۲ دیدگاه
IOS, آیفون باز

با ۶ ویژگی جدید و کاربردی iOS 16 در دنیای امروزی آشنا شوید!

iOS 16

اگر از کاربران اپل و گوشی‌های آیفون باشید، قطعا منتظر اتفاق و خبر جدیدی از این کمپانی هستید. آپدیت نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS قطعا یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که هر ساله برای کاربران آیفون می‌افتد، به روزرسانی نسخه آی او اس است. هر بار با عرضه‌ی iOS جدید تغییرات زیادی اتفاق می‌افتد و کاربری آن را برایتان ساده‌تر می‌کند.

آیا iOS 16 را تا به حال امتحان کرده‌اید؟ اگر این سیستم‌عامل را روی آیفونتان نصب کرده باشید، بدون شک از ویژگی‌های جدید و کاربردی به‌روزترین OS لذت برده‌اید. در این مطلب قصد داریم ۶ ویژگی جدید آی‌اواس ۱۶ را به شما معرفی کنیم تا با قابلیت‌های کاربردی این آپدیت جدید بیشتر آشنا شوید. پس اگر دوست دارید در این باره اطلاعاتی به دست آورید در این مقاله همراهمان باشید.

جذاب‌ترین ویژگی‌های iOS 16 در یک نگاه

امکان ویرایش پیامک‌ها پس از ارسال، دور زدن کپچا، جدا کردن سوژه از عکس‌های دلخواهمان و ویژگی‌های کاربردی دیگر دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را می‌کشیدیم. در ادامه به معرفی ۶ ویژگی جدید سیستم عامل جدید گوشی‌های اپل می‌پردازیم.

آی او اس 16 - iOS 16

1-از ویرایش لاک اسکرین لذت ببرید

وقتی گوشی‌تان را در دست می‌گیرید، لاک اسکرین یکی از اولین چیزهایی است که می‌بینید. خوشبختانه با iOS 16 به‌آسانی می‌توانید انگشتتان را روی Lock Screen نگه دارید و آن را ویرایش کنید. به علاوه، این امکان را دارید که ورق بزنید و استایل‌های زیبا و متنوعی را انتخاب نمایید. همچنین تغییر فیلتر رنگ پس‌زمینه و فونت نوشته‌ها را که قبلا نمی‌توانستید عوض کنید با این آپدیت می‌توانید تغییر دهید. چند ویجت کاربردی روی لاک اسکرین دستگاهتان بیندازید تا تنها با یک نگاه بتوانید به اطلاعات مهم و کاربردی دسترسی داشته باشید.

ویرایش لاک اسکرین

2-پیامک‌هایتان را پس از ارسال، ویرایش و حذف کنید

بسیاری از ما با حس دستپاچگی فرستادن پیامی اشتباه آشنا هستیم. خوشبختانه به لطف به‌روزرسانی جدید اپل، به‌سادگی می‌توانیم پیامک‌هایی را که همراه با غلط املایی برای مخاطبینمان فرستاده‌ایم، تنها با یک لمس کوچک ویرایش کنیم. علاوه بر این موضوع، هرگاه پیامکی را به‌اشتباه برای مخاطب دیگری ارسال کرده باشیم نیز می‌توانیم به‌سادگی آن را حذف – Unsend و خیال خود را آسوده کنیم. همچنین می‌توانیم پیام‌هایی را که خوانده‌ایم در حالت ناخوانده قرار دهیم تا بعداً سر فرصت بتوانیم آن‌ها را بخوانیم.

ادیت و آنسند کردن در ios16

2-اعلان‌هایتان را به زیبایی مرتب کنید

به احتمال زیاد به اعلان‌هایی که کل صفحه لاک اسکرین را پُر می‌کنند و فضایی برای نمایش پس‌زمینه باقی نمی‌گذارند، توجه کرده‌اید. خوشبختانه اپل در iOS 16 این مسئله را به‌خوبی برطرف کرده و نوتیفیکیشن‌ها را به پایین صفحه‌نمایش هدایت کرده است. همچنین زمانی که اعلانی دریافت می‌کنید، آن را به‌صورت یک چرخ‌وفلک عمودی جذاب مشاهده می‌کنید. این قابلیت هم نسبت به چینش لیست‌وار سابق جلوه بهتری دارد و هم یک‌دستی کار کردن با گوشی را آسان‌تر می‌کند.

اعلان‌ها در iOS 16

3-قابلیت جذاب شِیرپلی این بار به اپ پیام‌ها می‌آید

قابلیت SharePlay را به احتمال زیاد می‌شناسید. همان قابلیت جذابی که امکان تماشای همزمان فیلم و شنیدن همزمان موسیقی را از طریق اپ فیس‌تایم فراهم کرده است. این بار در iOS 16، شِیرپلی یک گام رو به جلو برداشته و به اپ Messages نیز آمده است. حالا می‌توانید زمانی که همراه دوست صمیمی‌تان از این طریق مشغول تماشای فیلم هستید، همزمان با او چت کنید و لذت ببرید.

