بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

آیفون 13 ویژگی‌ها و مشخصات

آیفون 13

اگر از علاقه‌مندان کمپانی اپل باشید، به احتمال زیاد پیگیر اخبارها و اطلاعاتش هستید و همیشه برای ارائه محصولات جدید آن هیجان دارید. با محصولاتی که اپل به همراه تغییرات جذابش در امسال رونمایی کرد، کاربران بی صبرانه منتظر عرضه آیفون 13 هستند. اگر شما هم دوست دارید با مشخصات و ویژگی‌های آیفون 13 بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مدل‌های سری 13 آیفون

اپل باز هم در این سری جدید آیفون خود مانند سری قبل چهار مدل آیفون 13، 13 پرو، 13 پرومکس و 13 مینی را معرفی می‌کند. در سری قبل آیفون مینی، باتری iPhone 12 mini  اصلا تجربه خوبی برای کاربران رقم نزد، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی تمام تلاش خود را برای بهبود آن کرده تا رضایت کاربران را در سری جدید جلب کند.

ارتباط ماهواره‌ای، پیشرفت سری جدید آیفون‌ها

تغییرات بسیار زیاد در این محصول جدید به چشم می‌خورد، صفحه نمایش 120 هرتزی، افزایش ظرفیت باتری‌ها، بهبود کیفیت دوربین و استفاده از پردازنده جدید A15 بایونیک همه و همه در کنار هم باعث شدند تا شما یک گوشی کاربردی‌تر و جذاب‌تر داشته باشید. اما در میان همه این تغییرات، برای اولین بار در اسمارت فون‌ها با یک ویژگی جدید روبه‌رو هستیم، یعنی ارتباط ماهواره‌ای! فناوری که در زمینه ارتباطات اتفاق جدیدی را رقم خواهد زد.

به احتمال زیاد آیفون 13 می‌تواند از طریق چیپ کوالکام X60 به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین (LEO) متصل شود و از طریق ارتباط ماهواره‌ای، امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک را برایتان فراهم کند. در مناطقی که اپراتورها پوشش مخابراتی ندارند، این ویژگی می‌تواند بسیار در برقراری ارتباط به شما کمک کند.

مشخصات و ویژگی‌ها

اخیرا از سری 13 گوشی‌های آیفون در شبکه‌های مجازی تصاویر جذابی منتشر شده و اولین چیزی که در آن‌ها به چشم می‌خورد، تنوع رنگی هیجان انگیزشان است که قطعا با دیدن آن‌ها شما هم به وجد می‌آیید. البته آیفون 13 تنها به تغییر تنوع رنگی محدود نشده و شاهد تغییرات جذاب دیگری مثل کیفیت دوربین و ظرفیت باتری خواهیم بود.

دوربین

یکی از تغییرات مهمی که در این محصول به چشم می‌خورد دوربین‌ است که در این سری چینش و سایز آن‌ نسبت به قبل تغییر کرده. در آیفون 13 دو ماژول دوربین در پشت دستگاه قرار دارد دارد که به صورت ضربدری در قاب مربعی شکل قرار گرفته‌اند. البته بیرون زدگی دوربین‌ها هم نسبت به سری 12 کمی بیشتر شده، اما چندان اتفاق آزاردهنده‌ای نیست. از سمتی لنز‌های دوربین از سری قبل خود کمی بزرگترند و می‌توانید با آن عکس‌های واید باکیفیتی بگیرید از جذابیت عمق تصاویر لذت ببرید.

شما با این گوشی 12 مگاپیکسلی که از قابلیت فلاش چهارگانه، پانورما و HDR پشتیبانی می‌کند، می‌توانید عکس‌های فوق العاده جذابی بگیرید، عکس‌هایی که ممکن است باور نکنید تنها با یک گوشی آیفون گرفته شده باشد. البته کیفیت بالا تنها در عکاسی خلاصه نمی‌شود و در حالت فیلمبرداری هم می‌توانید با کیفیت 4K و ضبط صدای استریو، ویدیوهای جذاب بگیرید و لذت ببرید.

