بدون دیدگاه
آیفون باز, سخت افزار

پردازنده a16 با CPU قدرتمند!

طی 2 سال گذشته که کمپانی اپل تراشه‌های a14 و a15 طراحی و تولید کرد، تغییرات بزرگی در این دو چیپ دیده نشد و تنها از لحاظ عملکردی بهبود پیدا کردند. با توجه به گزارش‌ها و منبع‌های موثق، اپل تراشه‌ی a16 را برای آیفون 14 خواهد ساخت و در این گوشی به کار خواهد برد. سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید، این است که مشخصات این چیپ چه مواردی است. اگر دوست دارید زودتر از افراد دیگر درباره پردازنده a16 اطلاعاتی به دست آورید و با ویژگی‌های آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

مشخصات پردازنده a16

با توجه به تاریخچه اپل در قسمت پردازنده‌ها، همیشه پیشرفت داشته و با تولید هر سری از تراشه‌ها بهبود قابل مشاهده بوده است. پس با اطمینان می‌توانیم بگوییم که حداقل پردازنده a16 از لحاظ عملکردی بهبود خواهد داشت و به احتمال زیاد کمپانی اپل در تراشه a16 از فرآیند 4 نانومتری (یا همان N4P) کمپانی TSMC استفاده خواهد کرد.

فرآیند 4 نانومتری

بخش CPU

این را در نظر داشته باشید که بهبود عملکرد ترانزیستورها در بخش فرآیندی محدودیت‌های خود را دارد اما یکی از ویژگی‌های پر رنگ این چیپست در بخش CPU  است. در این قسمت هسته بزرگ آن به مدل اولانچ – Avalanche و هسته کوچک آن کم مصرف‌تر است، به مدل بلیزارد – Blizzard ارتقا پیدا خواهد کرد.

جالب است بدانید که ترکیبی که در بالا گفتیم جایگزین هسته‌های فایراستورم – Firestorm و آیس استورم – Icestorm در چیپست‌های a14 و a15 خواهد شد.

جمع بندی

در آخر باید به  این نکته اشاره کرد که تغییرات بزرگ و خاصی در پردازنده‌های a14 و a15 اپل پس بهترست توقع زیادی از تراشه‌ی جدیدی که این کمپانی قرار است ایجاد کند، نداشته باشیم. این را هم در نظر داشته باشید که تا زمانی که این تراشه تولید و معرفی نشود، نمی‌توان قطع به یقین به گزارش‌ها اطمینان داشت.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید و جذاب بوده باشد. اگر شما هم سوال، نظر و یا اطلاعاتی درباره‌ی پردازنده a16 دارید، آن را با ما و دیگر کاربران آی‌اپسی در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.