قابلیت SharePlay

4-حریم شخصی‌تان را بیش از پیش حفظ کنید

کمپانی اپل قابلیت Safety Check را به این آپدیت اضافه کرده است که باعث حفظ حریم خصوصی‌تان می‌شود و امنیت گوشی‌تان را بالا می‌برد. شما با این ویژگی می‌توانید دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی، رمزهای عبور، پیام‌ها و دیگر اپ‌های خود را مدیریت کنید. به علاوه، بررسی امنیتی بهتان اطلاع می‌دهد که چه افرادی به رمزها و اطلاعات دسترسی دارند.

در واقع اگر شما ارتباطتان را با فرد یا افرادی از زندگیتان قطع کرده‌اید که اطلاعات شخصی گوشیتان با آن(ها) به اشتراک گذاشته بودید، با قابلیت Safety Check می‌توانید هرگونه دسترسی آن(ها) را از بین ببرید.

قابلیت Safety Check

5-کپچا را به‌آسانی دور بزنید

به احتمال زیاد هنگام ورود به سایت‌های مختلف با کپچا روبه‌رو شده‌اید. همان کدهای عجیبی که باید بخوانید و واردشان کنید یا تصویر اتوبوسی که باید بگردید و پیدایش کنید. خوشبختانه اپل با به‌روزرسانی عالی خود چاره‌ای به حال این مسئله اندیشیده است.

در iOS 16 ویژگی جدیدی به نام توکن دسترسی خصوصی یا Private Access Tokens معرفی شده که کاربر را به‌عنوان یک انسان حقیقی به سایت‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند، معرفی می‌کند. این‌گونه بدون نیاز به وارد کردن کد کپچا می‌توانید از سایت‌های مورد نظرتان بازدید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است وارد اپ تنظیمات شوید و با ورود به بخش Apple ID، گزینه رمز عبور و امنیت را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید گزینه تایید خودکار را فعال کنید تا آیکلود به‌صورت اتوماتیک دستگاه شما را به عنوان یک انسان تایید کند و کپچا را دور بزند.

مراحل به صورت خلاصه:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • به بخش Apple ID بروید
  • سپس وارد قسمت Password & Security شوید
  • حالا روی گزینه‌ی Automatic Verification بزنید

با طی کردن مراحل بالا به راحتی می‌توانید از شر کپچا خلاص شوید!

کپچا

6-تنها با یک اشاره، سوژه را از عکس‌هایتان جدا کنید

قابلیت بررسی بصری تصاویر یا همان Visual Look Up را که می‌شناسید! همان قابلیت کاربردی است که می‌توانست عکس‌هایتان را آنالیز و سوژه‌ها را شناسایی کند. برای استفاده از این ویژگی جذاب در iOS 16 کافی است انگشتتان را روی سوژه مورد نظرتان در عکس قرار دهید، آن را به سادگی از پس‌زمینه جدا کنید و از طریق اپ Messages و دیگر اپ‌ها برای دوستان خود بفرستید. چه چیزی جالب‌تر از این؟

visual lookup

مراحل نصب آی او اس 16

اگر شما هم می‌خواهید مراحل نصب آی او اس 16 را پیش ببرید باید از طریق زیر جلو بروید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • روی General بزنید
  • سپس قسمت Software Update را لمس کنید
  • گزینه‌ی Upgrade to iOS 16 را انتخاب نمایید

1- مراحل نصب آی او اس 16

  • روی Download & Install ضربه بزنید
  • رمز عبور – Passcode خود را وارد کنید
  • گزینه‌ی Agree را در قسمت Terms and Conditions انتخاب نمایید

2- مراحل نصب آی او اس 16

حالا باید مقداری صبر کنید تا دانلود این سیستم عامل کامل شود تا آپدیت گوشی شروع شود.

مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف iOS 16

ویژگی‌های جدید آی‌اواس ۱۶ بسیاری از مشکلاتی را که کاربران طی سال‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کردند، برطرف کرده است. اما این به معنای خالی از ضعف بودن این به‌روزرسانی کاربردی نیست. در ادامه به مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این سیستم عامل جدید اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین نقاط قوت

  • جذابیت لاک اسکرین و امکان ویرایش و مرتب‌سازی آن
  • جداسازی آسان سوژه از تصاویر
  • ارتقاء امنیت و حفظ بیشتر حریم شخصی کاربر

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • اعمال شدن افکت‌های لاک اسکرین روی بعضی از تصاویر
  • کار نکردن ویژگی‌هایی مثل لایو تکست روی آیفون‌های قدیمی‌تر

جمع‌بندی

کمپانی نام‌آشنای اپل هر ساله طرفداران تکنولوژی را به به‌روزرسانی‌های جذابش غافلگیر می‌کند. سال 2022 نیز به رسم هر سال، اپل با دست پُر آمده و ویژگی‌های مفیدی را به iOS 16 افزوده است. راستی شما کدام‌یک از این ویژگی‌های جدید را بیشتر می‌پسندید؟ نظرتان را در بخش کامنت‌ها برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “با ۶ ویژگی جدید و کاربردی iOS 16 در دنیای امروزی آشنا شوید!

  1. رامین گفت:

    آیا ای اپس به صورت کامل از iOS 16 پشتیبانی می کند؟

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      بله تمام برنامه‌ها از آی او اس ۱۶ پشتیبانی می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.