بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

بهترین روش‌های افزایش سرعت آیفون

افزایش سرعت آیفون

قطعا بعد از مدتی استفاده از هر دستگاهی، نمی‌توان توقع داشت که مثل روز اولش کار کند و ممکن است کمی سرعت آن افت کند. این موضوع درباره گوشی‌های iPhone هم صدق می‌کند. البته این مسئله می‌تواند دلایلی متفاوتی داشته باشد که قابل حل است. برای افزایش سرعت آیفون روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اگر شما هم با این چالش در دستگاه iOS خود روبه‌رو هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بهترین روش‌های افزایش سرعت آیفون را معرفی کنیم.

حذف برنامه‌های غیر ضروری برای افزایش سرعت آیفون

یکی از دلایلی که ممکن است باعث پایین آمدن سرعت آیفون شما شده باشد، پر شدن رم گوشی است. زمانی که بیش از حد از RAM موبایل خود استفاده کنید و برنامه‌ها و بازی‌های سنگین روی آن نصب باشد، احتمالا اجرای اپلیکیشن‌ها با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد. پس بهتر است نگاهی به هوم اسکرین و نرم افزارهای خود بیاندازید، به احتمال زیاد همیشه اپ‌هایی در Home screen هستند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. مطمئن باشید که حذف آن‌ها به افزایش سرعت آیفون شما کمک خواهد کرد و گوشی عملکرد بهتری خواهد داشت.

فضای حافظه داخلی را خالی کنید

اگر حافظه داخلی آیفون شما 128 گیگابایت است و بیشتر از 90 درصد آن پر شده، باید فکری به حال آن کنید. چراکه پر شدن حافظه خود یکی از دلایل کند شدن دستگاه‌های هوشمند است پس بهتر است همیشه بیشتر از 80 درصد ظرفیت حافظه را استفاده نکنید. عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌هایی که نمی‌خواهید را حذف کنید. البته در این قسمت باید یک نکته را هم در نظر بگیرید که فایل‌های جانک هم به احتمال زیاد در گوشی شما قرار داردند که آن‌ها ممکن است به خاطر نصب اپلیکیشن‌ها باشد اما اغلب بعد از طولانی مدت حجم زیادی می‌گیرند و باید آن‌ها را حذف کنید. برای اینکه بتوانید فایل‌های خود را حذف کنید، می‌توانید ابزارها و برنامه‌های مناسب آن را روی آیفون خود نصب کنید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. بعد از پایان این کار مطمئنا شاهد افزایش سرعت آیفون خواهید بود.

برنامه‌های پاکسازی گوشی آیفون:

 

از بک گراند لایو استفاده نکنید

به کارگیری تصاویر متحرک برای پس زمینه گوشی، یکی از کارهایی است که می‌تواند باعث کند شدن سرعت گوشی شما شود و علاوه بر آن، مصرف باتری زیادی هم دارد. پس بهتر است از تصاویر با کیفیت و ثابت استفاده کنید تا سرعت آیفونتان پایین نیاید.

غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک برنامه‌ها

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به افزایش سرعت آیفون شما بسیار کمک کند، غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک برنامه‌هاست. قطعا شما هم با این صحنه مواجه شده‌اید که گاهی اوقات گوشی شما خود به خود شروع به به‌روز رسانی اپلیکیشن‌ها می‌کند. این قضیه هم باعث کاهش سرعت موبایل می‌شود، هم حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. پس بهترین کار، خاموش کردن آن از طریق تنظیمات آیفون است. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید
  • روی App Store کلیک کنید
  • App Updates را در حالت Off قرار دهید

تنظیمات نوتیفیکیشن برنامه‌ها

به احتمال زیاد شما هم روی آیفون خود برنامه‌هایی دارید که به صورت مداوم برای شما نوتیفکیشن ارسال می‌کنند، اعلان‌ها خود یکی از دلایل کاهش سرعت هستند و اگر همزمان تعدادی زیادی از آن‌ها به شما ارسال شوند، پرفورمنس گوشی به شدت پایین می‌آید.

برای حل این موضوع تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • وارد Setting شوید
  • به بخش Notifications بروید
  • Allow Notifications را در حالت Off قرار دهید

البته در این قسمت که وارد می‌شوید، می‌توانید تنظیمات دیگری هم انجام دهید که این موضوع بیشتر بسته به سلیقه خود شماست. برای مثال این امکان را دارید که تنها صدا یا بج نوتیفیکیشن را قطع کنید، اما بهترین کار خاموش کردن کلی آن است چراکه تاثیر بیشتری روی افزایش سرعت آیفون دارد.

غیر فعال کردن دانلود اتوماتیک برنامه‌ها

یکی دیگر از فاکتورهایی که هم حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند، هم باعث کند شدن دستگاه می‌شود، دانلود خودکار است. برای غیر فعال کردن آن کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش Settings شوید
  • به General بروید
  • روی iTunes & App Store بزنید
  • حالا گزینه Automatic Download را برای تمام برنامه‌ها غیر فعال کنید

 

در این مقاله سعی کردیم تا به شما روش‌های متعددی برای افزایش سرعت آیفون را آموزش دهیم، البته اگر روش‌های بالا در بهتر شدن سرعت دستگاه شما بی تاثیر باشد، مشکل جدی‌تر از این‌هاست و باید گوشی شما توسط متخصصان بررسی و تعمیر شود. در آخر هم امیدواریم که این مطلب به شما کمک و به خوبی راهنمایتان کرده باشد.

مطالب مرتبط پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.