بدون دیدگاه
لوازم جانبی اپل

معرفی 10 لوازم جانبی برتر آیفون

اکسسوری اپل

گوشی‌های هوشمندی امروزی علی‌رغم امکانات و قابلیت‌های متنوعی که به کاربران ارائه می‌کنند، اما همچنان از نظر ابزارهای همراه یا به اصطلاح لوازم جانبی نقص‌هایی دارند. سیاست کلی تولید کنندگان موبایل و تبلت این است که با توجه به ملاحظات مالی و همینطور اهمیت حفظ محیط زیست وعدم تولید ضایعات الکترونیکی، اقلام محدودی را با محصولات خود عرضه کنند.

از طرفی همواره این ادعا مطرح می‌شود که همه افراد ممکن است به برخی از این لوازم اضافی نیاز نداشته باشند و عرضه آن‌ها با گوشی یا تبلت چندان ضروری نیست. اگرچه در این میان برخی شرکت‌ها اقلام بیشتری را در پک‌های موبایل برای کاربران قرار می‌دهند، اما این رویه برای همه یکسان نیست.

یکی از گوشی‌هایی که لیست بلند بالایی از لوازم جانبی متنوع برای آن عرضه شده، آیفون است. در این مقاله از آی اپس می‌خواهیم به معرفی ۱۰ لوازم جانبی برتر آیفون بپردازیم و ببینیم دارندگان گوشی اپل بهتر است کدام موارد را تهیه کنند. پس اگر شما هم به دنبال لوازم جانبی مورد نیاز خود برای استفاده حداکثری از امکانات گوشی خود و محافظت از آن هستید، این مطلب را از دست ندهید.

ایرپاد نسل سوم

یکی از مجحبوب‌ترین لوازم جانبی اپل برای محصولاتی نظیر آیپد و آیفون ایرپاد است. این هنذفری‌های بلوتوثی با طراحی و سرعت اتصال بالا و کیفیت صدای عالی به یکی از گزینه‌های مورد نظر کاربران تبدیل شده و اپل نیز سعی دارد با ارائه مدل‌های جدیدتر کیفیت این محصول را ارتقا دهد.

اگر شما به دنبال یک هندزفری قدرتمند و همه‌جانبه هستید که هم در پخش موزیک عالی عمل کند و هم در مکالمات صداهای تفکیک شده و واضحی را در اختیارتان قرار دهد، ایرپاد به خصوص نسل سوم آن گزینه مناسبی خواهد بود. امکان شارژ وایرلس با استفاده از شارژر MagSafe، وجود تراشه H۱ برای مکالماتی طولانی‌تر و شفاف‌تر و پشتیبانی از دستورات صوتی سیری این هدفون‌های بی‌سیم را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

ایرپاد نسل سوم

اگر به دنبال یک هندزفری کمی ارزان‌تر هستید که برخی از امکانات مهم ایرپاد نسل سوم را در خود جای داد، می‌توانید به سراغ Studio Bud شرکت Beats بروید. اگر می‌توانید از پس هزینه‌های بالا بر بیایید و قیمت اهمیتی برایتان ندارد ایرپاد پرو ۲ انتخابی فوق‌العاده خواهد بود به خصوص که نسخه جدید آن با پشتیبانی از شارژرهای USB-C در هفته گذشته معرفی شد.

اپل ایر تگ

یکی از لوازم جانبی اپل که چندان در مرکز توجه نبوده، اما امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، AirTag است. این ردیاب‌های کوچک می‌تواند یافتن چیزهای مختلف را برای کاربران آیفون آسان کنند. اگر می‌خواهید خیالتان از بابت کوله پشتی یا کیف خود راحت باشد و بتوانید در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را پیدا کنید کافی است که یکی از ایرتگ‌های اپل را به وسیله مورد نظرتان وصل کنید و با برنامه Find My مکان آن‌ها را مشخص کنید.

ایر تگ

پس اگر فردی هستید که زیاد وسایلتان را گم می‌کنید یا فراموش می‌کنید که آن‌ها را کجا گذاشته‌اید، ایرتگ گزینه ارزشمندی خواهد بود.

محافظ صفحه نمایش آیفون

یکی از لوازم جانبی که توصیه می‌شود به محض خرید آیفون آن را تهیه کنید، محافظ صفحه نمایش یا Screen Protector است. به طور کلی صفحه نمایش گوشی یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها بوده و امکان صدمه دیدن آن در صورت افتادن یا برخورد با آن وجود دارد، بنابراین استفاده از یک محافظ صفحه مناسب اهمیت فراوانی دارد.

