بدون دیدگاه
ماجراجویی, معرفی بازی

مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل، زیر ذره بین!

مقایسه ی پابجی نیو استیت

بازی پابجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال بین کاربران است که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا آن را بازی می‌کنند. البته اخیرا با انتشار نسخه جدید این بازی یعنی پابجی نیو استیت غوغا به پا شد و در 24 ساعت بیش از یک میلیون دانلود داشت و قطعا این نشان می‌دهد که چقدر این بازی مورد توجه قرار گرفته است. با انتشار PubG New State قطعا شما هم دوست دارید با مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل، تفاوت این دو را متوجه شوید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا هر دوی آن‌ها را در کنار یکدیگر بررسی کنیم.

مقایسه ی پابجی موبایل و پابجی نیو استیت

پابجی نیواستیت گیم پلی مشابه با پابجی موبایل دارد و در واقع  بازی همان است اما تغییرات زیادی را در محیط بازی خواهید دید که تجربه بهتری را برایتان فراهم می‌کند. نقشه‌ی جدید، پیشرفت‌های گرافیکی و مکانیک‌های تازه از جمله تغییرات بزرگی هستند که در بازی به چشم می‌خورند.

چه تغییراتی در گرافیک بازی اتفاق افتاده است؟

اگر بخواهیم از نظر گرافیکی به مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل بپردازیم، باید گفت که  New Stateگرافیک واقعی‌تری نسبت به ورژن قبلی خود دارد و در موقعیت‌های مختلفی مثل شنا، تیر اندازی، پرش از هواپیما و قدم زدن در خیابان‌ها به راحتی می‌توانید متوجه تغییرات شوید. حرکاتی که در بازی انجام می‌شود بسیار نرم‌تر و روان‌تر از نسخه قبلی است و سرعت بالاتری دارد و این باعث می‌شود هنگام بازی احساس بهتری داشته باشید و باگ‌های کمتری را تجربه کنید. گرافیک این بازی با پیشرفت بزرگی که داشته توانسته دیزاینی مشابه با بازی‌های کامپیوتری به شما ارائه دهد و حس بهتری از بازی کردن را برایتان به ارمغان بیاورد.

گرافیک پابجی نیو استیت

گیم پلی  مشابه اما متفاوت

استودیو بازی پابجی تعداد زیادی مکانیک جدید به بازی اضافه کرده است که لذت بازی کردن را بیشتر کرده است. برای مثال سفارشی سازی اسلحه یکی از آپشن‌هایی است که برای شما اقداماتی مانند انتخاب حالت آتش و نارنجک انداز را فراهم کرده است.

شخصی سازی اسلحه‌ها

در مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل اسلحه‌ها، امکانات و آپشن‌های جدیدی در اختیارتان قرار داده شده است. شما با استفاده از Customizable kit این امکان را دارید تا سلاح خود را مطابق با هدفی که دارید تغییر دهید، ضرفیت آن را بالا ببرید، قطعات تازه به آن اضافه کنید، تعداد گلوله‌ها را انتخاب کنید، VSS آن را از میان آپشن‌های موجود بردارید، بدنه تفنگ را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و آن را در لحظه تست کنید و بعد از اطمینان کامل با اسلحه موردعلاقه خود به جنگ با دشمنان بروید.

شخصی سازی اسلحه در پابجی نیو استییت

وسایل نقلیه جدید با امکانات متفاوت

علاوه‌بر این‌ها وجود هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه جدیدی هم در نیو استیت وجود دارد که شما می‌توانید از آن‎‌ها برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنید، البته ویژگی‌های جدیدی که ماشین‌ها دارند، به شما امکان انجام کارهای جدیدی را می‌دهد. برای مثال شما در نیو استیت صندوق عقب ماشین‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید در آن وسیله بگذارید و آن‌ها را به مکان‌های مختلف منتقل کنید.

در مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل یکی از تغییراتی که در ماشین‌ها اتفاق افتاد، اضافه شدن ماشین‌های برقی است، در حالی که در نسخه قبلی شما تنها ماشین‌های بنزینی را می‌توانستید استفاده کنید، اما حالا ماشین‌های برقی هم وارد بازی شده‌اند. از ویژگی‌های جدیدی که به ماشین‌ها اضافه شده، گزینه‌ی Auto Drive است که با زدن آن دیگر نیاز نیست گاز بدهید و ماشین خود به خود حرکت می‌کند، اما این بدین معنا نسیت که همه چیز تحت کنترل است و شما باید همچنان اتومبیل را در مسیر خود هدایت کنید تا به مقصد برسید.

کنترلرهای روان‌تر

در مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل یکی از نکاتی که گیم پلی را بسیار بهتر کرده کنترلرهای بازی است که بسیار روان‌تر و راحت‌تر شده‌اند و قطعا رضایت شما را جلب می‌کند.

کنترلرهای بازی پابجی نیو استیت

جمع آوری پول

اگر PubG Mobile را بازی کرده باشید، می‌دانید که اصلا پول در آن معنایی نداشت، حالا در پابجی نیو استیت شما می‌توانید در محیط اطراف خود پول جمع آوری کنید و تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

نحوه شکستن درها در پابجی نیو استیت

یکی از چالش‌هایی که در PubG Mobile وجود دارد، شکستن درها است که در ورژن قبلی باید خیلی تیراندازی می‌کردید تا میسر می‌شد، اما حالا تنها با چند شلیک ساده هم می‌توانید درها را بشکنید و وارد شوید.

شکستن در، پابجی نیو استیت

ارتقای نقشه

در بازی‌های بتل رویال نقشه یکی از اصل‌های مهم به حساب می‌آید و تاثیر زیادی روی گیم پلی بازی دارد. در مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل باید گفت که توسعه دهندگان این بازی سنگ تمام گذاشته‌اند. مپ بازی به کلی تغییر کرده و شما در آن فضاهای جذاب و حیرت انگیزی را خواهید دید که علاوه‌بر ارتقای گرافیک بازی، لذت بازی دوچندان می‌شود.

مقابیه نقشه های پابجی

مقایسه نقشه‌ها

در مقایسه‌ ی پابجی موبایل و پابجی نیو استیت نقشه یکی از تغییرات شگرفی است که اتفاق افتاده است. در New State چهار مپ متفاوت وجود دارد  Tori, Erangel 2051, Stationو  Training Groundsکه در ادامه به همه آن‌ها یک نگاهی گذار می‌اندازیم.

نقشه‌های پابجی نیو استیت

Tori

در نقشه‌ی توری شما شاهد چندین مکان شهری مثل مراکز خرید هستید و سه لوکیشن که در آن ممسیر ترامواهای اطراف شهر هستند. از دیگر مکان‌هایی که در Tori به جشم می‌خورند، نمایشگاه، کارخانه‌ها و تالار شهر بسیار جلب توجه می‌کند.

Erangel 2051

نقشه‌ی ارنگل در پابجی نیو استیت در واقع همان مپ 8 کیلومتر در 8 کیلومتری Erangel پابجی موبایل است، با این تفاوت که محیط اطراف کمی بهینه شده است و با حال و هوای سال 2051 مطابقت دارد.

Station

این نقشه کاملا  مناسب نبردهای سنگین است که در آن صحنه‌های اکشن زیادی را می‌توان تجربه کرد، این مپ ممکن است شما را یاد نقشه‌های چند نفره بسته در کالاف دیوتی بیاندازد و تجربه‌ای مشابه با آن را برایتان رقم خواهد زد. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که نقشه‌ی Station در حال حاضر نسخه بتا است و ورژن نهایی آن به زودی عرضه می‌شود.

Training Grounds

این نقشه بیشتر مناسب افراد مبتدی است و اگر تازه نیو استیت را نصب کرده‌اید، حتما یک بار با این نقشه بازی کنید. در واقع Training Grounds به شما این شانس را می‌دهد که یک بار به صورت تمرینی همه سلاح‌ها و وسایل نقلیه جدید را امتحان کنید. در واقع یک فرصت عالی برای تست ماشین‌های الکتریکی و دو چرخه و چرخیدن در مکان‌های مختلف است.

