بدون دیدگاه
استراتژی, معرفی بازی

ترفند های ماینکرافت که هر گیمری باید آن‌ها را بلد باشد!

ترفند های ماینکرافت

یکی از بازی‌های ماجراجویی و فکری که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. ماین کرفت است. این گیم توسط استودیوی بازیساز معروف موجانگ – Mojang در سال 2011 برای PC منتشر شد و به دلیل محبوبیتی که بین گیمرها داشت، این کمپانی تصمیم گرفت نسخه‌های دیگر آن برای کنسول‌ها و بعد گوشی‌های موبایل عرضه کند تا افراد بتوانند به Minecraft در همه پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند. این بازی سختی‌های خود را دارد و باید با آن سر و کله بزنید تا بتوانید قلق آن را یاد بگیرید. اگر شما هم با این مسئله روبه‌رو شده‌اید و یا در کل می‌خواهید با ترفند های ماینکرافت در آیفون اشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

گیم پلی ماینکرافت

در Minecraft تنها هدف بقا است و شما باید بتوانید در شرایط مختلف با ساختن سرپناه، پیدا کردن غذا و از بین بردن موجودات وحشی زنده بمانید و بازی را پیش ببرید. در این گیم پلی باید با استفاده از آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید و در اختیارتان قرار می‌گیرد، پناهگاه برای خود بسازید و با ابزارهای که ساخته‌اید از خود در برابر موجودات ناشناخته و خطرناک دفاع کنید.

گیم پلی ماینکرافت

مودهای بازی

ماین کرفت 2 مود Creative و Survival دارد و این امکان را دارید که در ابتدای بازی حالت دلخواه خود را انتخاب کنید.

شما در حالت خلاقانه باید با منابع و آیتم‌های نامحدودی که در اختیار دارید شروع به ساخت و ساز کنید و با ذهن خلاق خود سازه‌های جدیدی را به وجود آورید. جالب است بدانید که در مود Creative دیگر خبری از حملات موجودات خطرناک نیست و با خیال راحت می‌توانید به ساخت و ساز بپردازید.

مود بقا یکی از حالت‌های چالش برانگیز بازی ماینکرافت است که در روز باید به حفاری یا ساخت و ساز خانه‌ای مستحکم بپردازید و غذا و آیتم‌های مختلف پیدا کنید. در شب باید پناه بگیرید و با استفاده از سلاح‌هایی که جمع آوری کردید از خود دفاع کنید و نگذارید که موجودات خانه‌ی شما را از بین ببرند.

معرفی ترفند های ماینکرافت

میانبرهای مختلفی برای بازی ماین کرفت آیفون وجود دارد و در ادامه به معرفی و بررسی ترفندها می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها به آسانی می‌توانید بقای خود را تضمین کنید.

بازی ماینکرافت برای ایفون

چوب درخت

در این بازی سعی کنید که 4 تا درخت پیدا کرده تا با ضربه زدن به آن‌ها به راحتی بتوانید هیزم تهیه کنید. سپس آن‌ها را در انبار بگذارید تا هر زمان که به آن‌ها احتیاج داشتید به سراغشان بروید. شک نکنید که حتما به کارتان خواهد آمد. پس از آن شما می‌توانید با استفاده از هیزم‌هایی که جمع آوری و در انبار ذخیره کردید، تخته چوبی بسازید و حتما یک بلوک را برای بعدا نگه دارید.

حالا که تخته چوبی ساختید، این امکان را دارید که با استفاده از چوب دستی که در اختیارتان هست یک کلنگ چوبی بسازید و با آن می‌توانید 19 تکه سنگ به دست آورید که از آن طریق کوره، کلنگ سنگی و شمشیر به وجود آورید.

یکی دیگر از ترفند های ماینکرافت استفاده از میز است. در واقع میز ترکیب‌های مختلفی را برای ساختن آیتم‌های پیچیده در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند به شما در طول بازی بسیار کمک کند.

