1 دیدگاه
IOS, آیفون باز

iOS یا اندروید؟

جنجال همیشگی اندورید و IOS

بحث همیشگی iOS و اندروید، هیچگاه تمامی ندارد و همشه طرفداران این دو سیستم عامل با یکدیگر بحث می‌کنند : iOS یا اندروید ؟ اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم می‌توان گفت چند سال پیش به دلیل تحریم‌ها و محدودیت های سیستم عامل ios، استفاده از آیفون و اپل در ایران بسیار دشوار بود و همین موضوع باعث شد افراد مختلف برخلاف قوت این سیستم عامل مجبور شوند از اندروید استفاده کنند.

اما امروزه با وجود اپ استور ایرانی مثل آی‌اپس مشکلات کاربران آیفون دیگر به چشم نمی‌آید و می‌توان انگار دیگر تحریمی وجود ندارد، پس با این وجود می‌توانیم بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها این دو سیستم عامل را به صورت تخصصی با یکدیگر مقایسه کنیم و نتیجه‌ی منطقی برسیم.

آیا واقعا iOS سریع تر است!

وقتی حرف از مقایسه سیتم عامل اندروید و iOS می‌شود، قطعا بارزترین ویژگی که طرفداران iOS به آن اشاره می‌کنند، سرعت و دقت آن است، گوشی‌های آیفون سخت افزارهای قوی و دقیقی دارند و همین باعث شده تا بتوانند در اجرای چند برنامه همزمان، انتقال فایل‌ها، باز کردن بازی و برنامه‌های سنگین، عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های پرچمدار اندرویدی داشته باشند.

ممکن است بسیاری از طرفداران اندروید در ابتدا این حرف را قبول نکنند، اما با گذشت زمان و قدیمی شدن گوشی خود کاملا متوجه این مسئله خواهند شد. بدون شک طبیعی است که بعد از استفاده طولانی مدت، سرعت تلفن همراه شما کاهش پیدا کند و قدیمی شود، اما این کاهش سرعت در گوشی‌های آیفون خیلی کمتر از دستگاه‌ها اندرویدی است و می‌توان گفت همین باعث شده تا موبایل‌های اندروید عمر کمتری نسبت به ایفون و ایپد داشته باشند.

آیا امنیت اندروید پایین است؟

امروزه به خاطر زیاد شدن سواستفاده‌های اینترنتی و افراد سودجوی در فضای سایبری، امنیت برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و درباره آن هم به نکات قابل بحثی می‌توان اشاره کرد. یکی از دلایلی که کاربران ممکن است iOS را به اندروید ترجیح دهند، همین مسئله امنیت است. هکرها و افراد سودجو راحت‌تر می‌توانند به اطالاعات کاربران دسترسی پیدا کنند، چراکه اوپن سورس بودن کدهای آن، این مسیر را برایشان هموارتر می‌کند، اما نمی‌توان گفت که اندروید سیستم عامل ناامنی است، اما iOS از منیت بیشتری برخوردار است و می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

دستیار هوشمند siri همگام سازی با دستگاه های دیگر

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های اپل قطعا دستیار صوتی هوشمند siri است، این قابلیت تنها برای کاربران iOS قابل استفاده است و خیلی دقیق و سریع عمل می‌کند. با وجود چنین ویژگی جذابی شما می‌توانید برای انجام هر کاری به آیفون خود دستور دهید و دیگر دستی این کارها را انجام ندهید.

برای مثال می‌توانید برای تنظیم زنگ هشدار، اجرا کردن اپلیکیشن‌ها، پخش آهنگ و یا هر عملیات دیگر، از siri کمک بگیرید و آن‌ها را انجام دهید. این امکانی است که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه iOS فعال است، اما کاربران اندرویدی هم می‌توانند دستیار صوتی گوگل را جایگزین siri کنند و از این امکان در گوشی خود بهرمند شوند.

تا به اینجای کار می‌توان گفت iOS برتری نسبت به اندروید ندارد، اما چیزی که آن را خاص می‌کند، همگام سازی آن با دستگاه‌ها و گجت‌های دیگر است. Siri را می‌توانید به دیگر وسایل‌های هوشمند خود متصل کنید تا با دستورهای صوتی بتوانید آن‌ها خاموش و روشن کنید و کاربرد به خصوصی هر دستگاه را از آن بخواهید. در این جاست که متوجه وجه تمایز آن با اندروید می‌شوید.

نصب برنامه های ایرانی روی آیفون، دیگر دردسر ندارد

اولین و مهم‌ترین چالش و بحثی که درباره اپل در ایران بوجودآمده، استفاده از اپ استورهای ایرانی است، همانطور که می‌دانید، برنامه‌های ایرانی به دلیل تحریم‌های کمپانی اپل دیگر در اپ استور اپل موجود نیستند و این خود یک چالش بزرگ برای کاربران ایرانی آیفون است.  در این میان استورهای متعددی برای نصب برنامه‌های iOS بوجود آمدند، اما در این میان تجربه‌های بدی مثل مثل عدم گارانتی اکانت و نبود پشتیبانی و برای کاربران ایفون تجربه بدی ایحاد کرد.

اما با استفاده از اپ استور ایرانی آی‌اپس شما به هیچ عنوان این دردسرها را نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌ها موردنیاز خود را چه ایرانی، چه خارجی دانلود و نصب کنید. با وجود آی‌اپس شما اصلا احساس نخواهید کرد که تحریمی وجود دارد و به راحتی هر برنامه‌ای که دوست دارید را بدون نیاز به اپل آیدی و رایگان دانلود کنید.

مطالب پیشنهادی :

۱ دیدگاه در “iOS یا اندروید؟

  1. مصطفی محمدزاده گفت:

    هیچ کی نمیگه ماست من ترشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.