بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, لوازم جانبی اپل

مجیک موس اپل چیست؟

کمپانی اپل در 13 اکتبر سال 2015 مجیک موس اپل نسل 2 را معرفی کرد. این محصول یکی از لوازم جانبی فوق العاده کاربردی آن‌ها به حساب می‌آید. این موس بی‌سیم است و با اتصال به بلوتوث کار می‌کند. از باتری داخلی قابل شارژ تغذیه می‌کند و مانند سری قبلی خود از باتری AA بهرمند نیست.

یکی از مشکلاتی که کاربران با Magic Mouse نسل 1 داشتند این بود که عمر باتری آن بسیار کوتاه بود . البته اپل با توجه به نظرات کاربران، این مسئله را رفع کرد و رضایت مخاطبان را به دست آورد. اگر دوست دارید که درباره‌ی مجیک موس اپل، طراحی، نقاط قوت و ضعف آن بیشتر بدانید، در این مطلب همراه ما باشید.

طراحی

مجیک موس اپل مانند سری قبل خود در طراحیش از آلومینیوم استفاده کرده و روی آن حالت شیشه‌ای براق دارد. ارتفاع این محصول 0.85 اینچ است که نسبت به نسل اول 0.1 Inch تفاوت دارد. علاوه بر آن، Magic Mouse 2 با وزن 3.52 اونس، وزن کمتری نسبت به مجیک موس 1 دارد.

وقتی که در آی مک یا Mac book خود به مجیک موس اپل وصل شدید، این امکان را دارید که تنظیمات دلخواه‌تان را برای Mouse خود انتخاب کنید و میزان حساسیت به لمس‌ آن را تغییر دهید. همان طور که می‌دانید این محصول از حرکات لمسی چندگانه پشتیبانی می‌کند و نسبت به حرکات واکنش سریعی نشان می‌دهد.

با نگاه کردن به طراحی میجک موس اپل متوجه می‌شوید که جایی برای دسترسی به باتری وجود ندارد ولی یک پورت لایتنینگ می‌توان به چشم می‌خورد که برای شارژ کردن از آن استفاده می‌شود. این محصول نسبت به سری قبل خود وزن سبک‌تری دارد.

تنها نکته منفی این محصول این است که هنگامی که دستگاه را به کابل لایتنینگ وصل کرده‌اید و در حال Charge است، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. چراکه پورت لایتنینگ درست زیر موس و در وسط آن قرار دارد. متاسفانه این نکته بسیار آزاردهنده است و امیدواریم که اپل در سری بعد آن را تغییر و ارتقا دهد.

تفاوت مجیک موس 1 و 2

این کمپانی مجیک موس اپل را در دو نسل تولید و به بازار عرضه کرد. رنگ نسل 1 سفید است ولی سری یعد دو رنگ سفید و مشکی را دارد. مجیک موس نسل 1 برای کار کردن به باتری قلمی نیاز دارد و Lightening Cable ندارد.

اگر عمر Battery تمام شود باید آن را تعویض کنید چراکه بدون آن کار نخواهد کرد. اما Magic Mouse 2 دارای باتری لیتیوم یونی است، فقط کافیست که سیم شارژر لایتینیگ که برای این دستگاه گذاشته شده را به آن وصل کنید تا سریع Charge شود.

کمپانی اپل ادعا می‌کند که اگر 2 دقیقه مجیک موس را شارژ کنید تا 9 ساعت برایتان کار می‌کند و اگر آن را یک ساعت شارژ کنید تا 1 ماه کامل شارژ خواهد داشت. این خود یکی از مهم‌‌ترین نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید.

نقاط قوت و ضعف مجیک موس اپل

نقاط قوت عبارتند از:

  • باتری قابل شارژ
  • ظاهر یکپارچه و جذاب
  • اتصال از طریق بلوتوث
  • دوام بالای باتری
  • مناسب برای افراد راست و چپ دست
  • شارژ شدن با کابل لایتنینگ
  • پشتیبانی از حرکات لمسی مختلف

نقاط ضعف عبارتند از:

  • عدم امکان استفاده از موس هنگام شارژ
  • وصل شدن به دستگاه با نسخه OS X EL Capitan و بالاتر
  • پشتیبانی نکردن از محصولات غیر اپل
  • مناسب نبودن طراحی آن با گودی دست

مجیک موس اپل 2 با داشتن باتری داخلی که با کابل لایتنینگ شارژ می‌شود توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. اگر شما هم به این Magic Mouse مینیمالیستی علاقه‌مندید می‌توانید آن را با قیمت 79 دلار خریداری کرده و از Multi-Touch بودن آن لذت ببرید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد، اگر دوست دارید مقاله‌های دیگر بلاگ اپس را بخوانید برای شما مطالب جذابی را تهیه کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.