ساخت پناهگاه

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم هدف اصلی بازی Minecraft، بقا است. پس برای زنده ماندن باید پناهگاه مستحکمی را برای خود بسازید. هنگامی که خانه‌ی خود را ساختید با استفاده از هیزم‌هایی که داشتید، یک در چوبی بسازید تا هنگام شب از حملات موجودات مختلف در امان باشید.

آماده روبه‌رویی با هیولاها شوید!

در بازی ماین کرفت موجودات مختلفی وجود دارند که می‌توانند بقای شما را به خطر بیندازند، به همین دلیل بهترست قبل از شروع بازی با هیولاهای خطرناک آشنا شوید و ترفندهای مواجه با آن‌ها را یاد بگیرید.

زامبی‌های این گیم بسیار کند هستند و شما به راحتی با مشت زدن می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید و راحت‌ترین روش برای کشتن آن‌ها با شمشیر است. به علاوه، مدل دیگری از مردگان متحرک به اسم پیگمن وجود دارد که آن‌ها در زیرزمین زندگی می‌کنند و اگر تحریک نشوند به شما حمله نخواهند کرد و جالب است بدانید که آن‌ها به آتش مصون هستند.

خزندگان از دیگر موجودات این بازی هستند و هنگامی که به شما نزدیک می‌شوند، منفجر می‌شوند. بهترین راه برای کشتن آن‌ها با تیر و کمان است.

هیولاهای ماین کرفت

اسکلت‌ها در بازی ماین کرفت دارای تیر و کمان نامحدودی هستند و شما باید به صورت مخفیانه و با سرعت بالای آن‌ها را با شمشیر و یا تیر و کمان بکشید. مدل دیگری از اسکلت‌ها به اسم ویدر هست که آن‌ها در زیرزمین زندگی می‌کنند. حواستان به این موجودات موذی باشد چرا که آن‌ها ناگهانی و هنگام شب حمله می‌کنند.

به علاوه، عنکبوت‌هایی در Minecraft وجود دارند که می‌توانند روی بلوک‌های بپرند و در بین تارهایی که ایجاد کردند پنهان شوند. نوع خاص دیگری از این موجودات، به اسم عنکبوت‌های غار هستند که آن‌ها نسبت به نوعی که توضیح دادیم وحشی‌ترند و زهر بسیار کشنده دارند.

گست‌ها موجودات بسیار بزرگی هستند که در هوا پراکنده‌اند و می‌توانند توپ‌های آتشین را به سمتتان پرتاپ کنند. بلیزها هم مانند گشت ها توپ های آتشین پرتاپ می‌کنند و نسبت به آتش مقاوم‌اند. اسلایم‌ها هیولاهای خشنی هستند که برای از بین بردنشان کافیست که آن‌ها را به سمت گودالی پر از مواد مذاب و یا چاله‌ای هدایت کنید. مکعب‌های ماگما مانند اسلایم‌ها وحشی و خشن هستند، پس حتما حواستان به این موجودات مکعبی کوچک باشد.

سخن آخر

در آخر باید گفت گاهی اوقات خبری از هیولاهای مختلف نیست و شما می‌توانید در خانه و یا پناهگاه خود استراحت کنید. برای این کار کافیست روی تخت بزنید و هنگامی که به خواب می‌روید، زمان بین شب تا صبح بسیار سریع‌تر از حالت عادی طی می‌شود.

اگر می‌خواهید به راحتی بخوابید و نگران حملات موجودات بازی نباشید، می‌توانید تا 30 بلوک زیرزمین را حفاری کنید و سپس تخت خود را در آن محل قرار دهید. حتما برای این که در این مکان گیر نکنید، راه برگشتی را برای سطح زمین بسازید.

امیدواریم از ترفند های ماینکرافت که در این مقاله به شما آموزش دادیم، استفاده کنید و بتوانید با دانش بیشتر این بازی را تجربه کنید و لذت ببرید. اگر سوال، نظر و یا ترفندی در ذهنتان دارید، حتما آن را در بخش دیدگاه با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی در بخش دبدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.