مدل‌های مختلفی از محافظ صفحه وجود دارد و می‌توانید بسته به نیاز خود یک مدل از آن‌ها را برای گوشی‌های خود استفاده کنید. مدل‌های مات، شفاف و شیشه‌ای بخش عمده‌ای از محافظ‌های صفحه نمایش آیفون در بازار را تشکیل می‌دهند.

محافظه صفحه نمایش آیفون

توجه داشته این محافظ‌ها نباید اختلالی در عملکرد گوشی شما ایجاد کنند. در صورتی که عملکرد Touch گوشی با مشکل مواجه شد باید محافظ صفحه دیگری را استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در آیفون‌های جدید محافظ لنز دوربین است. به دلیل برآمدگی لنزهای دوربین آیفون و امکان ضربه دیدن و ایجاد خراش روی آن‌ها می‌توانید از محافظ‌های مخصوص برای لنزهای آیفون به خصوص در مدل‌های پرو و پرو مکس استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید این محافظ‌ها نباید باعث تاری تصاویر یا کاهش کیفیت آن‌ها شوند.

پک باتری مگ سیف

MagSafe Battery Pack برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و پاسخی به نیاز کاربران برای شارژ و افزایش مدت زمان استفاده از گوشی‌های آیفون بود. این دستگاه‌ها علاوه بر اتصال مغناطیسی به پشت گوشی‌های آیفون امکان شارژ با پورت لایتنینگ را هم فراهم می‌کرد. متأسفانه اپل تولید این محصول را در ماهی سپتامبر امسال متوقف کرد اما ایده آن توسط شرکت‌های دیگر دنبال شده است.

اگر به دنبال یک پک باتری با قابلیت شارژ بی‌سیم هستید مدل‌های مانند Spigen ArcHybrid Magfit گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. این ابزار کاربردی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند تا مدتی شما را از شارژ کردن گوشی بی‌نیاز کند.

پک باتری آیفون

البته یک پاوربانک با ظرفیت بالاتر مانند مدل Anker PowerCore می‌تواند گزینه بهتری باشد اما به خاطر داشته باشید پک‌های باتری از نظر وزن و ابعاد به مراتب سبک‌تر و کوچک‌تر از پاور بانک‌ها هستند، در عوض از نظر قیمت اغلب پک‌های باتری گرانقیمت‌تر از پاور بانک‌ها هستند.

کاور یا قاب محافظ

علاوه بر محافظ صفحه، گزینه مهمی که باید در ابتدای خرید آیفون حتماً آن را تهیه کنید، قاب محافظ یا به اصطلاح عامیانه کاور گوشی است. مانند محافظ صفحه قاب‌های مختلفی برای گوشی‌های آیفون وجود دارد که از نظر زیبایی و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.  برخی قاب‌ها تنها زیبایی و جذابیت ظاهری را هدف قرار داده‌اند و چندان مقاومتی را در برابر ضربه یا افتادن گوشی ایجاد نمی‌کنند. اما برخی دیگر با بدنه سخت و اغلب با ظاهری نه چندان زیبا امنیت بیشتری را به گوشیتان می‌دهند.

کاور محافظ آیفون

اگر چه زیبایی موضوع مهمی است، اما سلامت گوشی در صورت افتادن روی سطوح سخت گزینه به مراتب مهم‌تری است. مدل‌هایی مانند Spigen Optik Armor از جمله گزینه‌هایی است که محافظی مطمئن برای گوشی شما در برابر افتادن و ضربه خوردن است، البته علاوه مدل ذکر شده در بازار مدل‌های شرکتی و متفرقه گوناگونی وجود دارد و تصمیم با شماست که کدام را انتخاب کنید.

پرینتر فوری تصاویر آیفون

یکی از لوازم جانبی آیفون که مقداری متفاوت با سایر اقلام است، پرینترهای چاپ فوری عکس است. این پرینترهای کوچک که قابل جابه‌جایی در کیف و جیب هستند با اتصال به آیفون تصاویر ثبت شده را می‌تواند برایتان به سرعت چاپ کند. البته این مدل دیوایس‌ها جز اقلام اساسی نبود و طبیعتاً از اولویت بالایی برای خرید برخوردار نیستند. با انکه کیفیت تصاویر چاپ شده در این نوع پرینترها قابل مقایسه با مدل‌های حرفه‌ای نیست ولی می‌تواند چاپ یک عکس زیبا و چاپ آن در همان لحظه هدیه‌ای به یاد ماندنی باشد.

پرینتر فوری آیفون

یکی از مدل‌های محبوب پرینترهای جیبی که از قضا امتیازهای مثبت فراوانی از کاربران دریافت کرده و قیمت تقریباً مناسبی هم دارد KODAK Step Printer است. این پرینتر پرتابل علاوه بر وزن ۲۵۰ گرمی می‌تواند تصاویری در ابعاد ۲ در ۳ اینچی چاپ کند. این پرینتر از کاغذهای مخصوص و یک باتری لیتیوم یونی مخصوص استفاده می‌کند.

