بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

اپل آیدی و کاربرد آن

اپل آیدی چیست؟

یکی از نیازها اولیه کاربران iOS، داشتن اپل آیدی است. در واقع Apple ID شناسنامه‌ی دستگاه شما به حساب می‌آید و با استفاده از آن به امکانات زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد. برای مثال می‌توانید اپل واچ خود را به گوشی هوشمندتان وصل کرده و با ورود به اکانت اپل، دیگر لازم نیست بسیاری از اطلاعاتتان را مجددا وارد کنید. چراکه از این طریق، تمام دیتاها به صورت خودکار همگام سازی می‌شوند.

کاربرد Apple ID

اپل آیدی کاربردهای بسیار زیادی دارد. برای مثال در App Store ،Apple Music ،iCloud ،iMessage ،FaceTime و بسیاری از سرویس‌های دیگر شما نیازمند داشتن حساب کاربری در اپل هستید تا به صورت رایگان به این خدمات دسترسی داشته باشید. اگر Apple ID ندارید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات زیر این کار را انجام دهید:

کاربرد اپل ایدی

  1. وارد تنظیمات یا Setting شوید
  2. یکی از گزینه‌های Forgot password یا Don’t have an Apple ID را انتخاب کنید
  3. حالا Create an Apple ID را بزنید

نکات مهم

اپل آیدی علاوه بر ارائه خدمات و سرویس‌هایی که اشاره شد، اطلاعات مهم شما را مانند مخاطبان، دیتاهای پرداختی و امنیتی را ذخیره می‌کند و در خود نگه می‌دارد. اما باید یک نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر شما از چندین دیوایس مثل مک، آیپد و آیفون استفاده می‌کنید، لازم نیست برای هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه اپل آیدی بسازید.

تنها با یک ایمیل و شناسه کاربری می‌توانید به همه دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید. همین خود یک مزیت به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم شناسه اپل شما، اطلاعات مهمتان را حفظ و ذخیره می‌کند. پس زمانی که یک اپل آیدی برای تمام دیوایس‌ها دارید، دیگر لازم نیست اطلاعات اولیه مثل رمزها، شماره‌ها و خیلی چیزهای دیگر را در دستگاه‌های جدید وارد کنید. همین باعث می‌شود تا تجربه‌ی کاربری جذاب‌تری را در استفاده از محصولات اپل داشته باشید و لذت ببرید.

استفاده از اپل ایدی

دانلود برنامه و بازی آیفون بدون نیاز به اپل آیدی

با وجود همه توضیحاتی که درباره اپل آیدی به شما دادیم، باز هم ممکن است در ایران افراد زیادی باشند که در حال حاضر اپل آیدی ندارند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید. بهترین راه حل استفاده از آی‌اپس است.

فرقی نمی‌کند که اپلیکیشنی که لازم دارید ایرانی است یا خارجی، در این اپ استور ایرانی شما برای هیچ کدام از آن‌ها نیاز به شناسه ندارید و می‌توانید بدون نیاز اپل آیدی هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید بدون محدودیت روی آیفون خود نصب کنید و لذت ببرید.

دانلود اپلیکیشن از اپ استور

یکی از خدماتی که شما با داشتن اپل ایدی از آن برخوردار می‌شوید، امکان دانلود برنامه و بازی‌ها از Appstore است. البته با وجود تحریم‌هایی که اپل برای ایرانی‌ها ایجاد کرده، در حال حاضر اغلب برنامه‌های ایرانی را نمی‌توانید از آنجا دانلود کنید. همه اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور  حذف شدند و کاربران آیفون برای دانلود و استفاده از آن‌ها با چالش روبرو هستند. البته جای نگرانی نیست، چراکه اپ استور ایرانی آی‌اپس این مشکل را برطرف کرده و برای شما بستری فراهم کرده است که در آن بتوانید بدون محدودیت و با اینترنت نیم بها همه اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی را دانلود و نصب کنید.

در این بخش سعی کردیم تمام ابهاماتی که درباره اپل آیدی وجود دارد را رفع کنیم و برای آن‌ها راه حلی به شما ارائه دهیم. البته اگر باز هم با وجود توضیحات، سوالی ذهنتان را درگیر کرده است، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.