بدون دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

آیا اپل واچ سری 8 ارزش خریدن دارد؟

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 با دنیایی از ویژگی‌های جدید و جذاب، یک انتخاب خوب برای مشکل‌پسندان و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی است. ظرافت در طراحی، حسگر تشخیص دمای بدن، سیستم نجات جان در تصادفات و امکانات دیگر این ساعت هوشمند، چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت. اما آیا به‌راستی این محصول جدید کمپانی نام‌آشنای اپل، ارزش خرید دارد؟ اگر می‌خواهید در این باره اطلاعاتی به دست آورید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

ویژگی‌های جذاب اپل واچ سری 8

کیفیت عالی، دوام مناسب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و ضدآب بودن دقیقاً همان ویژگی‌هایی هستند که از اپل واچ سری 8 امسال انتظار داشتیم. در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های این ساعت هوشمند اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌های اپل واچ سری 8

طراحی ظریف و زیبا

اپل واچ امسال نیز به‌رسم هر سال، طراحی زیبا و چشم‌نوازی دارد. لبه‌های نرم و گرد این ساعت هوشمند، ظرافت طراحی پارسال را با خود حفظ کرده است. این ساعت هوشمند بین ۳۲ گرم تا ۵۱٫۵ گرم وزن دارد و مدل استیل ضدزنگ آن سنگین‌ترین ساعت 2022 محسوب می‌شود. این ساعت زیبا در رنگ‌های میدنایت، استارلایت، سیلور و قرمز برای کاربران عرضه شده است.

کیفیت و دوام عالی

اپل واچ سری 8 در مقایسه با مدل‌های قبلی بادوام‌تر بوده و در برابر خش و ترک‌خوردگی نیز مقاوم‌تر است. تمامی مدل‌های سال 2022 در برابر شن و خاک مقاوم هستند، بنابراین به‌سادگی می‌توان از آن‌ها در ساحل استفاده کرد. این ساعت‌ها همگی ضدآب بوده و تا عمق ۵۰ متری آب سالم می‌مانند.

صفحه‌نمایش همیشه روشن اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 برای نخستین بار مجهز به قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن است. زمانی که دستتان را پایین می‌آورید، این ساعت هوشمند حرکت دست شما را تشخیص می‌دهد و نور صفحه را کم می‌کند تا شارژ باتری ساعت کم نشود. زمانی که دستتان را بالا می‌آورید یا صفحه‌نمایش را لمس می‌کنید، نور اسکرین زیاد می‌شود. جالب است بدانید که از طریق تنظیمات اپل واچ می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید.

صفحه‌نمایش همیشه روشن اپل واچ سری 8

اندازه‌گیری نجات‌بخش سطح اکسیژن خون

حسگرهایی که پشت این ساعت هوشمند جایگذاری شده‌اند، سطح اکسیژن خون را به‌درستی می‌سنجند. این سری با تابش نورهای ال‌ای‌دی سبز، قرمز و مادون‌قرمز به عروق مچ دست، میزان نور بازگشتی را می‌سنجد و با محاسبه رنگ خون، سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون

سنجش نوار قلب، کمک‌حال بیماران قلبی

الکترودهایی که در پشت اپل واچ سری 8 و دکمه چرخان آن کار گذاشته شده‌اند، فعالیت الکتریکی قلب را می‌سنجند. کافی است یک انگشت خود را روی دکمه چرخان قرار دهید تا این ساعت هوشمند نوار قلبتان را روی صفحه‌نمایش به شما نمایش می‌دهد.

مدیریت آسان چرخه خواب‌وبیداری

Apple Watch Series 8 را می‌توانید در حین خواب بپوشید و وضعیت خواب‌وبیداری خود را بسنجید. این ساعت کاربردی می‌سنجد که چه موقع در خواب هستید و چه موقع بیدار. همچنین به شما می‌گوید که خواب عمیق و مفید شما چند ساعت بوده و در چه ساعاتی اتفاق افتاده. تعداد دفعات بیدار شدنتان را نیز به شما می‌گوید. جالب است، نه؟

مدیریت آسان چرخه خواب‌وبیداری

حسگر تشخیص سانحه تصادف، ناجی جان انسان‌ها

حسگرهای حرکتی به‌روزرسانی شده همراه با الگوریتم پیشرفته، سانحه تصادف شدید را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و مراکز اورژانس را به‌موقع باخبر می‌کنند. زمانی که این ساعت کاربردی تصادفی را تشخیص دهد، ابتدا پیامی را به شما نشان می‌دهد. اگر ۱۰ ثانیه بگذرد و پیام کنسل نشود، ساعت شما با مراکز اورژانس و همچنین شماره تماس‌های اورژانسی که تعریف کرده‌اید، بلافاصله تماس می‌گیرد.