هولدر یا پایه نگهدارنده

اگر می‌خواهید یک فایل ویدئویی طولانی ببینید یا یک تماس جلسه تصویری را با گوشی یا تبلت داشته باشید، قطعاً نیاز به یک پایه یا استند خواهید داشت. علاوه بر استندهای رومیزی مدل‌هایی نیز با عنوان هولدر وجود دارد که شما می‌توانید گوشی خود را به آن‌ها متصل کنید و در مکان‌هایی مانند ماشین بدون دست گرفتن گوشی از آن‌ها استفاده کنید.

پایه نگهدارنده آیفون

نکته مهم در انتخاب هولدر یا استند توجه به مقاومت و تحمل وزن آن‌ها است. مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند، از انواع با بدنه PVC تا مدل‌هایی با بدنه فلزی. برخی از استندها امکان جمع شدن را دارند و برخی دیگر علاوه بر گوشی می‌توان روی آن‌ها تبلت هم قرار داد. مدل‌هایی مانند Speck MagSafe Car Vent Mount برای ماشین و Gritin iPhone Stand برای مدل‌های رومیزی مناسب هستند. البته باز هم یادآوری می‌کنیم که مدل‌های مختلف دیگری نیز در بازار بسته به بودجه شما وجود دارند.

کابل رابط لایتنینگ و USB-C

یکی از دغدغه بزرگ دارندگان آیفون کوتاه بودن طول کابل‌های موجود است. در عین حال این کابل‌ها مقاومت چندانی نداشته و به سرعت تغییر رنگ داده یا پاره می‌شوند. بنابراین تهیه یک کابل لایتنینگ بلند که جنس مناسبی داشته باشد و به راحتی با خم و راست شدن دچار مشکل نشود اولویت بالایی دارد.

کابل لایتنینگ

از طرف دیگر با معرفی آیفون ۱۵ و تغییر پورت لایتنینگ به USB-C نیاز به کابل یدک با کیفیت خوبی اهمیت فراوانی دارد. یکی از مواردی که باید در انتخاب یک کابل داشته باشید علاوه بر جنس و مقاوم بودنش اطمینان از نداشتن مشکل در انتقال برق به گوشی و فرایند شارژ شدن است. اگر کابلی کیفیت لازم را نداشته باشد در شاژ گوشی خلل ایجاد کرده و در بلند مدت می‌تواند مشکلات متعددی برایتان رقم بزند.

کابل‌های مانند Anker Bio-Braided USB C to USB C برای آیفون ۱۵ و آیپدهای جدید و مدل‌های Anker Powerline برای افرادی که از آیفون و آیپدهای قدیم‌تر استفاده می‌کنند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تبدیل ۳.۵ میلی‌تری لایتنینگ به هدفون

یکی از مشکلات کاربران پس از حذف پورت ۳.۵ میلی متری هدفون از مدل‌های آیفون، بلااستفاده شدن هدفون‌های بی‌سیم است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که هدفون‌های با کیفیت و سیمی دارید و فعلاً تمایلی به خرید هنذفری یا هدفون‌های بی‌سیم ندارید توصیه می‌کنیم از تبدیل لایتنینگ به هدفون اپل استفاده کنید.

تبدیل لایتنینگ به هدفون

البته استفاده از این تبدیل در مواقعی که گوشی نیاز به شارژ دارد احتمالاً شما را دچار چالش خواهد کرد، اما می‌توانید از برخی تبدیل‌های دیگر که هم پورت هدفون و هم پورت لایتنینگ برای شارژ دارند استفاده کنید.

تبدیل HDMI آیفون

نمایش تصویر آیفون روی تلویزیون یکی از موضوعاتی که امروز در اغلب تلویزیون‌های جدید گنجانده شده و شما می‌توانید به شکل بی‌سیم تصویر آیفون خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. البته تا پیش از این، شما می‌توانستید با استفاده از Apple TV تصویر آیپد، آیفون، مک بوک خود را روی تلویزیون بیندازید.

تبدیل HDMI آیفون

اگر شما هیچ کدام از این موارد را در اختیار ندارید می‌توانید از تبدیل HDMI آیفون استفاده کنید. البته اگر از آیفون ۱۵ استفاده می‌کنید، تبدیل‌های متنوع‌تری برای استفاده وجود دارد که علاوه بر پورت HDMI، درگاه‌های دیگری مانند USB و USB-C و SD Card Reader دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.