بدون دیدگاه
رویدادهای اپل

بیوگرافی مدیر عامل اپل

مدیر عامل اپل

تیم کوک مدیر عامل اپل

تیم کوک در 24 آگوست سال 2011، به عنوان مدیر عامل اپل برگزیده شد. کمپانی Apple به او پیشنهاد 387 میلیون دلاری داد که باعث شد او به گران‌ترین مدیر ارشد اجرایی دنیا تبدیل شود. Tim cook توانست اعتبار برند این شرکت را احیا کند درست در زمانی که همه فکر می‌کردنند که این کمپانی دوران طلایی خود را گذرانده است. او تصمیم گرفت به عنوان مدیر عامل اپل راه استیو جابز را ادامه دهد و Apple را از نوسانات سخت نجات دهد. اگر شما هم دوست دارید درباره‌ی زندگی تیم کوک بیشتر بدانید، با ما در این مطلب همراه باشید.

دوران تحصیلی

تیموتی دی کوک در 1 نوامبر سال 1960 در شهر رابرتزدیل آمریکا به دنیا آمد. او دو برادر دیگر به نام‌های جرالد و مایکل دارد. تیم دوران دبیرستان خود را در مدرسه‌ی Robertsdale گذراند و در سال 1978 به عنوان دومین شاگر ممتاز فارغ التحصیل شد. پس از آن وارد دانشگاه آبرن آلاباما در رشته‌ی مهندسی صنایع شد و بعد از آن MBA خود را از دانشگاه دوک گرفت و علاوه بر این، مدرک افتخاری فوکوا اسکولار که هر سال تنها به 10 درصد از دانشجوییان تعلق می‌گیرد را از Duke University گرفت. بعدها به عنوان مهمان دعوت شد تا در مراسم فارغ التحصیلی دانشجوییان از تجربیات خود و کارهایی که در طی سال‌ها انجام داده صحبت کند.

مدیر عامل اپل

دنیای تکنولوژی

تیم کوک پس از دریافت مدرک خود با شرکت IBM همکاری خود را آغاز کرد و 12 سال در این کمپانی حضور داشت و در اواخر کارش به عنوان مدیر اجرایی نورث امریکن انتخاب شد و مسئولیت تولید و توزیع کامپیوترهای شخصی آی بی ام را در آمریکای شمالی و لاتین برعهده گرفت. در سال 1994، Tim Cook به سمت مدیر ارشد عملیاتی بخش فروش  کمپانی Intelligent Electronics منصوب شد. علاوه بر آن، شرکت کامپک به او درخواست معاونت بخش خرید و ریاست قسمت انبار را داد که او قبول کرد.

تیم کوک و اپل

تیم کوک در شرکت کامپک فقط 6 ماه کار کرد و پس از آن به مصاحبه با شرکت اپل رفت. زمانی که او وارد Apple شد، این کمپانی از لحاظ فروش کاهش بسیار چشمگیری داشت و شرایط نزولی را طی می‌کرد. در ابتدا کوک به عنوان مدیر ارشد فروش و عملیات جهانی و رئیس بخش خدمات مشتریان منتصب شد.

او در مقامش استراتژی‌های جدیدی را بین فروشندگان و توضیع کنندگان عملی کرد و رهبری بخش مکینتاش رو برعهده گرفت. کوک برای این که دستگاه‌های بیشتری را در مدت کمتری به تولید برساند، کارخانه‌ها و انبارها را تعطیل کرد و به جای آن با تولیدکنندگان قرارداد بست. یک سال بعد از پیوستن او به کمپانی اپل، ضررهای سنگینی که به این شرکت وارد شده بود، رفع شد و شرکت را دوباره به سوددهی رسید.

در سال 2004 که استیو جابز به دلیل بیماریش در بیمارستان بستری بود، کوک به مدت دو ماه سمت جانشین موقت سرپرستی اپل منصوب شد. او سال بعد سرمایه گذاری‌هایی انجام داد که موفقیت و آینده‌ی شرکت را تضمین کرد. او قرار دادهای بلند مدتی را با تولید کنندگانFlash Memory و اجزاء ذخیره سازی کامپیوتر که مبنای حافظه‌های آیفون و آیپد شد، نوشت. این کار باعث شد اپل به به مسیر رشد خود بر گردد و زمینه‌ی مدیر عامل اپل شدن کوک فراهم شود.

در ژانویه 2007 کوک به مقام مدیریت عملیاتی رسید. در این سال بود که اپل، آیفون را معرفی و وارد بازار کرد. دو سال بعد او عنوان ریاست اجرایی را گرفت و در سال 2011 که مرخصی استعلاجی استیو جابز مورد مورد قبول واقع شد و به همین دلیل تصمیم گیری‌های مهم این کمپانی از این پس توسط تیم کوک انجام می‌شد.

مدیر اجرایی

استیو جابز در سال 2011 به دلیل درگیری‌اش با بیماری سرطان، از سمت مدیر عامل اپل استعفا داد و تصمیم گرفت که در بخش هئیت مدیره بماند. در 24 آگوست تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل منصوب شد و وظایف قبلی Steve Jobs را برعهده گرفت. در 5 اکتبر همان سال استیو جابز به دلیل عوارض ناشی از سرطان پانکراس در گذشت. مجله فوربز جایی نوشت که همکاری جابز و کوک توانست کمپانی اپل را از سقوط نجات دهد و Tim Cook جزء 100 مرد با نفوذ سال قرار داده شد.

بزرگترین دستاوردهای مدیر عامل اپل

تیم کوک که اکنون مدیر عامل اپل است، علاوه بر مواردی که در بالاتر گفته شد دستاوردهای بسیاری داشته که در بد نیست به درباره آن بدانید. او در سال 2014 بزرگترین خرید اپل که با شرکت بیتس موزیک و بیتس الکترونیکس بود را انجام داد و آن‌ها را به قیمت 3 میلیارد خریداری کرد.

ماه ژوئن در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان، کوک اعلام کرد که آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای دسکتاپ و گوشی‌ها آماده است و در سپتامبر از آیفون 6 و 6 پلاس رونمایی کرد. ویژگی و قابلیت‌های جدید آن مثل صفحه نمایش بزرگتر، اپل پی و Burst Selfies را اعلام کرد. علاوه بر آن، او با معرفی محصول جدیدی به نام Apple Watch باعث شد راه نوینی برای توسعه تکنولوژی‌های مشابه هموار شود.

از زمانی که تیم کوک مدیرعامل اپل شد، آیفون‌ها و آیپدها‌ توسعه پیدا کردند که باعث شد خط تولید این کمپانی ارزش خود را از دست ندهد و محصولاتش پرطرفدار باقی بماند. البته به دلیل رکود اقتصاد جهانی، سیاست مدیر عامل اپل در بالا نگه داشتن سود از طریق قیمت محصولات موفق آمیز نبوده. با وجود اینکه این شرکت نوساناتی در تولید و فروش خود داشته ولی تلاش کرده با حفظ کیفیت هر ساله دستگاه‌های جدیدی را برای کاربران ارائه کند و نیازهای آن‌ها را برطرف کند.

مطالب پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.