بدون دیدگاه
آیفون باز, آیفون ها

آیفون 15 سیم کارت نمی‌خورد! راست یا دروغ؟

آیفونن 15

از آن‌جایی که کمپانی اپل طرفداران بسیار زیادی دارد، همیشه قبل از عرضه محصولاتش بسیاری از افراد به دنبال اخبار و اطلاعات احتمالی آن هستند. این روزها هم با این حال که هنوز آیفون 14 به بازار عرضه نشده، زمزمه‌هایی از آیفون 15 در فضای وب پبچده که جالب است درباره آن بدانید.

اپل اصالت فیزیکی سیم کارت را کنار خواهد گذاشت

با پیشرفت روزافزون فناوری، می‌توان توقع تغییرات بزرگی را در آینده به خصوص برای کمپانی موفقی مثل اپل داشت. یکی از اتفاقاتی که در آیفون 15 شاهد آن خواهیم بود، کنار گذاشتن اسالت فیزیکی سیمم کارت‌هاست. بدین معناست که شما دیگر برای استفاده از خط تلفن همراه خود لازم نیست از سیم کارت فیزیکی استفاده کنید و باید برای اتصال به آن به فناوری eSIM متکی شوید. البته به نظر می‌رسد که این ادعا درباره مدل‌های پرو درست باشد و اطلاعی درباره سری غیر پرو آن در دسترس نیست.

فناوری eSIM چیست؟

در دستگاهی مثل آیفون 15 شما دیگر نیازی به گذاشتن سیم کارت فیزیکی داخل گوشی خود ندارید، چراکه با تکنولوژی eSIM که در واقع مانند یک سیم کارت در گوشی شما وجود دارد که به اپراتورهای مختلفی متصل می‌شود و هر سیم کارتی که داشته باشید را به تلفن شما متصل می‌کند، بدون این که نیازی به سیم کارت فیزیکی داشته باشد. البته این فناوری ممکن است هنوز در تمام کشورها فعال نشده باشد و به همین دلیل احتمال می‌رود که اپل، آیفون 15 را برای این کشورها با پشتیبانی از سیم کارت فیزیکی عرضه کند.

تاچ آیدی به آیفون 15 برمی‌گردد

از آن‌جایی که زمان زیادی تا عرضه‌ی این سری از آیفون‌ها پیش رو داریم، اما تحلیلگران این حوزه اطلاعاتی را درباره‌ی آن فاش کرده‌اند. مینگ چی کو که یکی از معروف‌ترین تحلیلگران محصولات اپل است، می‌گوید که در آیفون 15 به احتمال زیاد تاچ آیدی روی صفحه نمایش قرار خواهد گرفت. این درحالی است که در سری‌های اخیر این گوشی‌ها Touch ID جای خود را به Face ID داده بود. البته حالا با پیش بینی‌هایی که شده تاچ آیدی به آیفون برمی‌گردد و در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

تاچ آیدی در آیفون 15

حذف پورت‌های گوشی

یکی از تغییراتی که در آینده‌ در تمام وسایل هوشمند والکترونیک اتفاق خواهد افتاد، حذف پورت‌های خروجی است. رفته رفته تکنولوژی به سمتی خواهد رفت که شما نیازی به اتصال کابل‌ها نداشته باشید و از لوازم جانبی بی سیم استفاده کنید. ممکن است اتفاق برای آیفون 15 هم بیوفتد و پورت‌ها به کلی حذف شوند. قطعا شما هم از خواندن این بخش تعجب کردید و شاید هم احساس کنید که این تغییر کارهای شما را مختل می‌کند. ممکن است این تغییر انقلابی کمی عجیب به نظر برسد، اما قطعا شما هم رفته رفته به آن عادت می‌کنید و بعد از سال‌ها دیگر وسایل‌ها و کابل‌های سیم دارد را رها خواهید کرد.

آیفون 15 بدون پورت

البته اگر حذف پورت‌ها اتفاق نیوفتد با توجه به قرار دادن USB C در آیپدهای جدید این احتمال وجود دارد که کمپانی اپل در آیفون 15 درگاه لایتنینگ را با USB C جایگزین کند که باز هم اتفاق خوبی است چراکه شما با این درگاه برای استفاده از اکسسوری‌ها حق انتخاب بیشتری در بین وسایل هوشمند خواهید داشت و قطعا کار شما راحت‌تر خواهد شد.

صفحه نمایش روی محفظه دوربین پشتی

یکی از تغییرات هیجان انگیزی که به احتمال زیاد در آیفون 15 آن را داشته باشیم، صفحه نمایشی روی محفظه دوربین است. شاید غیر ممکن به نظر برسد اما با مشاهده تصاویری که وجود دارد، خواهید دید که این تنها حدس و گمان نیست و اپل در حال تست کردن این قابلیت است. با این امکان شما یک صفحه نمایشی مشابه با اپل واچ روی محفظه‌ی دوربین خواهید داشت که می‌توانید اطلاعات اجمالی از تماس‌های دریافتی، موسیقی در حال پخش، ساعت و میزان شارژ گوشی را در یک نگاه داشته باشید.

آیفون 15

دیزاین آیفون 15

اگر بخواهیم به دیزاین آیفون 15 نگاهی بیندازیم باید گفت بر اساس تصاویر و حدس و گمان‌ها، در این سری از گوشی‌های اپل لبه‌های صاف و براقی خواهیم داشت و دیگر خبری از لبه‌های تیز نیست و صفحه نمایش آن هم یک محافظ سرامیکی دارد  که به خوبی می‌تواند ضربه گیر باشد و از صفحه نمایش شما مراقبت کند.

دوربین

در پشت گوشی شما یک دوربین چهارگانه با فلاش را می‌بینید که همانطور که در بالا گفتیم تنها دوربین نیستند و نمایشگر کوچکی هستند که با مکانیزم جدیدی که در آن‌ها به کار رفته به صفحه نمایش بزرگتری تبدیل می‌شوند که در یک نگاه به شما اطلاعاتی را نمایش می‌دهند.

آیفون 15

آیا ناچ در آیفون 15 حذف می‌شود؟

اخیرا اپل بسیار در تلاش است تا ناچ بالای آیفون را حذف کند، ممکن است این تغییر از نظر شما کمی جزئی به نظر برسد، اما همین تغییر جزی به دلیل وجود سنسورهایی که در آن قرار داده شده، به این سادگی اتفاق نمی‌افتد. اما اپل همواره در تلاش است تا آن را کوچک و کوچکتر کند. پیش بینی می‌شود که در آیفون 15 ناچ آیفون بسیار کوچکتر شود به قدری که ممکن است حتی وجود آن را احساس نکنید. البته امیدواریم که همه چیز مطابق پیش بینی‌ها باشد و شاهد این تغییر جذاب باشیم.

قیمت و زمان عرضه‌ی سری 15 گوشی‌های اپل

طبق روال همیشگی اپل، گوشی‌ها و محصولات جدید آن اغلب در سپتامبر معرفی می‌شوند. آیفون 15 هم به احتمال خیلی زیاد در سپتامبر 2023 معرفی شود و در اختیار کاربران قرار گیرد. اما ممکن است با خود فکر کنید که این گوشی با چه قیمتی عرضه می‌شود؟ قطعا نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد، اما به نظر می‌رسد که قیمت آن چیزی حدود 1000 دلار یا بیشتر باشد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق آن باید صبر کنیم تا اخبار رسمی آن اعلام شود.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.