بدون دیدگاه
رفع مشکل

بازگشت آنتن آیفون ۱۴ و ۱۵

فعال کردن پروفایل برای آیفون 14 و 15

گوشی‌های آیفون با معرفی امکانات خاص همواره محبوب کاربران بودند و کسی نمی‌تواند منکر ویژگی‌های جذاب این گوشی‌ها شود. با این حال برخی از موضوعات باعث شده تا این گوشی‌های ارزشمند به راحتی در اختیار کاربران قرار نگیرد و آ‌ن‌ها نتوانند از تمامی این امکانات استفاده کنند. یکی از موضوعات مهم و از قضا پیچیده‌ای که کاربران ایرانی حدود ۲ سال است با آن مواجه هستند، بحث آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ است.

اما چرا گوشی‌های آیفون جدید دچار مشکل آنتن می‌شوند و چه کاری می‌توان برای حل آن انجام داد؟ آیا روش قطعی برای حل همیشگی این مشکل وجود دارد؟ پروفایل آیفون ۱۴ و ۱۵ که در استور آی اپس منتشر شده چیست و چه ارتباطی با حل مشکل آنتن‌دهی گوشی‌های جدید دارد؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات به شما توصیه می‌کنیم که این مطلب خاص از آی اپس را از دست ندهید.

گوشی‌های جدید آیفون و بایدها و نبایدها

پس از عرضه آیفون ۱۳ علاقه‌مندان به محصولات اپل تصور نمی‌کردند سیاست‌های وارداتی کشور به این سمت و سو حرکت کند که آیفون ۱۳ آخرین مدلی باشد که آن‌ها بتوانند به شکل رسمی و رجیستر شده تهیه کنند. این موضوع که در ابتدا به شکل شایعه و گفته‌ها برخی مسئولین مطرح می‌شد سرانجام به قانونی مدون تبدیل شد. در این قانون ابلاغی عنوان شد که آیفون ۱۴ اجازه ورود به کشور از مبادی قانونی را نداشته و شرکت همتا نیز به عنوان زیر مجموعه وزارت صمت مجوزهای لازم را برای ریجستری آیفون فراهم نخواهد کرد.

پس از عرضه آیفون ۱۵ هم بار دیگر بازار شایعات داغ شد و بسیاری امیدوار بودند سیاست‌های دولت در خصوص این گوشی هوشمند تغییر پیدا کند و کاربران بتوانند اولاً به شکل رسمی و از طریق شرکت‌های معتبر داخل کشور آیفون‌های جدید را تهیه کنند و در عین حال امکان رجیستری آ‌ن‌ها نیز میسر شود، اما باز هم امید دوستداران آیفون به تلی از خاکستر تبدیل شد. بار دیگر مسئولان دولتی اعلما کردند که هیچ تغییر رویکردی در خصوص واردات و رجیستری آیفون‌های جدید وجود نخواهد داشت و روال فعلی به مانند گذشته ادامه می‌یابد.

علی‌رغم ممنوع بودن واردات آیفون جدید، باز هم به دلیل اشتیاق فراوان کاربران این گوشی‌های هوشمند از روش‌های مختلف وارد بازار شدند و عده‌ای نیز با تهیه آن‌ها امیدوار بودند سرانجام شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانند فرایند رجیستری را انجام دهند. اما چنین نشد.

ریجستری آیفون 14

نبود رجیستری باعث شد بسیاری از افراد که از قضا هزینه زیادی هم بابت خرید آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ پرداخت کرده بودند با مشکل آنتن‌دهی مواجه شوند. به طور معمول گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد نشوند و امکان رجیستری آن‌ها نباشند، تنها مدت محدودی امکان اتصال به شبکه مخابراتی و موبایل کشور را خواهند داشت و پس از آن کاربران دیگر نمی‌توانند از این شبکه استفاده کنند.

با این حال در طول ۲ سال گذشته روش‌ها و ترفندهای گوناگونی برای برقرار مجدد آنتن آیفون 15 در گوشی‌های آیفون مطرح شد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشتند. در ادامه این مقاله به برخی از این راه‌کارها اشاره می‌کنیم و می‌بینیم چرا این روش‌ها آن طور که باید جوابگوی کاربران نبودند.

روش‌های بازگرداندن آنتن در آیفون؛ علاجی موقتی

اشاره کردیم که به دلیل اینکه آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ مجوزهای لازم را از سوی دولت دریافت نکردند، شرکت همتا نیز ملزم شد تا خدمات شبکه مخابرات و تلفن همراه را به شکل موقت و به مدت محدود در اختیار کاربران آیفون‌های جدید قرار دهد. این رویکرد موجب شده تا افراد به دنبال برخی ترفندها و کارهای مختلف برای برقرار آنتن گوشی‌های آیفون باشند.

