۴ دیدگاه
اپل واچ, سایر محصولات اپل

با ۱۰ ویژگی اپل واچ اولترا، پیشرفته‌ترین ساعت اپل آشنا شوید!

اپل واچ اولترا پیشرفته‌ترین ساعت هوشمندی است که کمپانی اپل تا به امروز به دنیا معرفی کرده است! ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد این ساعت پیشرفته نظیر سنجش عمق آب، واچ فیس اختصاصی، حسگر تشخیص زمین خوردن و مقاومت عالی در شرایط محیطی مختلف دقیقاً همان چیزی است که این دستگاه کاربردی را به انتخابی عالی برای ورزشکاران تبدیل کرده است. با معرفی ۱۰ ویژگی کم‌نظیر این ساعت هوشمند همراهمان باشید.

طراحی زیبای اپل واچ اولترا

Apple Watch Ultra بزرگ‌ترین سایز را در میان تمامی اپل واچ‌ها دارد. این ساعت زیبا با ابعاد ۴۹ در ۴۴ در ۱۴٫۴ میلی‌متر و وزن ۶۱٫۳ گرم عرضه شده و جنس بدنه از تیتانیوم است که علاوه بر سبک بودن، خاصیت ضدآب نیز دارد. جنس بدنه پشتی این ساعت نیز مانند سری ۸، از سرامیک و کریستال سفایر ساخته شده و این اپل واچ فقط با رنگ سایه تیتانیوم نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

طراحی زیبای اپل واچ اولترا

دکمه اکشن با قابلیت شگفت‌انگیز شخصی‌سازی

دکمه اکشن همان دکمه بیضی‌شکلی است که با رنگ نارنجی خود مابین بخش آژیر و اسپیکرهای دوگانه جا خوش کرده و اگر این دکمه را فشار دهید و نگه دارید، آژیر داخلی ۸۶ دسی‌بلی را که تا شعاع ۱۸۰ متری فرد قابل شنیدن است، به منظور درخواست کمک اورژانسی فعال می‌کند.

مهم‌ترین قابلیت این دکمه جادویی، امکان شخصی‌سازی آن است. در بخش تنظیمات می‌توانید یک اکشن اختصاصی نظیر راه‌اندازی کرونومتر را برای یک یا چند بار فشردن این دکمه تعریف کنید تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید به ضروری‌ترین عملکرد مورد نیازتان دسترسی داشته باشید.

دکمه اکشن اپل واچ اولترا

واچ فیس بزرگ و اختصاصی

واچ فیس این ساعت هوشمند با نام “Wayfinder” یا «رهیاب» به صورت اختصاصی طراحی شده که می‌تواند از ساعت به قطب‌نما تبدیل شود و تا ۸ عدد ویژگی کاربردی را نیز در یک صفحه جای دهد. واچ فیس در شب به زنگ قرمز درمی‌آید. کافی است یک‌بار دکمه چرخان ساعت ( یا همان تاج دیجیتالی) را بچرخانید تا حالت شب را فعال کنید.

نایت مود اپل واچ اولترا

ضدآب همراه با مقاومت عالی در گرما و سرما

اپل واچ اولترا 2022 ضدآب محسوب می‌شود و به صورت اختصاصی برای ورزش‌های آبی نظیر موج‌سواری و غواصی تفریحی تا عمق ۴۰ متر طراحی شده است. البته این را هم بدانید که این ساعت هوشمند تا عمق ۱۰۰ متری آب سالم می‌ماند و همین ویژگی از دیگر ساعت‌های Apple متمایزش می‌کند. این دیوایس شگفت‌انگیز علاوه بر ضدآب بودن می‌تواند سرمای منهای ۲۰ درجه تا گرمای ۵۵ درجه سلسیوس را نیز تحمل کند!

مقاومت در برابر سرما apple watch ultra

مجهز به قابلیت جدید صفحه نمایش همواره روشن

صفحه نمایش این دیوایس نسبت به مدل‌های قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است. رزولوشن ۴۱۰ در ۵۰۲ و روشنایی ۲۰۰۰ نیت که تقریباً دو برابر روشنایی مدل‌های قبلی به حساب می‌آید، اپل واچ اولترا را به انتخاب مناسبی برای مشکل‌پسندان تبدیل می‌کند.

این دستگاه با قابلیت صفحه نمایش همواره روشن خود هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. وقتی دستتان را پایین می‌آورید، نور صفحه کم می‌شود تا باتری آن حفظ شود. به‌محض اینکه دستتان را بالا آورید یا اسکرین را لمس کنید، روشنایی آن به حالت اول بازمی‌گردد.

نجات جان انسان با اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون

سطح اکسیژن خون یک انسان سالم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است و افت شدید آن می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد. این اپل واچ، اکسیژن خون را به‌طور دقیق می‌سنجد و در اپ Blood Oxygen ثبت می‌کند. این ساعت هوشمند زمانی که در خواب هستید یا مچ دستتان بی‌حرکت است، سطح اکسیژن خونتان را روی صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. این قابلیت برای نجات جان بیماران قلبی و تنفسی که نیازمند نظارت و مراقبت هستند، بسیار مفید است.

Blood Oxygen در اپل واچ اولترا

مجهز به حسگر تشخیص بر زمین افتادن و تصادف خودرویی

اپل واچ اولترا می‌تواند تشخیص دهد که صاحب آن زمین خورده است. این ساعت هوشمند پیغامی را به شما نشان می‌دهد و اگر آن را بی‌پاسخ بگذارید، مراکز اورژانس را خبر می‌کند. این قابلیت کاربردی برای افراد مسن به صورت خودکار فعال می‌شود. البته همه کاربران با هر سن و سالی می‌توانند آن را از بخش تنظیمات فعالسازی آن را انجام دهند.

