بدون دیدگاه
آیفون باز, اپلیکیشن های پیش فرض

لایو فوتو ایفون

قابلیت لایو فوتو

لایو فوتو یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌ها اپل است که برنامه Camera وجود دارد و شما می‌توانید به خواسته‌ی خود آن را فعال یا غیر فعال کنید. اولین بار این قابلیت در گوشی iPhone 6S دیده شود و سری‌های بعدی آن هم از Live Photo پشتیبانی می‌کند. هنگامی که لایو فوتو ایفون را فعال می‌کنید در واقع تصویری که گرفتید را به گونه‌ای ضبط کرده‌اید و وقتی که انگشت خود را روی عکس نگه می‌دارید برای چند ثانیه مانند کلیپی حرکت می‌کند.

هنگامی که عکس را با ویژگی Live Photo گرفتید، به این معناست که آن تصویر 1.5 ثانیه قبل از عکس اصلی شاتر و 1.5 ثانیه بعد از آن به وسیله‌ی دوربینتان ذخیره می‌گردد. اگر می‌خواهید درباره‌ی لایو فوتو و نحوه فعال سازی آن بیشتر بدانید، ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

چگونه با ایفون عکس لایو بگیریم ؟

راه فعال کردن Live Photo کار بسیار ساده‌ایست. برای این کار باید وارد برنامه Camera آیفون شوید و اگر دقت کنید در بالا شکل دایره‌ای تو در تویی را می‌بینید که با لمس آن، می‌توانید لایو فوتو را On کنید. هر زمان هم که خواستید آن را غیر فعال کنید، دوباره مراحلی که گفتیم را طی کرده و روی علامت Live Photo بزنید تا Off شود.

فعال سازی لایو فوتو ایفون به طور خلاصه:

  • وارد برنامه Camera شوید
  • در بالای صفحه روی علامت دایره‌ای تو در تو بزنید
  • حالا می‌توانید عکس با قابلیت لایو فوتو بگیرید

نکات مهم

نکته قابل توجه این است که با فعال کردن لایو فوتو ایفون، تنها عکس‌هایی که بعد از فعال شدن این قابلیت گرفته‌اید، تحت تاثیر آن هستند و عکس‌ها قدیمی‌تر به حالت قبلی خود باقی می‌مانند. آن دیگر بر عکس‌های که قبلا گرفته‌اید و در گالری کوشیتان ذخیره شده، تاثیری ندارد تنها بر تصاویری که بعد از فعال کردن Live Photo می‌گیرد این قابلیت روی آن اعمال می‌شود. علاوه بر آن، شما این امکان را دارید که هنگامی که عکس لایو فوتو دارید و می‌خواهید تصویر مورد نظر این ویژگی را نداشته باشد تنها کاری که باید انجام دهید به شرح زیر است:

  • قسمت Edit را بزنید
  • در سنت پایین علامت لابو فوتو را پیدا کنید و آن را فشار دهید
  • در بالای صفحه، روی بخش لایو بزنید

حالا عکس شما دیگر ویژگی Live Photo را نخواهد داشت.

سخن آخر

امیدواریم که ما در این مطلب به طور کامل نحوه گرفتن عکس با قابلیت لایو فوتو ایفون را توضیح داده باشیم و اگر سوالی در این باره برایتان پیش آمد حتما در بخش دیدگاه به ما اعلام کنید تا مشکلتان را برطرف سازیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌های دیگر بلاگ اپس را بخوانید تا اطلاعات جذابی را به دست آورید.

مطالب مرتبط پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.