به عنوان نمونه یکی از روش‌های محبوب که بسیاری آن را امتحان کرده‌اند تبدیل Cellular Data Network از 4G یا 5G به 2G است. طبیعتاً کاربران با این حرکت شاید بتوانند برای مدتی آنتن‌دهی گوشی خود را حفظ کنند و قادر باشند تا تماس گرفته و پیامک ارسال و دریافت کنند، اما آن‌ها باید قید دیتا و اینترنت پر سرعت اپراتورهای گوشی همراه را بزنند و عملاً بخشی از قابلیت‌های سیم کارت به معنای حقیقی بلااستفاده می‌ماند.

ترفند بازگشت آنتن 14

شیوه تغییر سیستم نتورک گوشی به شکل‌های گوناگونی نیز انجام می‌شود، از تغییر آن با انداختن سیم کارت در یک گوشی اندرویدی تا قرار دادن گوشی در حالت پرواز و تغییر تنظیمات و بسیاری شگردهای دیگر همگی نتیجه یکسان را به همراه دارند و آن برقرار نشدن آنتن به شکل قطعی است، البته در این بین استثنا‌هایی نیز وجود دارد.

روش دیگری که برخی افراد با شرایط مالی بهتر از آن استفاده می‌کنند استفاده از دانگل‌های iKOS است. این دانگل‌های در حقیقت بدون نیاز به ریجستری گوشی می‌توانند امکانات تماس و پیامک و اینترنت را در اختیار کاربر قرار دهند. منتها مشکل اصلی این دستگاه‌ها علاوه بر بحث قاچاق بودن، قیمت گزاف آن‌هاست. فرض کنید کسی که یک دستگاه موبایل آیفون ۱۴ یا ۱۵ را با قیمت بالا خریداری کرده اکنون برای برقرار تماس باید هزینه‌ای مضاعف را پرداخت کند. طبیعتاً این راه هم چندان جذابیتی ندارد و بسیاری نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

البته در این بین راه‌حل‌های موقتی دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آ‌ن‌ها موقتی بوده یا عمدتاً قابل استفاده برای همه نیستند و در عین حال پیچیدگی‌های خاصی دارند که نمی‌توان در هر شرایطی از آ‌ن‌ها استفاده کرد و همواره برای فعال‌سازی آنتن به طوماری از دستورالعمل‌ها نیاز است. اما در میان این روش‌های ابداعی و بعضاً عجیب و غریب به نظر می‌رسد راهی به نسبت مطمئن وجود دارد که می‌توان تا حد زیادی از بازگشت آنتن به وسیله آن مطمئن شد.

نصب پروفایل آیفون ۱۴ و ۱۵ بازگشت آنتن

روشی که صحبت از آن می‌کنیم، چیزی است که با نام پروفایل آیفون ۱۴ و ۱۵ بر سرزبان‌ها افتاده و تیمی از متخصصان توانسته‌اند با ساخت یک فایل تنظیمات در قالب یک پروفایل قابل نصب روی گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵، مشکل دارندگان این گوشی‌ها را حل و فصل کنند.

با نصب پروفایل آیفون ۱۴ و ۱۵ می‌توانید با چند حرکت ساده و بدون آنکه درگیر پیچیدگی‌های خاصی شوید، آنتن‌ از دست رفته آیفون خود را بازگردانید، اما چه تضمینی در این خصوص وجود دارد؟ تیم پشتیبانی و سازندگان این پروفایل در وهله اول متعهد به کمک و همکاری مرحله به مرحله کاربران هستند و در صورتی که بنا به شرایط پیش‌بینی نشده کاربران نتوانستند طی ۲۴ ساعت پس از نصب و راه‌اندازی این پروفایل، مجدداً آنتن داشته باشند می‌توانند مبلغی پرداختی برای تهیه این نرم‌افزار را به شکل کامل دریافت کنند.

نکته مهم در خصوص این پروفایل، قیمت آن است. این پروفایل اغلب توسط افراد سودجو با ارقام بسیار بالا برای کاربران نصب و راه‌اندازی می‌شود در صورتی که هزینه واقعی این نرم افزار تنها یک دهم یا یک پنجم چیزی است که برخی فروشندگان موبایل به کاربران عرضه می‌کنند.

مورد مهم در خصوص این پروفایل پشتیبانی از تمامی سیم‌کارت‌های اپراتورهای مطرح کشور است. از سوی دیگر وجود یک دستور العمل فارسی که مراحل فعال‌سازی را به خوبی توضیح داده و تیم پشتیبانی که متعهد به پاسخگویی به کاربران هستند، موضوعی است که نشان می‌دهد این نرم‌افزار می‌تواند برخلاف بسیاری از روش‌های فعلی برای بازگرداندن آنتن آیفون ۱۴ و ۱۵، مؤثرتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

البته به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از این روش‌ها به شکل کامل و بدون مشکل مانند آنچه در فرایند رجیستری شاهد آن هستیم، عمل نکرده و احتمال بروز خطا یا مواردی از این دست همواره وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.