در کنار قابلیت Fall Detection، این واچ امکان تشخیص تصادف – Crash Detection را هم دارد. هنگامی که حین رانندگی تصادف می‎‌کنید این ساعت هوشمند با شناسایی وضعیت به مراکز اورژانس وصل می‌شود و آن‌ها را از این وضعیت باخبر می‌کند.

سنجش دقیق عمق آب، مخصوص غواصان

اپل برنامه Depth را مخصوص این ساعت هوشمند طراحی کرده و غواصان می‌توانند به کمک این اپ از زمان کنونی، مدت‌زمانی که زیر آب بوده‌اند، عمق آب، دمای آب و اطلاعات مهم دیگر باخبر شوند.

مجهز به قطب‌نمای اختصاصی

اپل در watchOS 9، برنامه قطب‌نما یا همان اپ معروف Compass را مخصوص اپل واچ اولترا بازطراحی کرده است. این اپ قطب‌نمایی آنالوگ است که نمای دیجیتالی موقعیت و جهت شما را نمایش می‌دهد. کافی است تاج ساعت را بچرخانید تا در کوتاه‌ترین زمان، موقعیت، جهت، شیب، ارتفاع، طول و همچنین عرض جغرافیایی خود را ببینید.

قطب نما در apple watch ultra

ماندگاری شارژ مطلوب

باتری ۵۴۲ میلی‌آمپر ساعتی این ساعت هوشمند ۷۶ درصد بزرگ‌تر از سری ۸ است و می‌تواند این واچ را تا ۳۶ ساعت روشن نگه دارد. البته با فعال کردن Low Power Mode و دیگر گزینه‌هایی که از مصرف شارژ باتری می‌کاهند، می‌توانید شارژ باتری را تا ۶۰ ساعت نیز نگه دارید تا از ماجراجویی‌هایتان در طبیعت لذت ببرید.

عمر باتری اپل واچ Ultra

قیمت اپل واچ اولترا ۲۰۲۲

پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند اپل با قابلیت‌های کاربردی و مفیدی که برای عاشقان ورزش دارد، نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این ساعت هوشمند با قیمت ۷۹۹ دلار روانه بازار شده است که قیمت بالاتر آن با توجه به امکانات بیشتری که دارد، منطقی به نظر می‌رسد. باید صبر کرد و دید که آیا این اپل واچ موفق می‌شود پاسخگوی نیازهای ورزشکاران و طبیعت گردان باشد یا نه؟

برجسته‌ترین نقاط قوت و ضعف اپل واچ اولترا

این ساعت هوشمند با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، به‌عنوان گل سرسبد اپل واچ‌های ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. در ادامه مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این تکنولوژی خیره‌کننده را باهم مرور می‌کنیم:

مهم‌ترین نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش بزرگ و زیبای ۴۹ میلی‌متری
  • باتری بزرگ و ماندگاری شارژ بهتر در مقایسه با دیگر اپل واچ‌ها
  • مجهز به حسگرهای جی‌پی‌اس ارتقاءیافته
  • مجهز به ویژگی‌های بیشتر و کاربردی‌تر در مقایسه با دیگر اپل واچ‌ها
  • مجهز به دکمه اکشن با قابلیت شخصی‌سازی
  • مجهز به اسپیکر با صدایی رساتر از سری ۸
  • کارایی مطلوب دکمه‌های لمسی حتی در صورت پوشیدن دستکش
  • مجهز به برنامه Depth ویژه غواصان
  • بهبود خاصیت ضدآب بودن ساعت
  • بدنه سبک و بادوام
  • کیفیت تماس عالی
  • امکان دسترسی به اینترنت با شبکه سلولار

مهم‌ترین نقاط ضعف

  • بزرگ بودن این ساعت هوشمند برای مچ دست بعضی از افراد
  • بالا بودن قیمت
  • اذیت شدن پوست در برخورد با تاج دیجیتالی
  • ماندگاری نسبتا کم شارژ باتری
  • مجهز نبودن به قابلیت مسیریابی
  • همه پسند نبودن استایل این ساعت

جمع‌بندی

اپل واچ اولترا با قابلیت‌های کم‌نظیرش، طرفداران محصولات کمپانی نام‌آشنای Apple را برای باری دیگر شگفت‌زده کرد. آیا شما هم علاقه‌مند هستید این ساعت زیبا را روی مچ دستتان ببندید و از قابلیت‌هایش استفاده کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را در بخش دیدگاه برای ما و دیگر کاربران آی‌اپسی بنویسید.

مطالب پیشنهادی دیگر:

مشخصات و قابلیت‌های اپل واچ سری 8 

بررسی ویژگی‌های اپل واچ سری 7

معرفی کاربرد برنامه‌های Apple Watch

۴ دیدگاه در “با ۱۰ ویژگی اپل واچ اولترا، پیشرفته‌ترین ساعت اپل آشنا شوید!

  1. Mohammad Talebi گفت:

    حقیقتا امکانات فوق العاده ای بهش اضافه شده، ولی بیشتر حس و حال ساعتای کاترپیلار رو بهم میده تا اپل

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      مرسی از ثبت نظرتون

  2. Zarza گفت:

    سلام میشه بگید چجوری به لفون وصل میشه این مدل ساعت

    1. Arghavan Amiri گفت:

      سلام دوست عزیز،
      برای اتصال اپل واچ به آیفون به شما پیشنهاد میدیم این مقاله رو بخونین:
      https://iapps.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.