به نظر می‌رسد در این سری از گوشی‌ها قابلیت زوم عملکرد بهتری دارد و کیفیت بالاتری را در اختیارتان می‌گذارد. طبق حدس و گمان‌هایی که درباره این گوشی وجود دارد، نمایشگر آن مثل آیفون 12، Super Retina XDR OLED است و از Dolby Vision HDR10 و True-tone پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش

از تغییراتی که در صفحه نمایش سری 13 به وجود آمده اول از همه وجود نمایشگر 120 هرتزی است که باعث شده سرعت نمایش و اسکرول کردن در صفحه افزایش پیدا کند و تجربه بهتری را برایتان رقم بزند. همچنین ویژگی Always on display هم به این آیفون 13 اضافه شده که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون باز کردن قفل گوشی بتوانید ناتیفیکیشن‌های و اعلان‌های خود را چک و بررسی کنید.

کوچک شدن ناچ آیفون

یکی دیگر از تغییراتی که در این محصول به چشم می‌خورد و اتفاق بسیار خوبی به حساب می‌آید، کوچکتر شدن ناچ است. و این تغییر باعث می‌شود شما بهتر و بهینه‌تر بتوانید از نمایشگر خود استفاده کنید. برای مثال در زمان تماشای فیلم و بازی کردن، دیگر به اندازه قبل ناچ بالای صفحه آزار دهنده نیست و حجم کمتری از صفحه را می‌گیرد که این نکته‌ی بسیار مثبتی است.

حافظه، رم و باتری

حافظه داخلی این دستگاه 128 گیگابایت است که البته شما می‌توانید آیفون 13 را با حافظه داخلی بیشتر هم خریداری کنید. طبیق گفته‌ها سری جدید آیفون‌ها تا یک ترابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می‌کند که نکته‌ی بسیار جذابی به حساب می‌آید.

در سری 13 این گوشی‌ها مانند سری‌ قبل درگاه حافظه داخلی وجود ندارد و نمی‌توانید از SD Card استفاده کنید. باتری این گوشی هم مثل مدل‌های قبل لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض است. اما این دستگاه یک درگاه لایتنینگ دارد و از شارژرهای مگنتی Magsafe هم پشتیبانی می‌کند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به باتری‌ها نگاه کنیم، شاهد اتفاق بسیار جذابی خواهیم بود. ظرفیت آیفون 13 پرومکس به 3687 میلی آمپر ساعت است و این در حالی است که آیفون 12 پرومکس 4352 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. با این وجود باتری آیفون 13 عملکردی خیلی بهتر از سری 12 خواهد داشت و قطعا پاسخگوی نیازتان خواهد بود.

امنیت بالای با Face ID

گوشی آیفون 13 هم طبیعتا از Face ID پشتیبانی می‌کند، سنسورهای تشخیص چهره که درست در ناچ بالای آیفون قرار دارند، وظیفه شناسایی چهره‌تان را بر عهده دارند و در این زمینه عملکرد بسیار دقیقی دارند. شما می‌توانید از این قابلیت برای ایجاد پسورد امن استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این گوشی به چشم می‌خورد، پشتیبانی از سیری با زبان محاوره است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سریع‌تر به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کنید.

سیم کارت نانو و درگاه لایتنینگ

ولی باید بدانید که این دستگاه تنها یک سیم کارت نانو می‌خورد. همانطور که می‌دانید کمپانی اپل دیگر برای گوشی‌های خود جک 3.5 هندزفری قرار نمی‌دهد و در آیفون 13 هم شاهد چنین چیزی خواهیم بود. برای گوش دادن به موسیقی شما می‌توانید از ایرپادهای بلوتوثی و یا کابل تبدیل هندزفری استفاده کنید. سیستم عامل این گوشی هم iOS 15 خواهد بود.

زمان عرضه آیفون 13

همانطور که می‌دانید ویروس کرونا باعث به تاخیر افتادن عرضه آیفون 12 شد. به همین علت دیرتر از زمان مقرر خود به بازار آمد. اما این بار کمپانی اپل اعلام کرده است که می‌خواهد سری جدید آیفون را بدون تاخیر و در سال 2021 به کاربران ارائه کند. این بار هم Apple در مراسم California Streaming که در سه شنبه 14 سپتامبر (23 شهریور) برگزار می‌شود، محصولات جدید خود را یعنی آیفون 13، ایرپاد 3 و اپل واچ 7 را معرفی خواهد کرد.

روی هم رفته آیفون 13 از نظر ظاهری تغییر زیادی نکرده است، اما رنگبندی‌های جذابی که به بازار عرضه خواهد کرد‌ که به اندازه کافی هیجان انگیز و جذاب هستند در کنار وجود رنگبندی‌ها، قدرت باتری‌ها به شدت افزایش یافته و به احتمال زیاد رضایت شما را جلب خواهند کرد.

گوشی آیفون 13

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.