۲ دیدگاه
سایر محصولات اپل, لوازم جانبی اپل

کابل شارژ لایتنینگ چیست؟

کابل شارژ لایتنینگ

اگر شما هم از طرفداران محصولات اپل باشید، قطعا اسم کابل شارژ لایتنینگ به گوشتان خورده است. کابل لیتینگ اپل که منحصرا محصول شرکت Apple می‌باشد، همان سیمی است که برای شارژ کردن گوشی‌های آیفون به کار می‌رود. این کابل جایگزین مناسبی برای سیم شارژرهای قدیمی است که از آیفون 5 به بعد، آیپد مینی‌ها، iPad تاچ نسل 5 به بعد و ایرپادها پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های کابل لایتنینگ

از قابلیت‌های منحصر به فرد کابل لیتینگ اپل می‌توان موارد بسیاری را نام برد. به عنوان مثال برای اتصال Connector به گوشی خود می‌توانید هر دو طرف آن را قرار دهید، یعنی هم از بالا هم از پایین سوکت درگاه، امکان ورود دارد. به علاوه، توان انتقال شارژ در لایتنینگ ایفون، به 12 وات می‌رسد، در حالی که این ظرفیت در پورت‌های USB حدود 9 وات است.

از سمت دیگر این کابل می‌تواند در عین شارژ کردن گوشیتان، داده‌ها و اطلاعات را به لپ تاپ یا هر دستگاه دیگر انتقال بدهد. یکی دیگر از ویژگی‌های لایتنینگ ایفون، توانایی پردازش آنالوگ و پردازش دیجیتالی است. تنها نکته منفی که می‌توانیم درباره‌ی Lightning Cable بگوییم، عدم پشتیبانی این محصول از قابلیت فست شارژ – Fast Charge است. کابل لایتنینگ متاسفانه سرعت دلخواه و راضی کننده شارژ گوشی را ندارد و ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

سرعت کابل شارژ لایتنینگ و Type-C

یو اس بی تایپ C تغییر محسوسی را در پورت‌ اتصال گوشی‌های آیفون ایجاد کرد که باعث شد این کابل قدرت بیشتری در شارژ کردن داشته باشد. این کابل قابلیت پشتیبانی 100 وات را دارد. پس با این محصول می‌توانید اطلاعات و داده‌های خود را با سرعت بهتر و بیشتری انتقال دهید. در واقع سرعت USB تایپ C برابر با 10 گیگابایت بر ثانیه بوده و ظرفیت بالاتری را نسبت به کابل لایتنینگ اپل دارد.

نکته قابل توجه این است که کمپانی‌های سازنده گوشی، کابل‌های شارژ پورت اتصال Type-C را در محصولات خود قرار داده‌اند که تولید آن بسیار مقرون به صرفه‌تر است. به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک مبدل کابل HDMI از این فناوری نیز بهره خواهد برد و برای درگاه Type C هم تولید خواهد شد.

قیمت کابل شارژ لایتنینگ

روی هم رفته این کمپانی تلاش کرده با کابل لیتینگ اپل استانداری را عرضه کند و نیاز کاربران خود را برطرف سازد. شما می‌توانید این محصول را با قیمت 19 تا 29 دلار بسته به متراژ دلخواهتان خریداری کنید. البته قابل ذکر است که هزینه پرداختی Type-C بین 19 تا 35 دلار است. البته شما باید مطابق با دستگاهی که دارید آن را انتخاب و خریداری کنید.

مطالب پیشنهادی:

۲ دیدگاه در “کابل شارژ لایتنینگ چیست؟

  1. بیتا گفت:

    اصلا کابل ایفون خوب نیست بعد یه مدت خراب میشه

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      شما می‌تونین محافظ کابل شارژر بخرین و دیگه نگران خراب شدن کابلتون نشین، علاوه بر اون وقتی که می‌خواین گوشیتون رو از شارژ در بیارین به آرامی این کارو بکنین تا آسیب نبینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.