۲ دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

مشخصات و قیمت احتمالی مک بوک ایر 2021

مک بوک ایر 2021

کمپانی Apple در سال 2020 با رونمایی از مک بوک ایر، همگان را شگفت‌زده کرد. یکی از دلایلی که باعث هیجان کاربران شد، رونمایی از تراشه m1 در این سری از محصولات اپل بود. این شرکت با تولید پردازنده‌های خود دیگر از اینتل استفاده نمی‌کند و همین امر باعث شده تا سرعت آن بسیار بالا برود. بعد از این تغییر بزرگ، همه بیشتر از قبل منتظر نسخه‌های جدید مک بوک هستند. در حال حاضر هم هنوز مک بوک ایر 2021 وارد بازار نشده، اما حدس و گمان‌هایی درباره آن وجود دارد که ممکن است برایتان جذاب باشد. پس اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، در این مقاله همراه ما باشید تا کمی با مک بوک ایر 2021 که به زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، آشنا شوید.

مشخصات

همانطور که می‌دانید در سری مک بوک ایر 2020، اپل از پردازنده M1 رونمایی کرد که آن Processor بسیار قوی و پرسرعتی است که حالا از رقیبان سرسخت اینتل به حساب می‌آید. با وجود این که بسیاری از افراد از آن راضی بودند، می‌توان گفت به دلیل جدید بودن این فناوری مشکلاتی وجود دارد که ممکن است کمی آزار دهنده باشد که قطعا در سری‌های بعدی آن این مسائل حل خواهند شد.

بزرگترین مشکل کاربران با پردازنده M1 استفاده از نرم افزارهاست. چراکه هنوز برای سری جدید تراشه‌های اپل بهینه سازی نشده‌اند و ممکن است کمی مخاطبان را اذیت کنند. البته این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید از نرم افزارهای موردنیاز خود استفاده کنید.

تنها احتمال دارد که آن سرعت و کیفیتی که باید داشته باشد را در آن تجربه نکنید. اما باز هم نگران نباشید چراکه توسعه دهندگان بسیاری از نرم افزارها به زودی برنامه‌های خود را برای پردازنده‌ی M1 بهینه خواهند کرد تا کاربران تجربه بهتری در استفاده از آن‌ها داشته باشند.

البته در عرضه سری بعدی این لپ تاپ‌ها احتمال می‌رود که آپدیت‌های آن، همه این مشکلات را رفع کند.

پردازنده M2

یکی از تغییرات اساسی که بدون شک آن را در مک بوک ایر 2021 مشاهده خواهید کرد، به‌روزرسانی تراشه M1 به M2 است. این آپدیت جدید، طبق حدس و گمان‌ها 20 تا 40 درصد سرعت بیشتر و بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند و آن نکته بسیار جذابی است.

پردازنده M2

تنوع رنگی

یکی دیگر از تغییراتی که در سری جدید مک بوک‌ها به وجود آمده، تنوع رنگی جذاب و متفاوت است. قطعا شما هم با دیدن رنگ‌های آبی، قرمز، زرد، سبز، بنفش، سفید و صورتی در مک بوک‌ها به وجد می‌آیید و هیجان زده می‌شوید.

رنگ‌های مک بوک ایر 2021

پشتیبانی از شارژر مگ سیف

قابل ذکر است که در این سری تغییرات دیگری نیز به چشم می‌خورد. برای مثال استفاده از شارژرهای مگنتی مگ سیف برای این لپ تاپ‌ها هم امکان پذیر است. به احتمال زیاد اپل مجددا این شارژرها را برای مک بوک ایر 2021  معرفی خواهد کرد.

سبک‌تر و ظریف‌تر

یکی دیگر از تغییرات کوچک اما خیلی تاثیر گذار هم می‌تواند وزن آن باشد. وزن مک بوک ایر 2020، یک کیلو و 29 گرم است. اما این عدد در سری 2021 طبق پیش بینی ما کمتر خواهد بود.

رم

در این محصول هم طبق حدس و گمان‌ها، شما می‎‌توانید آن را با رم 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی بخرید. برای مثال اگر شما با برنامه‌های سنگین به طور مداوم کار می‌کنید و رم سیستم برایتان اولویت دارد، باید از RAM 16 استفاده کنید. ولی اگر هدفتان استفاده‌ی روزمره از لپ تاپ است، رم 8 به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت MacBook air 2021

اکثرا کمپانی اپل محصولات خود را در اواخر نیمه دوم سال یعنی در ماه‌های اکتبر و نوامبر به عموم معرفی می‌کند. در سال 2021 هم به نظر می‌رسد تغییر چندانی در روند عرضه محصول جدید اپل به وجود نیاید و روال عادی خود را طی کند.

اما مطمئنا هنوز یک سوال شما بی پاسخ مانده و آن هم قیمت مک بوک ایر 2021 است. قبل از هرچیزی باید بدانید که MacBook Air از خوش قیمت‌ترین و خوشدست‌ترین لپ تاپ‌ها هستند. با این وجود احتمال می‌رود که در سری جدید مک بوک ایر 2021، با افزایش قیمت روبه‌رو شویم. در آخر می‌توان گفت که قیمت تقریبی آن چیزی حدود 1099 دلار باشد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا احتمالات و حدس و گمان‌هایی که درباره مک بوک ایر 2021 وجود دارد را برایتان شرح دهیم ولی باز هم باید گفت که در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی درباره این محصول اپل داد و مشخصاتی که ما ارائه دادیم تنها پیش بینی‌ها ما از این دستگاه است. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر شما سوال، نظر یا حدسیاتی در این باره دارید، حتما آن را در بخش دیدگاه با ما و کاربران آی‌اپسی به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “مشخصات و قیمت احتمالی مک بوک ایر 2021

  1. محمد گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون
    فقط اینکه تراشه M2 مگه رونمایی شد؟!
    مگه بعد از M1 ، تراشه M1X رو رونمایی نکرد روی پرو؟؟

    1. Maedeh گفت:

      سلام محمد عزیز
      این مطلب قبل از رونمایی کامل نوشته شده بود و برخی از مطالب طبق حدس و گمان‌ها و شایعات بیان شده. بعد از رونمایی مشخص شد که m1 max پردازنده به کاربرده شده در مک بوک ایر ۲۰۲۱ هست، کاملا درسته. (مقاله به‌روز رسانی شد) ممنون از دقت و توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.