۲ دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

۹ ویژگی جذاب watchOS 9 که زندگی را آسان‌تر می‌کنند!

watchOS 9

watchOS 9 سیستم عامل اپل واچ است و این آپدیت زیبا و کاربرپسند در 12 سپتامبر سال 2022 عرضه شده است. واچ‌فیس‌های جدید، ردیابی هوشمندانه ساعات خواب و برنامه مدیریت داروها چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. اگر از طرفداران تکنولوژی‌های جدید Apple هستید و دوست دارید درباره‌ی امکانات و ویژگی‌های به روز رسانی سیستم عامل این ساعت هوشمند اطلاعاتی به دست آورید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

از جدیدترین ویژگی‌های watchOS 9 چه می‌دانید؟

اپل در سال 2022 کاربردی‌ترین ویژگی‌ها را برای واچ او اس ۹ اعمال کرده است. با آگاهی از این امکانات جدید می‌توانید همین حالا آن‌ها را روی دیوایس خود امتحان کنید و از تجربه پیشرفت‌های جدید watchOS 9 لذت ببرید. در ادامه به معرفی 9 قابلیت به روز رسانی شده می‌پردازیم.

1- واچ فیس قمری، زیبا و دقیق

جالب است بدانید که اپل در سال 2022 واچ فیس قمری – Lunar را نیز به سیستم عامل جدید خود اضافه کرده است. با این ویژگی می‌توانید علاوه بر تقویم میلادی، تقویم قمری را نیز که در فرهنگ‌های چینی، اسلامی و عبری کاربرد گسترده‌ای دارد، تماشا کنید و مناسبت‌های مختلف را به خوبی ردیابی کنید.

واچ فیس قمری

2- پلی تایم سرگرم‌کننده و جذاب

پلی تایم – Play Time، واچ فیسی سرگرم‌کننده و متحرک است که اعداد را جالب نمایش می‌دهد. با انتخاب کردن این Watch Face، اگر تاج دیجیتالی اپل واچ را بچرخانید، می‌توانید پس‌زمینه آن را تغییر دهید. با لمس کردن کاراکترها نیز می‌توانید از واکنش‌های آن‌ها لذت ببرید. به علاوه، این امکان را دارید که انتخاب کنید که پس‌زمینه‌تان متحرک باشد یا ثابت.

فیس واچ پلی تایم

3- ردیابی آسان خواب

اپل در watchOS 9، برنامه Sleep را آپدیت کرده و مراحل و فازهای مختلف خواب را به آن افزوده است. با این قابلیت جدید، این اپلیکیشن می‌تواند به شما بگوید که چند ساعت خواب عمیق و مفید را تجربه کرده‌اید و چه مدت بیدار بوده‌اید. این را هم بدانید برای اینکه خوابتان ردیابی شود، باید اپل واچ را حین خواب به دست خود ببندید تا این اپ بتواند آنالیز کند.

برنامه Sleep در اپل واچ

اپلیکیشن سلامت – Health نیز به جداول مقایسه خواب مجهز شده که ضربان قلب و نرخ تنفس را به شما نشان می‌دهد. با داشتن این اطلاعات می‌توانید از وضعیت خوابتان آگاه شوید و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنید.

4- وجود برنامه مخصوص مدیریت داروها

اپل واچ با سیستم عامل watchOS 9 برنامه جدیدی را به نام Medications در اختیار کاربران گذاشته که با اپلیکیشن سلامت – Health سازگار است. شما می‌توانید تمامی داروها، ویتامین‌ها، مکمل‌ها و… را همراه با برنامه مصرف آن‌ها در آیفون خود قرار دهید. سپس این امکان را دارید که یادآورهای زمان مصرف را از طریق اپل واچ خود دریافت نمایید و هر موردی را که مصرف می‌کنید، تیک بزنید. این‌گونه می‌توانید مصرف قرص‌هایتان را به خوبی مدیریت کنید.

