1 دیدگاه
آیفون باز, رفع مشکل

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون

چگونه مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون را حل کنیم؟

بعضی اوقات به دلایل مختلفی کاربران با مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون و دیدن پیام No Service در بالا سمت چپ صفحه iPhone روبه‌رو می‌شوند. از دست دادن سیگنال یعنی شما دیگر نمی‌توانید تماس داشته باشید و یا پیامک ارسال کنید. اگر شما هم به این مسئله برخوردید و نمی‌دانید چه کاری را باید انجام دهید تا آن را حل کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا راه‌های رفع این مشکل را یاد گیرید.

حالت هواپیما

یکی از راه‌های آسان برای درست کردن آنتن، قرار دادن گوشی در حالت هواپیما یا همان Airplane Mode است. برای انجام این کار دو روش وجود دارد.

روش اول:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • گزینه‌ی Airplane Mode را بزنید

روش دوم:

  • کنترل سنتر – Control Center را باز کنید
  • سپس روی علامت هواپیما بزنید تا فعال شود

هنگامی که Airplane Mode را On کردید، چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را غیر فعال کنید.

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون و حالت هواپیما

فعال کردن Cellular Data

برای این کار تنها لازم است که وارد تنظیمات شوید و بعد از آن روی Cellular بزنید و قسمت Cellular Data را فعال کنید. به احتمال زیاد با انجام این روش، مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون شما رفع خواهد شد.

Voice Data

راه بعدی، Voice Data است که برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید
  • بخش Cellular Data را انتخاب کنید
  • سپس وارد Cellular Data Options شوید
  • روی Voice Data بزنید

حالا دقت کنید که اگر LTE هستید آن را به 3G تغییر دهید و برعکس. با این کار شما می‌توانید مشکل آنتن خود را حل کنید.

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون + Voice & Data

Date & Time

برای حل مسئله No Service، می‌توانید وارد تنظیمات یا همان Settings شوید. بعد از آن روی General بزنید و سپس بخش Date & Time انتخاب کنید و گزینه‌ی Set Automatically را فشار دهید. نکته قابل ذکر این است که باید قبل از انجام مراحل گفته شده، به وای فای وصل باشید.

خاموش روشن کردن

در کل بسیاری از باگ‌های iPhone از جمله مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون را می‌توان از طریق خاموش روشن کردن موبایل، حل کرد. اگر دستگاه شما سری 8 به قبل است، کافیست دکمه سمت راست کنار صفحه را برای چند ثانیه فشار دهید و هنگامی که گزینه‌ی Slide to power off را دیدید، انگشت خود را روی آن بکشید تا گوشی خاموش شود. اندکی صبر کنید و دوباره دکمه سمت راست کنار اسکرین آیفون خود را نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید. بعد انگشت خود را بردارید و منتظر بمانید تا موبایلتان کامل روشن شود.

اگر گوشی شما X به بعد است، باید همه‌ی مراحل بالا را انجام دهید و تنها در نحوه‌ی خاموش کردن با آیفون‌های 8 به قبل تفاوت دارد که باید دکمه سمت راست کنار اسکرین را با یکی از دکمه‌های صدا سمت چپ بگیرید تا گزینه‌ی Slide to power off را بهتان نشان دهد.

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون و خاموش روشن کردن

سیم کارت

اگر روش‌هایی که گفتیم مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون را حل نکرد، حتما سیم کارت موبایل خود را چک کرده و آن را از دستگاهتان خارج کنید و مطمئن شوید که SIM شما خراشیده یا خمیده نشده باشد. علاوه بر آن، می‌توانید سیم کارتتان را در iPhone یا گوشی دیگری قرار دهید و چک کنید که آیا در آن هم این مشکل را دارد یا خیر.

آپدیت iOS

یکی از راه‌های کارآمد برای رفع باگ‌های آیفون، به‌روز رسانی سیستم عامل است. شما می‌توانید از طریق مراحل زیر iOS گوشیتان را آپدیت کنید:

  • وارد Settings و بعد General شوید
  • قسمت Software Update را بزنید
  • بخش Download and Install را انتخاب کنید

سپس صبر کنید تا سیستم عامل جدید دانلود شود و بعد شروع به نصب کنید.

Reset Network Settings

اگر با آپدیت سیستم عامل باز هم مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون وجود داشت، می‌توانید از روش‌ کاربردی ریست کردن تنظیمات مربوط به شبکه نام برد. از طریق Reset Network Settings علاوه بر مسئله No Service، مشکلات بلوتوثی و وای فای را رفع می‌کند. برای Reset Network Settings باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات شوید
  • روی General بزنید
  • سپس قسمت Reset را لمس کنید
  • Reset Network Settings را انتخاب نمایید

مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون و ریست تنظیمات شبکه

Reset All Settings

این روش هم مثل روش قبلی باید مراحل گفته شده را بروید و در بخش Reset، قسمت Reset All Settings را بزنید تا تمامی تنظیمات پاک شوند و به حالت پیش فرض برگردند. شاید بعضی از کاربران نگران شوند که با انجام این کار تمامی اطلاعات گوشیشان پاک می‌شود، در حالی که این طور نیست و تنها داده‌های مربوط به Settings از بین می‌روند.

Reset All Content And Settings

در Reset All Content And Settings شما تمام داده‌ها و اطلاعاتی که در آیفون خود دارید را پاک می‌کند و گوشیتان در واقع به حالت پیش فرض کارخانه‌ای بر می‌گردد. برای ریست فکتوری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • General را انتخاب کنید
  • روی قسمت Reset بزنید
  • Reset Network Settings را انتخاب نمایید

مراکز تعمیر آیفون

اگر با تمام روش‌های بالا را انجام دادید و مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون از بین نرفت، به احنمال زیاد مشکل از سخت افزار گوشی است. برای رفع آن باید به مراکز معتبر تعمیرات iPhone بروید تا آن‌ها موبایلتان را بررسی کنند.

امیدواریم که این مطلب به شما در حل مشکلتان کمک کرده باشد. اگر شوال یا نظری دارید، حتما آن را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۱ دیدگاه در “مشکل پریدن آنتن گوشی آیفون

  1. بیتا گفت:

    همیشه این مورد کمک کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.