1 دیدگاه
رویدادهای اپل

از گاراژ خانه تا تاسیس شرکت اپل

تاریخچه و سال تاسیس اپل

شرکت Apple در حال حاضر به عنوان یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های جهان به حساب می‌آید. مسیری که این بیزنس پیش رفته، زبانزد همگان شده است. همه‌ی این‌ها باعث شده تا بسیاری از افراد، علاقه‌مند به دانستن اطلاعاتی درباره اپل باشند. در این مقاله به سال تاسیس اپل و تاریخچه آن می‌پردازیم و نگاهی اجمالی به مسیر این کسب و کار پربازده خواهیم داشت.

شروع کار استیو جابز و استیو وازنیک

در سال 1971 استیو جابز – Steve Jobs با دوستش استیو وازنیک – Steve Wozniak همراه شد و با یکدیگر شروع به کار کردند. آن‌ها توانستند شش سال بعد، یعنی در سال 1977 اولین رایانه اپل را با نام Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی معرفی کنند. آن‌ها با فروش تعدادی از این کامپیوترها در بازار، اعتباری برای خود به دست آوردند، اما زمان زیادی نگذشت که آن‌ها در همان سال Apple II را هم معرفی کردند.

این مدل کامپیوتر به خاطر داشتن فلاپی درایو 5.25 اینچی، توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و خود را از دیگر محصولات موجود متمایز کند. این اتفاقات شروع اولیه این کمپانی و سال تاسیس اپل بود. Apple که حالا دیگر 40 سالش است، در مسیر خود چالش‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به اینجا برسد و موفقیت کسب کند.

اولین محصول اپل

چگونگی تاسیس شرکت اپل

اغلب وقتی درباره زندگی افراد موفق می‌خوانید، یک چیز مشترک در آن‌ها می‌بینید و آن هم تلاش مداوم و تحمل شرایط سخت است. شروع کمپانی Apple هم همین طور بود. استیو جابز به همراه دوستش از سال 1971 در یک گاراژ معمولی شروع به کار کردند.

در آن زمان هر دوی آن‌ها بسیار جوان بودند. استیو جابز 16 ساله و استیو وزنیاک 20 ساله در آن سال‌ها با علاقه و اشتیاق فراوان روی تولید اولین کامپیوتر خود کار می‌کردند و بعد از 6 سال، بالاخره شرکت خود را تاسیس کردند و با گاراژ خانه خداحافظی کردند. همانطور که فهمیدید سال تاسیس اپل، به 4 دهه قبل برمی‌گردد و همه این‌ها شامل تلاش هوشمندانه و علم موسسین آن است که می‌تواند الگوی خوبی برای بیزینس‌های دیگر باشد.

استیو جابز و استیو وازنیک

فراز و نشیب‌های بیزینس موفق اپل

یکی از چالش‌هایی که مدت‌ها بعد از سال تاسیس اپل اتفاق افتاد، افت سود این شرکت بود. زمانی رسید که اپل کاهش بسیار چشمگیری در فروش خود داشت و  همگان فکر می‌کردند که این کمپانی نفس‌های آخرش را می‌کشد و ورشکست می‌شود. اما در همین بهبهه تیم کوک بعد از انجام مصاحبه‌ای به عنوان مدیر ارشد فروش، به آن‌ها پیوست و توانست با دانش، خلاقیت و حرکت به سوی علوم جدید و تکنولوژی محور، جان تازه‌ای به این بیزینس ببخشد و فروش را مجددا به حالت صعودی و سود دهی برساند.

روی هم رفته سال تاسیس اپل را می‌توان با بیان یک تارخ ساده متوجه شد. اما چالش‌ها و اتفاقاتی که در مسیر رشد و پیشرفت این برند موفق اتفاق افتاده، باعث شده که چند دوره مهم را تجربه کند. اگر شما هم دوست دارید درباره اپل بیشتر بخوانید می‌توانید اینجا کلیک کنید و قصه شیرین مدیرعامل سازنده‌ی گوشی‌های پرطرفدار آیفون را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “از گاراژ خانه تا تاسیس شرکت اپل

  1. بیتا گفت:

    استیو جابز بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.