نقشه‌های پابجی موبایل

البته در مقایسه ی پابجی نیو استیت و پابجی موبایل نکته ، نقشه بسیار ارتقا پیدا کرده و مکان‌های جدید، ساختمان‌ها و فضاهایی را در آن خواهید دید که در PUBG Mobile وجود نداشت. تنها نقشه‌ی Erangel است که در ورژن جدید تغییر پیدا کند. در تصویر زیر شما می‌توانید به راحتی همه نقشه‌های موجود در این بازی را ببینید.

مقایسه‌ی اسلحه‌های پابجی نیو استیت و پابجی موبایل

اسلحه‌ها در پابجی موبایل به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، البته درجه‌ی دمج هر کدام با دیگری متفاوت است. هر چه Damage تفنگ‌ها بالاتر باشد قدرت بالاتری دارد و قطعا این نکته‌ی مثبتی برای گیمرها به حساب می‌آید. پس برای اینکه بتوانید بهتر بجنگید و با رقبای خود مبارزه کنید، بهتر است است از اسلحه‌هایی مثل اسنایپر و شات گان استفاده کنید. البته انتخاب اسلحه بستگی به هدف شما هم دارد و بهتر است در هر موقعیت سعی کنید انتخاب درست را داشته باشید. در ادامه 2 جدول پیش روی شما قرار دارد که لیست اسلحه‌های هر دو بازی در آن موجود است.

 لیست اسلحه‌های پابجی موبایل:

Damage اسم اسلحه گروه اسلحه
49

49

49

43

43

43

43

47

43

43

AKM

MK47

Groza

AUG A3

G36C

M16A4

M416

M762

QBZ

Scar L

Assault Rifles
105

79

74

 

AWM

M24

Kar98k

Win94

Sniper Rifles
61

58

56

53

53

40

MK-14

SLR

SKS

Mini14

QBU

VSS

DMR
39

36

35

39

30

33

26

UMP45

PP-19 Bizon

Vector

Thompson SMG

P90

MP5K

UZI

 

SMG
47

49

M249

DP 28

 

LMG
216

206

195

160

S686

S1897

S12K

Sawed-off

 

Shotgun
55

53

39

35

26

23

62

R1895

R45

P1911

P92

Skorpion

P18C

Desert Eagle

Pistol

 

لیست اسلحه های پابجی نیو استیت:

نام اسلحه دسته بندی
AKM

M416

SCAR-L

M16AA4

MK47 Mutant

Beryl M762

AUG

Groza

Assault Rifles
Kar98K

M24

AWM

DSR-1

Sniper Rifles
SKS

Mk14

SLR

VSS

Mini14

DMRs
Micro UZI

Vector

PP-19 Bizon

UMP45

Tommy Gun

SMGs
M249

DP-28

LMGs
S12K

DBS

S686

S1897

Shotguns
P92

P1911

P18C

Skorpion

R1895

Deagle

Pistol

در پابجی موباایل برای این که بتوانید مهمات مناسب جنگ را پیدا کنید، کافیست تا در مناطق اطراف بچرخید و در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف اسلحه‌های جامانده در سنگرها و مکان‌های مختاف را بردارید و از آن‌ها برای مقابله با دشمنان خود استفاده کنید. البته شیوه‌ی دیگری هم برای به دست آوردن مهمات وجود دارد. در هر Zone یک بار هواپیمایی گذر می‌کند و یک باکس پر از مهمات که دراپ نام دارد را به زمین می‌اندازد. افراد زیادی به این باکس حمله ور می‌شوند تا بهترین اسلحه‌ها را بردارند. اما حواستان باشد چراکه به دلیل تجمع به وجود آمده، احتمال کشته شدن شما زیاد است. از طرفی هم موقعیت خوبی است که سنگر بگیرید و افراد دیگر را مورد هدف قرار دهید و بکشید.

 

در PUBG New State دو نقشه با نام‌های Tori و Erangel وجود دارد که در مقایسه با پابجی موبایل ممکن است پیچیده‌تر به نظر برسد، اما بعد از شروع بازی متوجه خواهید شد که چندان سخت و پیچیده نیست. Tori یک نقشه‌ی ۸×۸ کیلومتری است که بسیار وسیع است و پر از ساختمان‌ها و مکان‌هایی است که می‌توان در آن‌ها کمین کرد و پنهان شد.

 

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.