۳ دیدگاه
آیفون باز, باتری

کاهش مصرف باتری آیفون

کاهش مصرف باتری آیفون

یکی از نکات مهم در استفاده از گوشی‌های آیفون، باتری آن‌هاست. برای اینکه عمر موبایل خود را افزایش دهید. باید به خوبی از آن مراقبت کنید. البته برای کاهش مصرف باتری آیفون، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم. پس در این بخش همراه ما باشید.

فعال کردن حالت Low Power Mode و کاهش مصرف باتری آیفون

یکی از قابلیت‌هایی که کمپانی اپل در اختیار شما قرار داده Low Power Mode است. با فعال کردن این مود، استفاده از باتری در گوشی شما به حداکثر خود می‌رسد. البته ناگفته نماند که این ویژگی بعضی از عملکردهای Siri، رفرش اپلیکیشن های هوم اسکرین، دانلود خودکار و برخی دیگر از امکانات آیفون را به طور موقت تا زمان شارژ شدن کامل گوشی متوقف می کند. برای روشن کردن این حالت هم کافیست قدم به قدم مسیر زیر را انجام دهید:

فعال کردن lower power mode برای کاهش مصرف باتری آیفون

  1. وارد Setting شوید
  2. بخش Battery را باز کنید
  3. گزینه Low Power Mode را انتخاب کنید

توقف اجرای خودکار برنامه‌ها برای کاهش مصرف باتری آیفون

یکی از دلایلی که باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع خالی شود، اجرای خودکار برنامه‌هایی است که روی موبایلتان نصب هستند. اگر در موقعیتی هستید که به شارژر یا پاوربانک دسترسی ندارید و Battery آیفون شما هم درصد کمی دارد، بهتر است که اجرای اپلیکیشن‌های غیر ضروری را متوقف کنید.

Siri

سیری دستیار صوتی گوشی شماست و به همین دلیل همیشه آماده پاسخگویی است. این یعنی همواره در حال مصرف باتری آیفون می‌باشد. برای کاهش مصرف باتری گاهی لازم است فرایند سیری را متوقف کنید. برای این کار می‌توانید به Settings > General > Siri بروید و با غیر فعال کردن آن مصرف Battery آیفونتان را کم کنید.

غیر فعال کردن iCloud

یکی از مسائلی که باعث می‌شود باتری گوشی شما هدر برود، بک آپ گیری خودکار است. آیکلود هم شارژ گوشی شما را خالی می‌کند، هم حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. پس غیر فعال کردن آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف باتری آیفون داشته باشد. پس به مسیر Settings > iCloud بروید و آن را خاموش کنید تا باتری عملکرد بهتری داشته باشد.

تغییر تنظیمات ایمیل

ایمیل‌ها از دلایل مصرف زیاد باتری است. گوشیتان طبیعتا هر زمان که به شما ایمیلی ارسال شود از طریق نوتیفیکیشن اطلاع رسانی می‌کند. اما ممکن است این مسئله برایتان ضروری نباشد. می‌توانید با ایجاد تنظیماتی آن را به چند دقیقه یک بار و یا بیشتر تغییر دهید تا انرژی کمتری از باتریتان مصرف شود. پس با این کار دیگر در لحظه برایتان نوتیفیکیشن ارسال نمی‌شود و در زمان معین اطلاعات دریافتی به شما اعلام می‌شود. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. وارد تنظیمات یا Setting شوید
  2. قسمت Mail را باز کنید
  3. روی Account بزنید
  4. روی Fetch New Data را انتخاب کنید
  5. از حالت Push به Fetch تغییر دهید

با زدن روی گزینه Fetch می توانید یک بازه‌ی زمانی مثلا هر 10 یا 15 دقیقه را برای بررسی ایمیل ها توسط گوشی خود تعیین کنید. این تنظیمات را انجام دهید تا تخلیه باتری کمتر شود.

کم کردن نور صفحه برای کاهش مصرف باتری آیفون

یکی دیگر از کارهایی که بسیار در کاهش مصرف باتری تاثیر دارد، Brightness است. زمان‌هایی که در نور مستقیم آفتاب هستید قاعدتا نور صفحه را زیادی می‌کنید. اما اگر برایتان ضرورتی ندارد و شارژ باتریتان کم است، آن را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

از بک گراندهای متحرک اجتناب کنید !

مطمئنا استفاده از بک گراندهایی که انیمیشن‌های زیبا و با کیفیتی دارند، بسیار جذاب و لذت بخش است. اما اگر باتری گوشی برایتان اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم تصاویر ثابت را در لاک یا هوم اسکرین قرار دهید. شما می‌توانید برای این کار از عکس‌ها با کیفیت بالای استفاده کنید و از نمای Home Screen خود لذت ببرید.

دانلود خودکار را غیرفعال کنید

یکی از دلایلی که باعث کاهش مصرف باتری آیفون می‌شود، دانلود خودکار است. این ویژگی در اپلیکیشن‌های مختلفی که روی گوشی شما فعال هستند، امکان دارد که وجود داشته باشد. برای مثال گوگل کروم، واتساپ و یا برنامه‌های مشابه آن ممکن است این قابلیت را داشته باشند که نه تنها شارژ گوشی شما را مصرف می‌کند، بلکه حجم اینترنت را نیز استفاده می‌کند. برای غیر فعال کردن آن می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات یا Settings شوید
  2. بخش Apple Store را انتخاب کنید
  3. وارد Use Cellular Data را شوید
  4. Automatic Download را غیر فعال کنید

روی هم رفته روش‌های دیگری هم برای کاهش مصرف باتری آیفون وجود دارند. اما در این مطلب سعی کردیم تا به مهم‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. اگر شما هم دوست دارید درباره باتری آیفون اطلاعات کسب کنید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۳ دیدگاه در “کاهش مصرف باتری آیفون

  1. بیتا گفت:

    واقعا تاثیرگذاره این حالت

  2. Fatemeh گفت:

    خیلی آموزنده بود این بخش
    دمتون گرم?

    1. iApps گفت:

      سلام و درود
      امیدوارم عالی باشید
      خوش حالیم که مورد توجه شما قرار گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.