۲ دیدگاه
IOS, آیفون باز

چند ترفند آیفون، رازهایی که کاربران iOS باید بدانند!

ترفند آیفون

دانستن ترفندهای مخفی آیفون به شما کمک می‌کند تا به قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کنید که قبل از این از آن‌ها بی‌خبر بودید. قابلیت‌های بسیار ساده و کاربردی که انجام کارهایتان را در آیفون راحت‌تر می‌کند. اگر شما هم دوست داریدت ترفند آیفون یاد بگیرید و با قابلیت‌های پنهان دستگاه‌های iOS خود مواجه شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پنهان کردن اپ‌ها در آیفون

یک ترفند آیفون که به احتمال زیاد آن را نمی‌دانستید، پنهان کردن برنامه‌ها در آیفون است. انجام دادن آن کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید تنها چند ثانیه انگشت خود را روی برنامه مورد نظر نگه دارید و سپس گزینه‌ی Remove app و یا Move app to library را انتخاب کنید.

پنهان کردن برنامه در آیفون

کپی سریع متن، Redo و Undo

یک ترفند آیفون که از آن بی خبرید، کپی سریع نوشته است، برای این کار شما کافیست جمله و یا کلمه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید و روی آن بزنید تا سلکت شود، حالا دو انگشت خود را به سمت داخل حرکت دهید تا متن Copy شود. بعد از این کار باید دو انگشت خود را روی صفحه به سمت بیرون حرکت دهید تا متن Paste شود.

اگر بخواهید هر چیزی که نوشته‌اید را مجددا تکرار کنید، می‌توانید از قابلیت Redo استفاده کنید، برای انجام این کار باید سه انگشت خود را روی صفحه به سمت راست بکشید. برای برگشتن به مرحله قبل هم کافیست سه انگشت خود را روی صفحه به سمت چپ حرکت دهید تا هر چیزی که در مرحله قبل نوشتید مجددا تکرار شود.

البته برای آندو و ریدو شما می‌توانید از یک ترفند آیفون دیگر هم استفاده کنید. در این روش باید آیفون خود را تکان دهید تا روی صفحه گزینه‌های Undo و Redo نمایش داده شود و تا با زدن روی هر کدام، عملیات مورد نظر خود را انجام دهید. البته ممکن است این گزینه‌ها برای شما فعال نباشد، برای فعال کردن آن کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

redo undo در آیفون

  1. وارد Settings شوید
  2. قسمت Accessibility را باز کنید
  3. به بخش Touch بروید
  4. گزینه‌ی Shake to undo را فعال کنید

سلکت سریع آیتم‌ها در آیفون

در گوشی‌های آیفون شما در هر منو یا لیستی باشید، می‌توانید با کشیدن دو انگشت خود از پایین به بالای صفحه موارد دلخواه خود را سلکت کنید تا آن‌ها را حذف، کپی یا به جای دیگری منتقل کنید. این ترفند آیفون کار شما را در Select سریع‌تر می‌کند و دیگر لازم نیست به صورت دستی و تکی آن‌ها را تیک بزنید.

ترفند آیفون – کیبورد جذاب

یک ترفند آیفون که احتمالا آن را نمی‌دانید، وارد کردن سریع اعداد در متن است. هنگامی در حال تایپ کردن هستید برای اضافه کردن اعداد در متن باید کیبورد خود را تغییر دهید، اما یک روش دیگر هم برای این کار وجود دارد که عملیات را سریع‌تر می‌کند. در این روش باید هنگام نوشتن انگشت خود را روی دکمه‌ی اعداد بکشید و روی عدد موردنظر خود نگه دارید تا کیبوردتان از حالت خود خارج نشود و کارها سریع‌تر پیش برود.

مخفی کردن عکس‌ در آیفون

به احتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید تصاویر شخصی خود را در گوشی پنهان کنید، این کار را با یک ترفند آیفون به راحتی می‌توانید انجام دهید. کافیست وارد گالری خود شوید و تصویری که می‌خواهید پنهان کنید را باز کنید، حالا باید روی آیکون مربعی شکل Share در پایین و سمت راست صفحه بزنید و گزینه‌ی Hide را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه عکس‌های هاید شده همه در پوشه‌ی Hidden قرار می‌گیرد و می‌توانید از این طریق به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ترفند اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران هنگام فیلمبرداری و یا استوری گرفتن با آن درگیر هستند، عدم امکان فیلم گرفتن هنگام پخش موسیقی است. زمانی که شما دوربین خود را برای فیلم گرفتن باز می‌کنید، موسیقی قطع می‌شود و این ممکن است شما را کمی آزار دهد. اما با یکی از ترفندهای مخفی آیفون شما می‌توانید این موضوع را به راحتی حل کنید. کافیست وارد برنامه دوربین خود شوید و  قسمت عکس را باز کنید، با نگه داشتن دکمه‌ی آن شروع به فیلم گرفتن کنید بدون این که  موزیک قطع شود.

ترفند چراغ قوه آیفون

ممکن است خیلی از شما ندانید که می‌توانید درجه نور چراغ قوه آیفون خود را تنظیم کنید. این کار بسیار ساده است و تنها باید وارد کنترل سنتر شوید و انگشت خود را چند ثانیه روی آیکون چراغ قوه نگه دارید تا بتوانید درجه نور را کم و زیاد کنید.

ترفند چراغ قوه آیفون

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم تا به شما انواع ترفند آیفون را آموزش دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید. البته همه این ترفندها ویژگی‌های دستگاه‌های iOS هستند که اغلب کاربران آن را هنوز کشف نکرده‌اند، اما شما با آن‌ها می‌توانید کارهای روزمره خود را سریع‌تر از قبل انجام دهید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “چند ترفند آیفون، رازهایی که کاربران iOS باید بدانند!

  1. محمد گفت:

    اون قسمت مربوط به اینستاگرام خیلی خوب بود

    1. Maedeh گفت:

      محمد عزیز ممنون از نظر شما خوشحالیم که براتون مفید بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.