بدون دیدگاه
آیفون باز, تنظیمات

با ۷ ویژگی جذاب داینامیک آیلند آیفون آشنا شوید!

داینامیک آیلند آیفون
زمان مطالعه: 4 دقیقه

داینامیک آیلند آیفون یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرومکس به حساب می‌آید که متفاوت بودن آن با سری‌های قبلی، توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل را به خود جلب کرده است. این فیچر علاوه بر کمک به عکس‌برداری حرفه‌ای‌تر با دوربین، قابلیت‌های کاربردی دیگری را نیز در دل خود جای داده است. پس اگر شما هم کنجکاو هستید که درباره یکی از جدیدترین نوآوری‌های تکنولوژی بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

داینامیک آیلند چیست؟

پیش از اینکه اپل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۲۲ پرده ‌برداری کند، شایعاتی وجود داشت که این دیوایس‌های جدید قرار است با دو بریدگی که یکی شبیه به کپسول و دیگری شبیه به پانچ حفره‌ای است، عرضه شوند. پس از معرفی سری جدید آیفون‌ها در ایونت FarOut، این شایعات کاملاً درست از آب درآمدند و این قابلیت با طراحی مشابه برای دو مدل ۱۴ پرو و پرومکس عرضه شد.

در طراحی Dynamic Island یا همان جزیره پویا از دو برش مخفی برای سخت‌افزارهای مربوط به فیس آیدی استفاده شده است. فضای مابین و همچنین اطراف این برش‌ها حالت تعاملی داشته و محتواهایی را که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، به خوبی نمایش می‌دهد.

تغییر شکل زیبا و هوشمندانه

جالب است بدانید که داینامیک آیلند آیفون به صورتی طراحی شده که بسته به نوع محتوایی که نمایش می‌دهد، تغییر سایز و شکل می‌دهد. اگر برنامه‌ای در حال اجرا نباشد، Dynamic Island به شکل یک دایره مشکی کوچک ظاهر می‌شود. این دایره از ناچ کوچک‌تر بوده و فضای کمتری را نیز اِشغال می‌کند. اما اگر برنامه‌ای در حال اجرا باشد، این قابلیت از هر جهت کشیده می‌شود و در صورت لزوم، تمام عرض صفحه‌نمایش را نیز پُر می‌کند.

مثلاً زمانی که می‌خواهید از سیستم پرداخت اپل استفاده کنید، این قابلیت به شکل یک مربع درمی‌آید و خود را با سیستم تأیید فیس آیدی هماهنگ می‌کند. زمانی که در حال تماس هستید نیز خود را به شکل یک مستطیل عریض درمی‌آورد و امکان دسترسی سریع به گزینه‌های مدیریت تماس را در اختیارتان می‌گذارد.

عملکرد جذاب داینامیک آیلند آیفون

Dynamic Island هم می‌تواند وظایف فعال را نشان دهد و هم قابلیت نمایش وظایفی را دارد که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. مثلاً زمانی که قفل آیفون خود را باز می‌کنید، می‌توانید آیکون قفل باز شده را در این بخش مشاهده نمایید. یا زمانی که ایرپادهایتان به دیوایس خود متصل می‌شود، می‌توانید وضعیت اتصال آن‌ها را از این بخش ببینید.

قابلیت تعامل با این ویژگی ابتکاری

وقتی داینامیک آیلند آیفون برنامه‌ای را نشان می‌دهد که در حال اجرا در پس‌زمینه گوشی است، امکان تعامل با آن برنامه را نیز به شما می‌دهد. مثلاً اگر تایمر، تماس تلفنی یا ویجت پخش موسیقی در حال اجرا باشد، از طریق این ویژگی به آسانی می‌توانید به آن برنامه دسترسی داشته باشید و کنترلش کنید.

نمایش تماس با داینامیک آیلند

برای استفاده از این قابلیت کافی است روی این ویژگی ضربه بزنید و برنامه‌ای را که آیکون آن در حال نمایش است، اجرا کنید. همچنین می‌توانید انگشت خود را روی این ویژگی نگه دارید و بدین ترتیب ویجت دسترسی سریع به گزینه‌های کنترل را نیز فعال کنید.

تقسیم شدن داینامیک آیلند آیفون به دو قسمت

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، سیستم دوربین TrueDepth روی دو برش مجزا سوار شده که به واسطه نرم‌افزار مربوطه به یکدیگر پیوسته است. به همین دلیل این قابلیت نیز می‌تواند شیرین‌کاری جذابی انجام دهد و خود را به دو قسمت نامساوی تقسیم کند. یک دایره کوچک در سمت چپ و یک دایره در سمت راست!

جالب‌تر اینکه دو قسمت این قابلیت می‌توانند همزمان اطلاعات مختلفی را نیز نمایش دهند. مثلاً یکی از آن‌ها می‌تواند تایمر را نمایش دهد و دیگری امکان کنترل موسیقی در حال پخش را در اختیارتان بگذارد. به علاوه، این ویژگی می‌تواند تا دو فعالیت پس‌زمینه‌ای در حال اجرا را نیز همزمان پوشش دهد. نکته جالب اینجاست که شما هم به صورت همزمان می‌توانید با هر دو برنامه تعامل کنید، آن‌ها را اجرا کرده و با کشیدن آن‌ها به سمت چپ یا راست، جای آن‌ها را نیز با هم عوض نمایید!

تقسیم شدن داینامیک آیلند آیفون به دو قسمت

ردیابی آسان فعالیت‌های زنده

ویژگی فعالیت‌های زنده iOS 16 با این قابلیت کار می‌کند. البته این ویژگی در حال حاضر برای نسخه بتا این سیستم‌عامل عرضه شده است. به کمک این ویژگی می‌توانید محتوای زنده را از طریق هوم اسکرین آیفون خود ببینید. مثلاً می‌توانید نزدیک شدن راننده تاکسی آنلاین را به مکان خود بسنجید، نتیجه زنده مسابقات ورزشی را که دنبال می‌کنید، مشاهده کنید و از دیگر امکانات جذاب این قابلیت لذت ببرید. لازم به ذکر است که با این قابلیت می‌توانید تا دو فعالیت زنده را به صورت همزمان ردیابی کرده و ببینید.

سازگاری با برنامه‌های Third Party (شخص ثالث)

نکته جالبی که توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرده، این است اپ‌های  Third Party یا همان شخص ثالث نیز می‌توانند با استفاده از API که اپل عرضه کرده، از این قابلیت بهره ببرند. بعضی از دولوپرها نیز بازی‌ها و برنامه‌های سرگرم‌‌کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند که با این قابلیت به خوبی کار می‌کنند و تجربه زیبایی را برای کاربران رقم می‌زنند.

بعضی از برنامه‌های محبوب نظیر اسپاتیفای و یوتیوب نیز با این ویژگی کاملاً سازگار هستند. در واقع زمانی که در حال پخش محتوا از این برنامه‌ها هستید، این اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار در Dynamic Island قرار می‌گیرند و امکان کنترل محتوا را به سادگی هر چه تمام‌تر در اختیار کاربر می‌گذارند.

سخن پایانی

داینامیک آیلند آیفون با قابلیت‌های جالبی که دارد، استفاده از امکانات متنوع دیوایس را برای کاربران ساده‌تر کرده است. آیا شما هم از این قابلیت جدید استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، خوشحال می‌شویم تجربه خود را در بخش دیدگاه برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی بنویسید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.