بدون دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

داغ شدن آیفون چه دلایلی دارد؟

داغ شدن آیفون

وسایل هوشمند و الکترونیک ممکن است به دلایلی مختلفی داغ کنند. گوشی‌هایی اپل هم که روزمره از آن استفاده می‌کنید از این پدیده مستثنی نیستند. داغ شدن آیفون اغلب یا به خاطر باتری یا پردازنده است. این دو، عوامل بسیار مهمی در گوشی هستند چراکه همیشه  مشغول انجام عملیات هستند. اما حالا بیاید در ادامه این دو مورد را با دقت با یکدیگر بررسی کنیم.

علت داغ شدن گوشی ایفون در شارژ

باتری گوشی شما هنگام شارژ شدن به دلیل عملیاتی که در داخل دستگاه رخ می‌دهد، کمی داغ می‌کند که کاملا اتفاق طبیعی است. اما این مسئله نباید به حدی باشد که کاربر نتواند موبایل را در دست خود نگه دارد.

در حالت کلی بهتر است هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن است، کارهای سنگینی مثل بازی و یا اجرای نرم افزارهای پرحجم را انجام ندهید. استفاده از این برنامه‌ها باعث می‌شود که پردازنده دستگاه نیازمند مصرف انرژی بیشتری باشد.

تصور کنید که در همین زمان باتری در حال شارژ شدن هم باشد. باتری در حال Charge به تنهایی گرما تولید می‌کند و اگر در این زمان از آن استفاده کنید، این دو عامل در کنار هم می‌تواند داغ شدن آیفون را دوچندان کند. پس بهتر است تا جاییکه امکان دارد، از گوشی در حال شارژ کمتر کار بکشید تا این اتفاق نیوفتد.

علت داغ شدن گوشی ایفون در شارژ

خطر کاهش عمر باتری

استفاده همزمان از گوشی و اجرای برنامه‌های سنگین هنگام شارژ شدن می‌تواند باعث کاهش عمر باتری آیفون شما شود. با دقت کردن به این نکته ساده می‌توانید بهتر از موبایل خود مراقبت کنید.

احتمال دارد که گاهی اوقات برنامه‌های زیادی را روی گوشی خود اجرا و رها کرده باشید، این کار هم خود می‌تواند باعث داغ شدن آیفون شما شود. چراکه شما تا وقتی که از برنامه خارج نشده‌اید، هنوز در حال مصرف انرژی است و کار می‌کند.

در این میان گوشی در حال شارژ است و همزمان انرژی خود را از دست می‌دهد، پس طبیعی است که گرمای بیشتری تولید کند.

کاهش عمر باتری

 

پردازش برنامه‌ها و داغ شدن گوشی

البته همانطور که در ابتدا گفتیم، همیشه دلیل داغ شدن آیفون، باتری آن نیست و پردازنده هم نقش اساسی را در این زمینه دارد. پردازنده همیشه برای اجرای برنامه‌ها شروع به کار کردن می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید که میزان پردازشی که برای هر برنامه  صورت می‌گیرد، با دیگر اپلیکیشن‌ها متفاوت است. برای مثال زمانی که در حال بازی کالاف دیوتی هستنید، قطعا میزان پردازش بسیار بالاتری نسبت به زمانی که آهنگ گوش می‌دهید اتفاق می‌افتد.

پس مثل روز روشن است که اجرای برنامه و بازی‌ها سنگین در طولانی مدت، ممکن است باعث داغ شدن آیفون شود.

 

تماشای فیلم طولانی مدت

اگر خیلی اهل تماشای فیلم و سریال باشید و برای دیدن آن‌ها هم از گوشی استفاده کنید، به احتمال زیاد بعد از ساعات طولانی، موبایلتان داغ می‌کند. دلیل آن هم پردازش برنامه ویدیویی است که البته هر چقدر کیفیت فیلمی که در حال دیدن آن هستید بیشتر باشد، پردازش بالاتر می‌رود و در نهایت ممکن است گوشی داغ کند.

تماشای فیلم در آیفون

 

هات اسپات کردن گوشی

هات اسپات کردن گوشی در حالت عادی، مصرف باتری زیادی دارد و همانطور که گفتیم، این عامل ممکن است باعث داغ شدن آیفون شود. البته گاهی اوقات هم پیش می‌آید که همزمان هم از Hotspot ،GPS ،Mobile Data و برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنید و این هم باعث کاهش عمر باتری شما می‌شود و شاید گوشی شما داغ شود.

 

روی هم رفته برای جلوگیری از گرم شدن گوشی خود، باید نکاتی که گفته شد را در نظر داشته باشید تا هم عمر باتری کم نشود، هم دیگر شاهد داغ شدن آیفون خود نباشید. البته اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید که می‌تواند به بقیه کاربران کمک کند، حتما در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر کاربران آی‌اپس درمیان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.