بدون دیدگاه
آیفون باز, امنیت

با قابلیت safety check امنیت اطلاعات خود را تضمین کنید!

قابلیت safety check

قابلیت safety check یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی است که امنیت اطلاعات شخصی شما را تضمین می‌کند. اگر داده‌های خصوصی مثل عکس‌ها، اطلاعات تماس و موقعیت جغرافیایی خود را با دوست یا شریک زندگی خود به اشتراک گذاشته‌اید، شاید بعد از پایان رابطه‌تان بخواهید دسترسی وی را به داده‌های خود قطع کنید. در این مقاله می‌خواهیم درباره این قابلیت جذاب و کاربردهایش بیشتر توضیح دهیم. پس اگر دوست دارید اطلاعاتی به دست آورید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

قابلیت safety check چیست؟

اگر رابطه خود با دوست یا شریک عاطفی‌تان به اتمام رسیده و می‌خواهید از اطلاعات شخصی‌تان محافظت کنید، می‌توانید از این قابلیت جالب برای حفظ حریم شخصی خود استفاده نمایید. این فیچر با سیستم‌عامل iOS 16 و نسخه‌های بالاتر کار می‌کند و اشتراک‌گذاری اطلاعات شما را با برنامه‌ها و افرادی که از قبل به آن‌ها اجازه دسترسی داده بودید، متوقف می‌کند.

زمانی که اشتراک‌گذاری اطلاعات خود را متوقف می‌کنید، پیامی برای شخص مقابل فرستاده نمی‌شود. این را هم بدانید که وقتی که به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود پایان می‌دهید، ممکن است دسترسی خود را به عکس‌ها و یادداشت‌هایی که اشتراک کرده بودید نیز از دست بدهید.

قابلیت safety check چه کاربردی دارد؟

به کمک این ویژگی کاربردی می‌توانید ببینید که اطلاعاتتان را با چه افرادی به اشتراک گذاشته‌اید. همچنین این امکان را دارید که دسترسی برنامه‌هایی مثل Messages و FaceTime را به دیوایس خودتان محدود کنید، سطح دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصیتان را دوباره تنظیم نمایید، رمزهای عبورتان را تغییر دهید، رمز عبور اپل آیدی خود را عوض کنید و کلی کار دیگر انجام دهید.

اگر می‌خواهید دوباره اطلاعات خود را با فرد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید، کافی است برنامه یا سرویسی را که قصد اشتراک‌گذاری‌اش را دارید، باز کنید و محتوای مدنظرتان را دوباره به اشتراک بگذارید.

چگونه قابلیت safety check را فعال کنیم؟

برای فعالسازی این قابلیت کاربردی در iOS 16 و نسخه‌های بالاتر، کافی است مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید:

  • وارد تنظیمات – Settings شوید
  • کمی اسکرول کنید و گزینه Privacy & Security را بزنید
  • سپس به سمت پایین صفحه بروید و Safety Check را لمس کنید
  • حالا یکی از دو گزینه Emergency Reset یا Manage Sharing & Access را انتخاب نمایید
  • پس از انتخاب گزینه مورد نظرتان، لازم است رمز ورود خود را وارد کرده یا اینکه از فیس آیدی/تاچ آیدی استفاده کنید

فعالسازی قابلیت safety check

گزینه ریست اضطراری یا همان Emergency Reset دسترسی تمامی افراد و برنامه‌ها را به سرعت متوقف می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا وضعیت امنیت حساب کاربری خود را بررسی کنید. گزینه مدیریت اشتراک‌گذاری و دسترسی یا Manage Sharing & Access نیز به شما اجازه می‌دهد تا دسترسی برنامه‌ها و افراد را به صورت موردی بررسی و مدیریت کنید و در پایان نیز وضعیت امنیت حساب کاربری خود را بسنجید.

توجه: متاسفانه دو گزینه Emergency Reset و Manage Sharing & Access برای ایرانیان داخل کشور غیرقابل استفاده است. زیرا حین فعال کردن آن از شما Upgrade Account Security را درخواست می‌کند که آپگرید کردن آن امکان پذیر نیست. تنها کاربران خارج از کشور (به دلیل داشتن شماره موبایل بین المللی و دائمی) می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

آیا مدیریت اپل آیدی با قابلیت safety check ممکن است؟

به کمک این ویژگی می‌توانید بعضی از اطلاعات مرتبط با اپل آیدی خود را تغییر دهید. مثلاً می‌توانید:

  • دستگاه‌هایی را که وارد حساب کاربری‌تان شده‌اند، بررسی و حذف نمایید
  • شماره تماس‌های مورد اعتماد خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید
  • رمز ورود اپل آیدی خود را تغییر دهید
  • شماره تماس‌هایی را که مخصوص تماس اضطراری تعیین کرده بودید، آپدیت نمایید
  • رمز ورود دیوایس و همچنین اطلاعات فیس آیدی یا تاچ آیدی خود را به‌روزرسانی کنید

سخن آخر

در آخر می‌توان گفت که شما با قابلیت safety check می‌توانید حریم شخصیتان را با قطع دسترسی دیگران به اطلاعات مشترک حفظ می‌کنید. اگر به رابطه با دوست خود پایان داده‌اید، بهتان پیشنهاد می‌دهیم که حتما دسترسی وی را نیز به اطلاعات مشترکتان مسدود کنید. راستی آیا شما هم تا به حال از این ویژگی استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌تان چطور بوده؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی بنویسید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.