۲ دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

نقد و بررسی آیفون SE 2020

گوشی‌های آیفون همیشه از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار بوده و هستند. محبوبیت این برند باعث شده تا طرفداران آن‌ها هر سال جشم انتظار محصول جدید اپل باشند. امروز هم در بلاگ اپس، به بررسی گوشی میان رده آیفون SE 2020 می‌پردازیم. گوشی جذاب اپل با طرح قدیمی آیفون ۸ پس با ما همراه باشید!

مشخصات و طراحی

سری جدید آیفون های SE اپل (iPhone SE 2020) دارای سخت افزار آیفون 11 و طراحی آیفون 8 است. این محصول که به عنوان یک گوشی میان رده توسط شرکت Apple عرضه شده است. البته از لحاظ ظاهری تغییر زیادی نسبت به نسل گذشته خود ندارد. این مدل را می‌توان کوچکترین گوشی آیفون موجود در بازار دانست که بسیار خوش دست می باشد.

اگر دنبال یک گوشی  آیفون کوچک با قیمت مناسب می گردید، آیفون SE 2020 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. این مدل آیفون SE دارای رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز است. این دستگاه برخلاف مدل های جدیدتر مانند آیفون ایکس، دارای دکمه Home می‌باشد. از این رو شما برای باز کردن قفل گوشی خود می‌توانید به راحتی از Touch ID استفاده کنید.

نمایشگر

صفحه آیفون SE 2020 از یک نمایشگر 4.7 اینچی، ال سی دی Retina HD با نسبت تصویر 4.65 درصد بهره‌مند است. این نمایشگر بسیار شبیه به نمایشگر اقتصادی است که در آیفون 8 نیز وجود دارد. بدنه آیفون SE طبق استاندارد IP67 در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و از لحاظ مقاومت نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته است. اما به گفته سازندگان، پنل این LCD تفاوت های اندکی با مدل آیفون 8 وجود دارد.

رابط کاربری

این آیفون میان رده، در زمان عرضه به بازار دارای iOS 13.4 بوده است. به همین علت نیز، قابلیت Dark mode به صورت کامل برای این گوشی فعال خواهد بود. آیفون SE 2020 برخلاف مدل آیفون 8، دارای 3D Touch نبوده و به جای آن از Haptic Touch‎ استفاده شده است.

رابط کاربری آیفون SE 2020

اسپیکر این مدل

آیفون SE 2020، در زمینه‌ی صدا نسبت به توقعات بسیار رضایت‌بخش بوده و دارای اسپیکر دو کاناله‌ می‌باشد. محل این اسپیکرها در لبه‌ی پایینی و در حاشیه بالایی این گوشی موبایل است. هدفون سیمی که در جعبه این گوشی وجود دارد، دارای پورت لایتنینگ بوده که باعث می‌شود کیفیت صدای مطلوبی را از هندزفری همراه گوشی بشنوید.

دوربین

آیفون اس ای 2020 از دوربین تکی 12 مگاپیکسلی برخوردار است. حسگر این دوربین دارای پیکسل‌هایی با ابعاد 22.1 میکرومتر بوده و دارای لرزش‌گیر اپتیکال می‌باشد که باعث می‌شود هنگاه فیلمبرداری تجربه بهتری داشته باشید. همان طور که انتظار می‌رود، فلش آیفون سری 8 در آیفون SE 2020 هم بکار رفته و عملکرد خوبی دارد.

به دلیل وجود پردازنده‌ی A13 Bionic، که کیفیت بالایی هم دارد، با هر دو دوربین اصلی و سلفی حالت پرتره را خواهید داشت و می‌توانید عکس‌های جذابی با پس زمینه تار بگیرید و لذت ببرید. سازندگان Apple، قابلیت Smart HDR که در iPhone 11 نیز وجود داشته را به این آیفون هم اضافه کرده‌اند که اتفاق خوبی است.

فیلم برداری آیفون SE 2020

این گوشی موبایل قابلیت این را دارد که فیلم‌های خود را با لرزشگیر سینماتیک و 30 فریم بر ثانیه ضبط کند نکته جالب درباره فیلمبرداری این گوشی اینجاست که برخلاف رغیب های قدرتمند اندرویدی خود که فیلم‌های 60 فریم بر ثانیه و باکیفیت پایین‌تر ضبط می‌کنند، به هیچ عنوان همچین چیزی درباره آیفون SE حقیقت ندارد و به جرئت یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است. از این رو می‌توان گفت که فیلم برداری 30 فریم و 60 فریم آیفون SE 2020 تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

Performance

اگر بخواهیم پرفورمنس این دستگاه را بررسی کنیم، باید گفت که درباره گوشی قدرتمندی صحبت می‌کنیم که به آسانی برنامه های سنگین و بازی های با‌کیفیت آیفون را با بالاترین کیفیت اجرا می کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که از لحاظ پردازش گرافیکی و گیم آیفون SE سری جدید، خیالتان کاملا راحت باشد.

باتری آیفون SE 2020

ظرفیت باتری این موبایل، 1821 میلی آمپر بر ساعت است که در صورت بازی با این گوشی، باتری آن نهایتاً طی ۳ ساعت و نیم به طور کامل تخلیه خواهد شد. البته این موضوع نسبت به صفحه نمایشی که دارد، کاملا طبیعی است. برای استفاده عادی روزانه نیز، این گوشی می‌تواند تا 24 ساعت شما را همراهی کند. البته در برخی موارد نسبت به اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد تا هر شب برای استفاده‌ی روز بعد، گوشی خود را به شارژ بزنید.

قیمت آیفون SE 2020

قیمت این گوشی در زمان عرضه 399 دلار بوده که با قیمت حدودی 13 میلیون تومان در کشور ما قابل تهیه است.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد آیفون SE 2020 داشته باشیم، باید گفت که این مدل از آیفون، به عنوان یک گوشی میان رده‌ی اقتصادی، دارای کیفیت قابل قبولی است که به مزیت‌های آن در بالا اشاره کردیم. در صورتی که تمایل به خرید این آیفون را دارید حتما به عملکرد باتری آن توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

۲ دیدگاه در “آیفون SE 2020

  1. بیتا گفت:

    گوشی خوبیه ولی قیمتش بالاس

    1. iApps گفت:

      سلام و درود
      امیدوارم عالی باشید
      متاسفانه بله سال گذشته با مقداری افزایش قیمت روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.