البته این را بدانید که این ویژگی (Crash Detection) در ایران قابل استفاده نیست و کاربرانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

ویژگی Crash Detection

سنجش دمای بدن و پیش‌بینی سیکل قاعدگی

اپل دو حسگر تشخیص دما را به اپل واچ سری ۸ افزوده است. یکی از این حسگرها دمای مچ دست را می‌سنجد و دیگری دمای هوا را اندازه می‌گیرد. بهترین کاربرد این قابلیت مفید برای سنجش سلامت بانوان است. این قابلیت جالب تغییرات دمای بدن را می‌سنجد و در پیش‌بینی زمان شروع سیکل قاعدگی به شما کمک می‌کند.

پیش‌بینی سیکل قاعدگی

ماندگاری شارژ مطلوب

این سری ۱۸ ساعت در روز روشن می‌ماند. اگر گزینه Low Power Mode را نیز در WatchOS 9 فعال کنید، می‌توانید ماندگاری شارژ ساعتتان را به ۳۶ ساعت در روز برسانید. ناگفته نماند که اپل واچ خود را می‌توانید با آداپتور اپل با توان ۱۸ وات به بالا یا کابل USB-C فست‌شارژر مگنتیک اپل شارژ کنید. ۸ دقیقه شارژ کنید و ۸ ساعت چرخه خوابتان را ردیابی کنید!

نقاط قوت و ضعف اپل واچ سری 8 در یک نگاه

اپل واچ سری جدید با قابلیت‌های شگفت‌انگیزی که دارد، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی روز دنیا را به خود جلب کرده است. این ساعت هوشمند نیز مانند هر دستگاه کاربردی دیگری، نقاط قوت و ضعفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین نقاط قوت

  • اضافه شدن رنگ‌های جذاب به مدل‌های سال 2022
  • مجهز به حسگر تشخیص دمای بدن، سیکل قاعدگی و تخمک‌گذاری
  • مجهز به حسگر تشخیص تصادفات رانندگی – Crash Detection

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • ماندگاری نه‌چندان ایده‌آل شارژ باتری
  • طراحی مشابه با سری اپل واچ سری 7

اپل واچ سری 8 بهتر است یا سری 7؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران به وجود می‌آید، این است که اپل واچ سری 8 بهترست یا سری 7؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که Apple Watch 8 از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی‌اش ندارد.

مدل 2022 رنگ‌بندی متنوع‌تری دارد، نسبت به سری قبلی مقاوم‌تر است و قابلیت‌های جدیدی را نیز به دنیا معرفی کرده است. اگر قابلیت سنجش دمای بدن، ردیابی خواب‌وبیداری، پیش‌بینی سیکل قاعدگی، نجات جان هنگام سوانح رانندگی و… برایتان مهم است، بدون شک اپل واچ امسال یک سر و گردن از مدل پارسال بالاتر بوده و ارزش خرید را دارد.

اپل واچ سری 8 یا سری 7

قیمت اپل واچ سری 8

با توجه به امکانات مفیدی که به اپل واچ سری جدید افزوده شده است، طبیعی است که قیمت این ساعت دوست‌داشتنی نسبت به سال قبل تا حدودی افزایش یافته باشد. در جدول زیر می‌توانید قیمت Apple Watch Series 8 و دیگر اپل واچ‌هایی که سال 2022 معرفی و عرضه شد را مشاهده کنید:

سایز اپل واچ SE نسل دوم اپل واچ سری ۸ اپل واچ اولترا
سایز کوچک ۲۴۹ دلار ۳۹۹ دلار
سایز بزرگ ۲۷۹ دلار ۴۲۹ دلار
سایز بسیار بزرگ ۷۹۹ دلار

 

کلام آخر

اپل واچ سری 8 بهترین انتخاب برای افرادی است که به استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در زندگی خود علاقه‌مند هستند. هر چه باشد، گذر کردن از ویژگی‌های جذاب سری جدید امسال که در این مطلب به آن پرداختیم، آسان نیست. راستی به نظر شما کدام ویژگی اپل واچ امسال جذاب‌تر است؟ نظرتان را برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.