بدون دیدگاه
آیفون باز, چگونه ها

آیفون ریفربیش چیست؟

شاید تا به حال کلمه‌ی Refurbished را شنیده باشید. این واژه به آیفون‌هایی که دچار باگ‌هایی بوده‌اند، آیفون ریفربیش می‌گویند. اگر می‌خواهید درباره‌ی آیفون ریفربیش بیشتر بدانید، ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

توضیح آیفون ریفربیش (Refurbished)

آیفون ریفربیش به گوشی‌هایی گفته می‌شود که بعد از تولید و عرضه آن‌ها به بازار به مشکل‌هایی که مرتبط با خط تولید است برخوردند و دچار باگ‌هایی شده‌اند. مثلا این امکان وجود دارد که در کارخانه، باتری iPhone دچار ایراد شود و اختلال‌هایی برای Battery به وجود آید یا دوربین گوشی خراب باشد. در مواردی هم گزارش شده که موبایل کاربران خود به خود ریستارت می‌شود.

این نوع گوشی‌ها بعد از تشخیص مشکلات و باگ‌هایی که دارند به کارخانه‌های اپل در سراسر دنیا پس فرستاده می‌شود و دوباره وارد مرحله تولید شوند تا ایراد iPhone برطرف شود که به اصطلاح به این موبایل‌ها آیفون ریفربیش گفته می‌شود. علاوه بر آن، هنگامی که این موبایل‌ها مرجوع می‌شوند هیچ هزینه‌ای از کاربر گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است.

نکته قابل توجه این است که این گوشی‌ها تعمیر نمی‌شوند بلکه دوباره از اول وارد پروسه‌ی تولید می‌شوند تا تمام ایرادهای آیفون ریفربیش از بین برود. بعد از برطرف شدن مشکل‌ها، این موبایل‌ها به صورت نو و آکبند داخل جعبه‌ قرار می‌گیرند و وارد بازار می‌شوند.

کیفیت

شاید از خود بپرسید که چون آیفون Refurbished شده به معنای کیفیت کمتر آن است؟ جواب ما خیر است. چراکه، این iPhone مانند گوشی‌های اپل دیگر به حساب می‌آید و از خط تولید این کمپانی عبور کرده و به صورت پلمپ وارد بازار شده و کیفیت مانند آیفون‌های دیگر را دارد و خدمات یکسانی را ارائه می‌دهد.

تشخیص آیفون ریفربیش از آیفون اصل

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید این است که فرق بین آیفون ریفربیش از آیفون سالم و اصل چیست؟ برای این کار باید مدل نامبر گوشی خود را پیدا کنید و طبق مراحل زیر به راحتی می‌توانید Model Number ببینید:

  • وارد Settings شوید
  • گزینه General را فشار دهید
  • وارد بخش About شوید
  • مدل نامبر – Model Number را پیدا کنید

اگر به حرف انگلیسی اول مدل نامبر دقت کنید می‌توانید متوجه شوید که آیا گوشی شما آیفون ریفربیش است یا نه.

حرف M

اگر حرف ابتدای Model Number گوشی شما M باشد، به این معناست که آیفونتان تا به حال مرجوع نشده و اولین بار است که کسی از آن استفاده می‌کند و در واقع به این مدل، iPhone اصل می‌گویند و شما می‌توانید آن را با خیال راحت خریداری و استفاده کنید.

حرف F

اگر در ابتدای مدل نامبر حرف F را می‌بینید یعنی این گوشی قبلا استفاده شده و به دلیل ایرادهایی که وجود داشته به کارخانه برگشته و باگ‌های آن رفع شده و دیگر مشکلی وجود ندارد و این آیفون ریفربیش شده است.

اما نگران نباشید، چراکه Refurbished به معنای کیفیت کمتر iPhone شما نیست بلکه تنها به این معنی است که قبلا این گوشی مشکل داشته و الان آن‌ها درست شده‌اند.

حرف N

آیفون‌هایی که در ابتدای مدل نامبرشان با حرف N است، گوشی‌هایی هستند که به جای یک آیفون ریفربیش شده عرضه بازار شده‌اند. به معنای دیگر این موبایل‌ها دفعه اولی است که عرضه بازار شده‌اند و نو هستند.

کمپانی اپل برای اینکه دسته بندی منظمی برای iPhoneهای خود داشته باشد و نشان دهد که این گوشی‌ها تنها به عنوان جایگزینی یک آیفون Refurbished و پلمپ شده است و برای کاربران جای نگرانی نیست.

در نتیجه، نگران بی کیفیت بودن آیفون خود نباشید زیرا اگر گوشی شما ریفربیش شده باشد عملکردی مانند یک گوشی اپل اصل را دارد تنها فرقشان با یکدیگر این است که آن گوشی دوباره مراحل تولید را صفر تا صد طی کرده.

امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا ذهنیت اشتباهی که درباره‌ی آیفون ریفربیش وجود دارد را از بین برده باشیم. اگر می‌خواهید مطالب جذاب و جالبی را درباره‌ی محصولات و اخبار اپل بخوانید، با ما در بلاگ اپس همراه باشید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.