بدون دیدگاه
آموزش, آیفون باز, رفع مشکل

چرا تاچ ایدی آیفون کار نمیکنه ؟ راه حل + آموزش

چرا تاچ ایدی ایفون کار نمیکنه

کار نکردن تاچ آی دی آیفون

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که “چرا تاچ ایدی آیفون کار نمیکنه” و یا در تشخیص آن دچار اشتباه شود. دلایل متعددی می‌تواند برای آن وجود داشته باشد. اگر شما هم دوست دارید بدانید که علت این امر چیست، در این مطلب همراه ما باشید تا دلایل و راه حل‌ رفع آن را به شما آموزش دهیم.

چرا تاچ آیدی آیفون کار نمیکنه ؟

قبل از اینکه سراغ حل این مشکل برویم باید بدانید که تاچ آیدی، یک سنسور اسکن اثر انگشت است که با استفاده از آن شما می‌توانید قفل گوشی خود را باز کنید و وارد آن شوید. البته نه تنها برای باز کردن قفل گوشی، بلکه برای  ورود به قسمت‌های مهمی مثل تغییر رمز عبور، برنامه‌‌های بانکی و امنیتی، باید از Touch ID و یا رمز ورود خود استفاده کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید وارد این قسمت‌ها شوید و کارهایتان را انجام دهید.

 

حل مشکل تاچ آیدی با به روز رسانی iOS

آپدیت سیستم عامل یکی از نکاتی است که باعث عملکرد بهتر کلی گوشی شما می‌شود. گاهی اوقات ممکن است شما سیستم عامل iOS خود را به‌روزرسانی نکرده باشید و دچار مشکلاتی شوید و به این فکر کنید که چرا تاچ ایدی آیفون کار نمیکنه. پس قبل از اینکه سراغ دلایل و راه حل‌های دیگر بروید، ورژن iOS خود را آپدیت کنید تا پرفرومنس آیفون را بالا ببرید.

ضربه خوردن و یا شکسته شدن تاچ آیدی

از آنجایی که سنسور تاچ آیدی بسیار کوچک است، ممکن است متوجه آسیب دیدن آن نشوید. اما باید خوب دقت کنید و ببینید که آیا تاچ آیدی شما ضربه دیده و یا شکسته است. چراکه در این صورت مطمئنا در تشخیص اثر انگشت شما دچار مشکل می‌شود و کار نخواهد کرد.

اما در جواب “چرا تاچ آیدی آیفون کار نمیکنه” باید بگوییم که طبیعتا زمانی که اسکنر آیفون ضربه دیده و یا شکسته باشد، کار نخواهد کرد. در چنین شرایطی، تنها کاری که می‌توان انجام داد، این است که به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید تا مشکلتان را حل کنند.

سنسور تاچ آیدی را تمیز کنید

احتمال دارد که با خواندن مطالب بالا و چک کردن آیفون خود باز هم مشکلتان حل نشده باشد. اگر سیستم عاملتان آپدیت است و سنسور تاچ آیدی هم آسیب ندیده، پس واقعا چرا تاچ ایدی آیفون کار نمیکنه ؟! در این حالت به احتمال زیاد یک کار بسیار ساده را فراموش کرده‌اید، آن هم تمیز کردن تاچ آیدی است. اگر اسکنر اثرانگشت تمیز نباشد، امکان دارد که گوشی نتواند فینگرپرینت شما را تشخیص دهد.

پس همین حالا با یک دستمال مناسب آن را تمیز کنید و دوباره امتحان کنید. البته این احتمال هم وجود دارد که دستتان به دلیل استفاده از کرم‌های مرطوب کننده کمی چرب باشد. در نهایت همین باعث شود که سیستم نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد. پس حتما از پاک بودن دست خود هم مطمئن شوید و سپس تاچ آیدی را امتحان کنید.

تنظیم مجدد Touch ID

سیستم تشخیص اثر انگشت احتمال دارد به مرور زمان تغییراتی که در پوست شما ایجاد می‌شود را متوجه شود و به همین دلیل Fingerprint شما را تشخیص ندهد. در این وضعیت بهترین کاری که برای رفع مشکل کار نکردن تاچ آی دی آیفون، می‌توانید انجام دهید، حذف اثرانگشت قبلی و تنظیم مجدد آن است.

اگر گوشی شما دچار مشکلات فنی نشده باشد، شما می‌توانید از این طریق به راحتی چالش خود را برطرف کند. چراکه این روش اغلب مشکل کاربران را حل می‌کند. برای انجام تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیم تاچ آیدی

  • وارد Setting شوید
  • بخش Touch ID and Passcode را باز کنید
  • روی Add Fingerprint بزنید

البته باید توجه داشته باشید که برای ورود به این بخش باید رمزی که به صورت کاراکتر انتخاب کرده‌اید را وارد کنید تا بتوانید وارد این قسمت شوید و تنظیمات موردنظر را انجام دهید.

در این مطلب ما سعی کردیم روش‌های مختلفی را برای حل مشکل تاچ ایدی ایفون برای شما توضیح دهیم، امیدواریم که این مقاله به خوبی راهنمایی‌تان کرده باشد.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.