در این زمینه از رقبای خود پیشی بگیرد و توجه بسیاری از کاربران را جلب خود کند.

سری جدید این مک بوک ایر با تراشه m1 عرضه شده است که خود، انقلابی در این صنعت به وجود آورده. یکی از نکات جذاب این محصول، امکان اجرا کردن اپلیکیشن‌های iOS در سری M1 است که در سری جدید مک بوک‌ها وجود دارد.

اگر می‌خواهید درباره‌ی نقد و بررسی، اخبار و آموزش مرتبط به اپل اطلاعات کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که مطالب بلاگ اپس را بخوانید و با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.