1 دیدگاه
آیفون باز, اپلیکیشن های پیش فرض

آیتونز چیست ؟

آیتونز چیست + کاربرد

آیتونز چیست سوالی است که بعضی از کاربران حین استفاده از آیفون، آیپاد یا لپ تاپ Apple خود می‌پرسند. کمپانی اپل iTunes را طراحی کرد تا یوزرها بتوانند از آن برای ریختن بازی، آهنگ، ویدیو و مواردی از این قبیل استفاده کنند. اگر می‌خواهید درباره‌ی کاربرد آیتونز بیشتر بدانید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

قابلیت‌های آیتونز

دیگر سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید قابلیت‌های آیتونز چیست است. از ویژگی‌های مهم آن، امکان سرچ فیلم و موسیقی است. شما می‌توانید توضیحات فایل مورد نظرتان را ببینید و اگر علاقه‌مند بودید با پرداخت هزینه‌ای آن را خریداری کنید. علاوه بر آن، به دلیل وجود رابط کاربری حرفه‌ای و جذاب باعث شده کار کردن با آن لذت بخش باشد.

قابلیت‌های آیتونز چیست

نحوه کار با iTunes

همان طور که می‌دانید برای استفاده از آیتونز باید حتما اپل آیدی داشته باشید و ترجیحا آخرین نسخه آن را روی مک یا لپ تاپ ویندوزی خود نصب داشته باشید و به اینترنت وصل باشید.

دستگاه موردنظرتان (آیفون، آیپد و آیپاد) را با کابل به کامپیوتر خود وصل کرده و برنامه‌ی iTunes را اجرا کنید. در صورت مشاهده پیام Trust This Computer، گزینه‌ی Trust را بزنید تا وارد صفحه‌ی اصلی مربوط به گوشیتان شوید که اطلاعات مربوط به آن را مثل اسم، مدل، فضای داخلی آیفون و مواردی از این قبیل را خواهید دید.

Backups

اگر می‌خواهید از دستگاه خود روی کامپیوترتان بک آپ داشته باشید، در بخش Backups و در قسمت Automatically Back Up گزینه‌ی This Computer را بزنید. بعد از آن در سمت راست Backup Now را کلیک کنید.

اگر هم می‌خواهید از طریق آیکلود بک آپ بگیرید، در قسمت Automatically Back Up گزینه‌ی iCloud را بزنید و سپس روی دکمه‌ی Backup Now را کلیک کنید.

باید مدتی صبر کنید تا بک آپ گیری به صورت کامل انجام گیرد و هنگامی که دیدید پروسه تمام شد، می‌توانید اتصال گوشی خود را از کابل قطع کنید.

آیتونز چیست و بک آپ گیری

Update iOS

شما با آیتونز می‌توانید به راحتی سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کنید و برای این کار کافیست که در صفحه آیتونز آیفون خود بروید و گزینه‌ی Check For Update را بزنید. اگر گوشیتان جدیدترین iOS را داشته باشد به شما پیامی نشان می‌دهد که نیازی به به‌روز رسانی نیست ولی اگر آپدیت نکرده باشید، می‌توانید آی او اس جدید را دانلود و سپس روی دستگاه خود نصب کنید.

Restore

با انتخاب گزینه‌ی Restore، اطلاعات موجود در آیفون پاک می‌شود و به عبارتی ریست فکتوری می‌شود. در واقع گوشی به حالت پیش فرض و اولیه خود برمی‌گردد.

کاربران در صورتی این گزینه را انتخاب می‌کنند که آیفونشان دچار مشکل حاد شده است و یا می‌خواهند آن را بفروشند و در هر صورت با انجام این کار اطلاعات دستگاهشان دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

جمع بندی

در کل می‌توان گفت که آیتونز یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای اپل است که از امکانات آن مانند به روز رسانی سیستم عامل، دانلود آهنگ، فیلم و کتاب، نصب برنامه و بک آپ گیری از آیفون و آیپد استفاده کنید.

اگر شما مطلب آیتونز چیست را دوست داشتید می‌توانید مقاله‌های دیگر بلاگ اپس که درباره‌ی اخبار جدید اپل و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جذاب هستند را بخوانید و با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “آیتونز چیست ؟

  1. بیتا گفت:

    خیلی عالییییی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.