اپ Medications

5- آپدیت‌های جذاب برنامه Workout

اگر هنگامی که دارید ورزش می‌کنید تاج دیجیتالی را بچرخانید، می‌توانید ویژگی‌های جدیدی نظیر حلقه‌های فعالیت، ضربان قلب، نیرو و میزان ارتفاع را نیز بر اساس نوع ورزشی که انجام می‌دهید، مشاهده کنید. در بخش مربوط به ضربان قلب می‌توانید تنها با یک نگاه از شدت فعالیت‌های ورزشی خود آگاه شوید. Apple Watch به طور هوشمندانه و بر اساس داده‌های شخصی‌سازی‌شده مربوط به سلامتی‌تان، فازهای تمرینی‌تان را محاسبه می‌کند. اما خود شما هم می‌توانید این تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید و وارد برنامه کنید.

برنامه Workout

6- بهبود فیتنس پلاس، ویژه ورزش‌دوستان

با watchOS 9 می‌توانید در برنامه فیتنس پلاس ثبت نام کنید و با استفاده از ایرپلی، وضعیت ورزش و ضربان قلب خود را همزمان با فعالیت خود روی تلویزیون سازگار با دستگاه‌های اپل مشاهده کنید. با این اپلیکیشن می‌توانید شدت فعالیت‌های ورزشی خود را نیز روی صفحه‌نمایش ببینید و برای ادامه فعالیتتان حسابی انگیزه بگیرید.

7- بهینه شدن برنامه سنجش سلامت قلب

با آپدیت جدید برنامه ECG می‌تواند فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را نیز تشخیص دهد. این وضعیت در واقع نوعی تپش قلب نامنظم محسوب می‌شود که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های جدی قلبی باشد. اپل برای افرادی که تشخیص پزشکی فیبریلاسیون دهلیزی گرفته‌اند نیز امکان مشاهده تاریخچه ضربان قلب را فراهم کرده است. این افراد می‌توانند تأثیر عواملی همچون خواب، فعالیت و وزن خود را نیز بر سابقه وضعیت خود تماشا کنند.

AFib در برنامه ECG اپل واچ

لازم است بدانید که این اپلیکیشن برای افرادی خارج از کشور زندگی می‌کنند، قابل استفاده است.

8- نمایش متفاوت نوتیفیکیشن‌ها

جالب است بدانید هنگامی که در حال استفاده از اپل واچ هستید، نوتیفیکیشن‌ها را شبیه به بنری باریک مشاهده می‌کنید. زمانی که دستتان به سمت پایین است و در حال کار با این ساعت هوشمند نیستید، نیز می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را به شکل استاندارد تمام‌صفحه خود ببینید.

نمایش متفاوت نوتیفیکیشن‌ها در اپل واچ

9- قابلیت Apple Watch Mirroring

اپل در به‌روزرسانی جدید خود به فکر افراد دارای معلولیت نیز بوده است و این افراد به کمک این قابلیت کاربردی می‌توانند اپل واچ خود را از طریق ایرپلی و با استفاده از برنامه‌هایی نظیر Switch Control و Voice Control مدیریت کنند.

قابلیت Apple Watch Mirroring

سیستم عامل watchOS 9 با چه دستگاه‌های سازگار است؟

با مرور جدیدترین ویژگی‌های واچ او اس 9، حتماً دوست دارید بدانید که آیا این سیستم عامل با دستگاه شما سازگار است یا نه. در اینجا باید بگوییم که watchOS 9 از سری 4 اپل واچ‌ و مدل‌های بالاتر پشتیبانی می‌گنذ. این را بدانید که سری 3 اپل واچ از پشتیبانی آپدیت‌های جدید سیستم عامل ساعت‌های هوشمند خارج شده و تنها دیوایس‌های سازگار با آپدیت 2022 عبارت‌اند از:

  • اپل واچ سری 4
  • سری 5
  • اپل واچ اس ای
  • سری 6
  • سری 7

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین ویژگی‌های watchOS 9 که زندگی را برای علاقه‌مندان به دستگاه‌های اپل آسان‌تر می‌کنند، پرداختیم. راستی شما کدام‌یک از این ویژگی‌ها را تا به حال امتحان کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را درباره این آپدیت جدید در بخش دیدگاه برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی بنویسید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

۲ دیدگاه در “۹ ویژگی جذاب watchOS 9 که زندگی را آسان‌تر می‌کنند!

  1. mohammad talebi گفت:

    آپدیت کردم و عالی شد

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      مرسی از نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.